نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-04-13

نویدنو  23/01/1397 

 

 

  • به اصطلاح مسمومیت سرگی اسکریپال جاسوس دو جانبه سابق روس در سالیسبوری به بحران دیپلماتیک جدی بین کشورهای ارو – آتلانتیک و فدراسیون روسیه منجر شد . به دنبال بیانیه های ضد و نقیض دولت بریتانیا در باره حادثه ، نزدیک به 150 دیپلمات روس از محل استقرار خود در 25 کشور اخراج شدند. حزب های کمونیست کشورهای درگیر در کارزار اخراج نسبت به هراس افکنی امپریالیستی هشدار دادند.

     

 

بیانیه های احزاب کمونیست در باره مقابله با روسیه

 برگردان : هاتف رحمانی

مورد اسکریپال به بحران دیپلماتیک گسترده ای منجر شد . حزب های کمونیست نسبت به هراس آفرینی امپریالیستی هشدار می دهند.

به اصطلاح مسمومیت سرگی اسکریپال جاسوس دو جانبه سابق روس در سالیسبوری به بحران دیپلماتیک جدی بین کشورهای ارو – آتلانتیک و فدراسیون روسیه منجر شد . به دنبال بیانیه های ضد و نقیض دولت بریتانیا در باره حادثه ، نزدیک به 150 دیپلمات روس از محل استقرار خود در 25 کشور اخراج شدند. حزب های کمونیست کشورهای درگیر در کارزار اخراج نسبت به هراس افکنی امپریالیستی هشدار دادند.

حزب کمونیست کانادا (سی پی سی) اخراج جمعی دیپلمات های روس را بخشی از یک" برنامه برای دیپلماسی جدید و انجماد دیپلماتیک بین کشورهای ناتو و روسیه" تلقی می کند و اضافه می کند که این اقدام به انحراف توجه از اقتصد های متزلزل در اروپا و امریکای شمالی ، و سیاست های جنگ طلبانه و ضد مهاجرتی امریکا و دیگر کشورهای ناتو خدمت می کند. حزب کمونیست کانادا دولت و مجلس را به "تغییر مسیر، و مخالفت با جنگ سرد جدید نازل شونده بر جهان از سوی لندن و ستاد فرماندهی ناتو در واشنگتن فرا می خواند". طبق گفته حزب کمونیست کاناد اخراج ها باید بر عکس شود، هر تحریم مورد نظر باید دور انداخته شود و روابط دیپلماتیک باید دو باره برقرار گردد. کانادا باید سیاست خارجی مستقل مبتنی بر صلح ، خلع سلاح را در پیش گیرد و با" جنگ سرد طلبان جدید در اروپا و امریکای شمالی در حالی که هنوز زمان برای جلوگیری از فاجعه جهانی از طریق جنگ متعارف یا هسته ای وجود دارد مخالفت کند." آدرس اصلی متن کامل بیانیه

حزب کمونیست امریکا تلاش های نظامی گرایانه برای منزوی کردن و ترساندن روسیه را محکوم می کند. حزب کمونیست امریکا تاکید می کند که روسیه " نفرت ابدی طبقه حاکم امریکا" را با مسدود کردن راه تلاش های امپریالیسم برای سرنگونی دولت میهن پرست در سوریه و با بازپس گیری کریمه از رژیم تحت حمایت امریکا در اکرایین به دست آورد. حزب کمونیست امریکا با همبستگی در کنار " نیروهای ضد امپریالیستی رزمنده برای حق حاکمیت ملی و حق تعیین سرنوشت" می ماند.

حزب کمونیست ایرلند جنایت های تاریخی ناتو – اتحادیه اروپا را بر مبنای "اطلاعات دروغ" یادآوری می کند. حزب کمونیست ایرلند نسبت به پی آمد های خطرناک جهانی مقابله با روسیه ، از جمله امکان استفاده از سلاح های هسته ای هشدار می دهد.با متهم کردن دولت ایرلند به" استفاده از این بحران برای پیش برد راهبرد همسویی این کشور با ناتو و راهبرد نظامی اتحادیه اروپا" خواستار پایان دادن به " رویکرد بردگی و همدستی حاکمیت مستقر ایرلند با اتحادیه اروپا و ناتو" است . بسته شدن فرودگاه شانون به روی ماشین جنگی امریکا ، پایان دادن به تمام هماهنگی و درگیری در سیاست های نظامی راهبردی اتحادیه اروپا ازجمله گروه های رزمی وهمکاری ساختاری دائمی PESCO و خارج کردن سربازان ایرلندی از ستاد ناتو در لاهه و از درگیری های ناتو در سراسر جهان را درخواست می کند. خواسته نهایی آن ها آن است که ارتش ایرلند بی طرفی مورد احترام در قانون اساسی رادر پیش گیرد . حزب کمونیست المان خواهان تحقیق بین المللی شامل متخصصانی از روسیه بر اساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی است . حزب کمونیست المان از دولت فدرال درخواست می کند تا"راهی را بیابد که سیاست دوستانه با روسیه را باز وروند گفتگوی سیاسی با عقلانیت وبی طرفی " برای صلح و روابط خوب همسایگی با روسیه را هموار نماید. حزب کمونیست فرانسه اعلام می کند که دولت فرانسه در هم سوئی با سیاست های دولت های محافظه کار افراطی مانند امریکا و بریتانیا ، لهستان و کشورهای بالتیک خودرا در" یک مارپیچ خطرناک دیپلماتیک" گرفتارکرده است . حزب کمونیست فرانسه رها کردن بی درنگ " منطق تحریم ها" رادرخواست می کند. یک هفته قبل از اخراج ها حزب کمونیست فرانسه خواستار کنفرانس دیپلماتیک بین روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای پیداکردن مقررات جهانی تنش ها شده بود .

قطب بازسازی کمونیستی در فرانسه هیستری روس هراسی رامحکوم می کند. با اعلام آن که نیازی به ایده آلیزه کردن ولادیمیر پوتین در راستای مخالفت با هراس افکنی دولت های ارو- آتلانتیک وجود ندارد ، پرداخت های عظیم دولتی برای طرح های جنگ امپریالیستی را با ازکار انداختن خدمات عمومی و منافع اجتماعی مقایسه می کند. قطب بازسازی ...کارگران را به رد روانه شدن به سوی جنگ احتمالی جهانی سوم وآخرین جنگ امپریالیستی فرا می خواند. قطب ... تاکید می کند که مبارزه آن ها در دفاع از صلح باید با دفاع از منافع مردمی در ارتباط باشد .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: