برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-09-18

شماره  1118                 29 فروردین ماه 1401

30فروردین1401

بیانیه مشترک تشکل های مستقل بازنشستگان به مناسبت روزجهانی کارگر و روز معلم

  • در شرایطی که دولت و قدرت سیاسی حاکم راه بیان آزادانه و پیگیری خواست‌های مسلم اقشار زحمتکش را مسدود نموده و مطالبه گری را «جرم» تلقی می‌کند، مسلم است که فریادها خاموش نخواهد ماند. هم‌چنان‌که سال‌هاست بستر خیابان به عرصه اعتراضات، اعتصابات، تحصن و تجمعات کارگران، معلمان، بازنشستگان و توده‌های زحمتکش تبدیل شده است.

30فروردین1401

سندیکاهای کارگری صدورحکم پنج سال زندان

 برای رسول بداقی را محکوم می کنند!

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن حمایت از تمامی مطالبات معلمان، تعقیب و مراقبت پلیسی - امنیتی  معلمان و پرونده سازی و صدور احکام زندان برای آنان را محکوم می‌کند و خواهان لغو حکم ظالمانه علیه رسول بداقی و آزادی بی‌قید و شرط تمامی معلمان و فعالان کارگری محبوس می‌باشد.

  • از نظرسندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ؛ این گونه احکام نخ نما ، فعالان فرهنگی و جنبش معلمان را پویا تر ، فراگیر تر و راسخ تر از گذشته راغب به خیابان آمدن نموده است . امروز بیش از هر وقعی تمکین در برابر خواست آزادی معلمان زندانی و لغو تمامی برگ های احضاریه ها و احکام صادره ، مطالبه اکثربت کارگران و زحمتکشان و اکثریت مردم ایران است

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان؛ فراخوان تجمعات سراسری

  • مکان تجمع

  • مراکز استان‌ها: اداره کل آموزش‌وپرورش

  • شهرستان‌ها: اداره آموزش‌وپرورش

  • تهران: جلوی وزارت آ.پ ( خ سپهبد قرنی)

  • شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

بیانیه کمیته سیاسی حزب‌کمونیست بریتانیا در باره جنگ اوکراین:

کمونیست‌ها سرکوب و سانسور را محکوم می‌کنند

  • سیاست مسکو موقعیت نیروهای ملی‌گرا، راست افراطی و فاشیست را در داخل خود اوکراین تقویت کرده است. تشکل‌های نظامی راست افراطی مانند بخش راست در داخل ماشین امنیتی شهرداری‌های بزرگ متعددی ارتقا یافته‌اند، درعین‌حال اندازه، نفوذ واعتبار گردان فاشیستی آزوف افزایش یافته است.

حزب کمونیست استرالیا: قطعنامه درباره اوضاع اوکراین

  • جنگ بین روسیه و اوکراین بخشی از جنگ گسترده تربین قدرت های سرمایه داری، بین روسیه از یک سو و اوکراین و قدرت های توسعه طلب ناتو ازسوی دیگر است. هیچ یک از طرفین این جنگ خواهان منافع واقعی خلق های روسیه و اوکراین نیستند که زندگی صلح آمیز، و تعیین آینده جامعه خود رها از سلطه خارجی را دربر می گیرد.

ازکره تا لیبی:

درباره آینده اوکراین و جنگ‌های پایان ناپذیر ناتو

رمزی بارود-هاتف رحمانی

  • اوکراین به صلح و امنیت نیاز دارد، نه به جنگ دائمی که برای خدمت به منافع کشورهای معین یا ائتلاف‌های نظامی طراحی شده است.  با این وجود دخالت‌های نظامی خواه درعراق یااوکراین به طور کلی باید رد شود، تبدیل اوکراین به منطقه مناسب دیگری از مبارزه ژئو پلیتیکی ابدی بین ناتو و روسیه پاسخ (حل مشکل) نیست.

جنگ اوکراین نظم جهانی را جابجا،

 و سوسیالیسم را ضروری تر می کند

نویسنده: ويجى پراشاد -برگردان: مینا آگاه 

  • جنگ در اوکراین توجه ها را به جابجایی که در نظم جهانی صورت می گیرد، جلب کرده است. مداخله ی نظامی روسیه، با تحریم و همچنین ارسال سلاح و نیروهای مزدور به اوکراین مواجهه شده است. این تحریم ها بر روی اقتصاد روسیه و همچنین کشورهای آسیایی تاثیر مهمی دارد، اما تاثیر منفی هم بر اروپاییان که شاهد افزایش قیمت در انرژی و مواد غذائی می شوند، خواهد داشت. تا کنون، غرب تصمیم گرفته است که با نیروی نظامی، و یا ایجاد منطقه ی ممنوع پرواز بر فراز اوکراین، بطور مستقیم در این جریان مداخله نکند

اوکراین و جنگ جهانی اقتصاد:

 آیا این بربریت است یا تمدن؟

 پرابیر پورکایستا، ترجمه ی: داود جلیلی

  • سقوط ایالات متحده به‌عنوان قدرت صنعتی جهان دست در دست ظهورچین پیشرفته است. پیمانه‌ای ازظهور صنعتی چین را می‌توان از مقایسه ساده‌ای که از سوی موسسه لوی با استفاده از داده‌های صندوق بین‌المللی پول درباره تجارت جهانی فراهم آورده است مشاهده کرد. درسال ۲۰۰۱، بیش از ۸۰ درصد کشورها امریکا را در مقایسه با چین به عنوان شریک عمده تجاری خود داشتند. تا سال ۲۰۱۸، آن رقم به اندکی بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت- ۱۲۸ کشور از ۱۹۰ کشور” با چین بیش از امریکا تجارت کردند.”

شماره  1117                 9 فروردین ماه 1401

 ویژه هشتمین سال جنگ جنایتکارانه علیه مردم یمن

12/01/1401

موضع کمونیست ها نسبت به جنگ امپریالیستی در اوکراین

میکوس موتّاس- هاتف رحمانی

12/01/1401

  • متاسفانه تعادادی از احزاب کمونیست از ترسیم استنباط شایسته از بحران بین امپریالیستی دراوکراین درمانده‌اند. تعدادی از آن‌ها تاجایی پیش رفتند که به تجاوز روسیه به‌عنوان "اقدام نظامی قانونی" اشاره می‌کنند، درعین‌حال احزاب دیگری به صورت علنی در راهپیمایی‌های هوادار روسیه شرکت می‌کنند که درآن‌ها پرچم سرخ با داس و چکش با نمادهای تزاری ( یعنی پرچم جمهوری‌خلق دونتسک) همزیستی می‌کند.

دراوکراین و اطراف آن چه می گذرد

ویاچسلاوتتکین- هاتف رحمانی

12/01/1401

  • روسیه تصمیم به اشغال اوکراین ندارد. هدف عملیات آزاد کردن اوکراین از نازی‌ها و بی‌طرفی ( خودداری از پیوستن به ناتو) است. راهکارهای سربازان روسیه، در عین حمله به تاسیسات نظامی، به حداقل رساندن تلفات در میان مردم غیر نظامی، و ارتش اوکراین، و خودداری از نابود کردن زیرساخت‌های غیرنظامی است.

بیانیه هیئت سیاسی حزب‌کمونیست کارگران اسپانیا:

 نه به جنگ امپریالیستی!

برگردان: هاتف رحمانی

12/01/1401

  • اجازه ندهیم کسی زیر پرچم بیگانه برزمد. خلق‌های جهان ماهها در معرض تبلیغات سنگین جنگ بوده اند، که برای بیگانه کردن کارگران هر کشور - اکثریت بزرگ اجتماعی- پشت منافع بورژواهای مربوط به آن‌ها تلاش می‌کند. آن‌ها دلایلشان را برای توجیه مواضعشان بیان می‌کنند و از نقطه نظر منافع سرمایه‌داران، همه‌ی آنها دلیل دارند. اما آن‌ها دلایل امپریالیستی هستند، که به منافع طبقۀ کارگر و خلق‌ها ربطی ندارد.

اوکراین: چه کسی مقصر است؟

استفن شنفیلد- ترجمه: هاتف رحمانی

12/01/1401

  • در غرب، این سیاست‌مدارهای درخدمت مجمتمع نظامی – صنعتی هستند که از به حساب آوردن منافع امنیتی روسیه خود داری کرده و بی خردانه ناتو را با استقرار موشک هایش درست پشت مرزهای روسیه به شرق گسترش داده اند. به اصطلاح کارشناسان، غربی و اوکرایینی هستند، که اصرار کرده‌اند که هیچ امتیاز وتوافقی با روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

    در تحلیل نهایی، آن چه مقصراست، سیستمی است که جهان را با قدرت درحال ستیز منافع به کشورها و دسته بندی‌های جداگانه تقسیم می‌کند.

با شادباش سال نو متاسفیم که یک ماه به دلیل مشکلات سرور در خدمت خوانندگان گرامی نبودیم. کار را در سال نو به زودی از سر خواهیم گرفت.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست