نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-05-16

نویدنو  27/02/1394 

 

 

 

 

نیکولاس مادورو: " ویروس کودتا" می تواند به امریکای لاتین باز گردد

برگردان : هاتف رحمانی

 

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در راستای آن چه توطئه ها در داخل کشورهای اوپک و امریکا برای سرنگونی دولت چپ گرای او خواند وضعیت اضطراری 60 روزه اعلام کرد .

مادور جزئیات اقدام را اماده نکرده است ، اما اعلام کرد که این اقدام توانایی رو در رویی با تهدید های خارجی ، مانند درخواست رئیس جمهور پیشین کلمبیا آلوارو اوریبه برای دخالت در ونزوئلا از سوی سربازان خارجی را شامل می شود. او اضافه کرد که وضعیت استثنایی سابق حکم " محافظت از مردم و ثبات اجتماعی اقتصادی کشور" را در بر می گرفت .  

مقام های امنیتی امریکا اوایل روز جمعه به روزنامه نگاران گفتند که به صورت فزاینده ای نسبت به اتفجار اقتصادی وسیاسی در ونزوئلا نگرانند و پیش بینی کردند که مادور احتمالا قادر به پایان بردن دوره ریاست جمهوری خود نخواهد بود .

 

اپوزیسیون ونزوئلا  با هدف بدترکردن بحران که کمبود مواد غذایی و دارو ، قطعی مکرر برق ، غارت گاه به گاه و تورم افسار گسیخته را شامل می شود خواستار عزل رهبر هستند.  

 

اما رهبر سابق اتحادیه و رانندگان اتوبوس پیمان بسته اند تا از دوره ریاست جمهوری او دفاع کنند و امریکا را به تحریک کودتای مخفی علیه او متهم می کنند. او به رای این هفته علیه  دیلما روسف همکار چپ گرا در برزیل– که با هم دستی ساکت امریکا دنبال شد- بعنوان نشانه ای که او هدف بعدی آن است اشاره کرد . 

مادور در سخنرانی جمعه شب در تلویزیون دولتی گفت " واشنگتن در حال فعال کردن اقدام هایی به درخواست راست فاشیست ونزوئلا است ، که با کودتا در برزیل تشویق شده اند ." او گفت که " ویروس کودتا" می تواند به امریکای لاتین باز گردد .

 امریکا سال ها رابطه تندی با کاراکاس ، به ویژه به دنبال حمایت امریکا از کودتای کم دوام علیه هوگو چاوز مرحوم داشته است .

 حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا متحد قدرتمند طولانی مدت حزب کارگران روسف بوده است ، از این رو ، عزل او به انزوای مادورو در امریکای لاتین می افزاید .

او وضعیت اضطراری اقتصادی را هم بر آن چه او جنگ اقتصادی  تحت هدایت امریکا واپوزیسیون خواند گسترش داد .

 

سرچشمه تله سور انگلیسی

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: