برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-04-19

نویدنو 30/01/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در شرایطی که دولت و قدرت سیاسی حاکم راه بیان آزادانه و پیگیری خواست‌های مسلم اقشار زحمتکش را مسدود نموده و مطالبه گری را «جرم» تلقی می‌کند، مسلم است که فریادها خاموش نخواهد ماند. هم‌چنان‌که سال‌هاست بستر خیابان به عرصه اعتراضات، اعتصابات، تحصن و تجمعات کارگران، معلمان، بازنشستگان و توده‌های زحمتکش تبدیل شده است.

 

 

بیانیه مشترک تشکل های مستقل بازنشستگان به مناسبت روزجهانی کارگر و روز معلم

روزهایی از راه می‌رسند که نماد مبارزه کارگران و معلمان است.به گواهی تاریخ در این روزها کارگران و معلمان خونشان بر کف خیابان‌ها جاری شد و علیه شرایط غیرانسانی کار و سطح نازل معیشت خود شجاعانه به میدان آمدند و دستاوردهایی از خود بجا نهادند که هنوز هم در معرض یورش حاکمان سرمایه‌دار قرار دارند. هنوز هم کارگران، معلمان و بازنشستگان برای افزایش حقوق‌ها و معوقات و سایر موارد مزدی و مستمری، باید در خیابان ها فریاد برآورند.

در شرایطی که تورم روز افزون، سقوط شدید قدرت خرید توده‌های مردم و گسترش فقر و تهی‌دستی در جامعه بیداد می‌کند، مستمری و دستمزد بازنشستگان، کارگران،معلمان، پرستاران و سایر مزد بگیران چندین برابر زیر خط فقر سیر می‌کند. به معلمی که در محروم‌ترین و دورافتاده ترین نقاط کشور با ساعات کار طولانی به جامعه و دانش آموز خدمت می‌کند همچون بردگان مزدی ستم روا می‌دارند و با تبعیض، بلاتکلیفی و ناامنی شغلی، محرومیت از حق بیمه کامل و حقوق شرم آور چندرغاز، برخورد می‌شود. اما از خودکشی فزاینده از سر فقر و استیصال معلمان ارزشمند کک شان هم نمی‌گزد.

جامعه ای از اکثریت زحمتکش را به مرگی تدریجی و روزمره محکوم ساخته اند تا اقلیتی حاکم را فربه تر از پیش، در ناز و نعمت بپرورانند. دولت، مجلس و متولیان امور هیچ اراده ای برای افزایش حقوق و ایجاد توازن میان هزینه‌های زندگی و سطح دریافتی ما ندارند. تنها هنر این قلدران مفت خور سرکوبگری است و بس: احضارها، پیگرد و پرونده سازی، حبس و احکام قرون وسطایی ظالمانه و زندان، تاوانی است که کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان معترض به این بساط ظالمانه حاکم می‌پردازند.
در شرایطی که دولت و قدرت سیاسی حاکم راه بیان آزادانه و پیگیری خواست‌های مسلم اقشار زحمتکش را مسدود نموده و مطالبه گری را «جرم» تلقی می‌کند، مسلم است که فریادها خاموش نخواهد ماند. هم‌چنان‌که سال‌هاست بستر خیابان به عرصه اعتراضات، اعتصابات، تحصن و تجمعات کارگران، معلمان، بازنشستگان و توده‌های زحمتکش تبدیل شده است. امسال تلاقی یکشنبه‌های اعتراضی بازنشستگان (کارگران دیروز) با روز جهانی کارگر و روز معلم در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت بستری برای همبستگی و سر دادن فریادهای متحدانه و رسا برای برخورداری از زیست و معیشتی شایسته می‌باشد: ما کارگریم برده نیستیم! روز جهانی کارگر و معلم را گرامی می‌داریم.

۲۹/ فروردین /۱۴۰۱

شورای بازنشستگان ایران
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
گروه اتحاد بازنشستگان

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست