نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-21

نویدنو  30/04/1393 

 

 

  سخنرانی جاکوب زوما رئیس جمهور افریقای جنوبی

 در ششمین همایش سران بریکس

برگردان : مهرگان

جناب رئیس جمهور روسوف

حناب رئیس جمهور پوتین

جناب نخست وزیر مودی

جناب رئیس جمهور ژی

وزیر های محترم

جناب سفیرها

عضو های برجسته وگرامی کمیته های تجاری و آکادمیک ما

نماینده های رسانه های جهانی

خانم ها وآقایان

 

ما ، رهبر های بریکس امروز در یک لحظه تاریخی و تعیین کننده گرد آمده ایم تا برای اولین بار از زمان دوران نهادهای پسا برتون وودز، شاهد ایجاد یک ابتکار مالی جدید و یگانه ای باشیم.

موافقت نامه ای که امروز امضا شد اوراق همکاری ما را در حوزه های مالی و اقتصادی تقویت می کند ، که به نتیجه های قابل لمس و تاثیر بر زندگی خلق های ما ، در حالی که ما به چالش  در برابرنابرابری ، فقر و بیکاری ادامه می دهیم منجر خواهد شد.

ما سفر شکل دهنده به رابطه همکاری های راهبردی را با همیاری مشترک در طرح های قابل لمس  دارای  قابلیت های تحویل کلیدی آغاز کرده ایم که به صورت مثبتی در رشد و توسعه ما تاثیر خواهد گذاشت . 

من شک ندارم که قاره ما هم از این پیشرفت ها استقبال وآن هارا کاملا خواهد پذیرفت.

در بین 4 موافقت نامه عمده امضا شده امروز، موافقت نامه تاسیس بانک خودمان ، بانک توسعه جدید قرار دارد . ما هم چنین توافق کردیم که عضو های بریکس در به راه انداختن آن سرمایه مساوی خواهند داشت.

علاوه بر این ، درک مشترک ما در همکاری بین نمایندگی های بیمه اعتبار صادرات بریکس محیط حمایت ازافزایش فرصت های تجاری بین کشورهای ما را بهبود خواهد بخشید . 

ما همچنین پتانسیل عظیمی را برای بازار بیمه وبیمه اتکایی بریکس در باز کردن عرصه جدید و آماده کردن ظرفیت هایمان مشخص کردیم .

ما برای کشف راه های همکاری در این رابطه نیز همان گونه که در بیانیه فورتزلا وبرنامه عمل بازتاب یافت توافق کرده ایم .

مضمون این همایش ، رشد فراگیر ، راه حل های پایدار ، در برنامه چشم انداز توسعه ملی 2030 ما ، که بر درک مشترک ما بنا شده است بازتاب می یابد  که ، اقتصاد به فراگیر تر شدن ، پویا تر شدن ، همراه با ثمرات رشد عادلانه تقسیم شده نیاز دارد .

ما به همکاری با هم قطارهای بریکس خوش بین هستیم چون ما برنامه توسعه ملی در کشور خود را ، با روح مشارکت بریکس برای توسعه وترقی اجرا می کنیم .

ما همچنین از کار خوب انجام شده از سوی شورای تجاری بریکس  در ارتقا همکاری اقتصادی در داخل خانواده بریکس استقبال می کنیم .

شورای بریکس – افریقای پیشنهاد شده می تواند ابعاد جدیدی درتکمیل تجارت وسرمایه گذاری بین عضو های بریکس  وکشورهای قاره افریقا ایجاد نماید .

در روشنای سیمای کنونی افریقا بعنوان منطقه ای دارای سریع ترین رشد ، فرصت های بسیاری وجود دارد که بخش کسب وکار در داخل بریکس می تواند به کشف آن ادامه دهد . آینده سرشار از وعده ای بزرگ برای پیوستگی تجارت – به – تجارت  در داخل خانواده بریکس است . 

هم قطار های عزیز

همان گونه که اطلاع دارید ، به دنبال ریتریت ( کیپ تاون) ما میزبان رهبر های افریقا در آخرین همایش برگزار شده در افریقای جنوبی بودیم ، ما تعهد کردیم به هم آهنگ کردن تعامل توسعه افریقا با بریکس ادامه دهیم . 

 از این رو ما نتیجه های مهم ناشی از این همایش را به رهبری قاره ای خود ونیز حوزه انتخابی  داخلی خود گزارش خواهیم کرد .

ما همچنین مایلیم درخواست کنیم که همه ما به روند های قانونی برای تصویب موافقت نامه های مهم امضا شده در این همایش تا جایی که امکان دارد سرعت بخشیم .

خانم ها وآقایان ، اجازه دهید بار دیگر به دولت و مردم برزیل برای میزبانی بسیار موفق و لذت بخش تورنمت جام جهانی فوتبال فیفا تبریک بگویم .

برزیل توانسته است ثابت کند که کشورهای درحال توسعه جنوب می توانند رخ داد های در اندازه جهانی را بسیار موفقیت آمیز میزبانی کنند .

 ما انتظار داریم دوستان ما در روسیه جام جهانی 2018 را به همان اندازه موفقیت آمیز میزبانی کنند.

متشکرم

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: