نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-03-19

نویدنو  28/12/1394 

 

 

 

لولا ، حزب کارگران زیر ضربه اتهام فساد  

مورنینگ استار- برگردان : هاتف رحمانی

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور پیشین برزیل روز چهارشنبه گفت که اتهام فساد مطرح شده علیه او از نظر سیاسی جهت دار بود .

 کاسیو کونسرینو افسر تحقیق سائو پولو آن روز اتهام ها را در رابطه با تحقیقات پول شوئی مطرح کرده بود . او ادعا می کند که آقای دا سیلوا مالکیت یک آپارتمان ساحلی را در نزدیکی شهرک گواروجا که سند آن از سوی شرکت ساختمانی او ای اس نگهداری می شود  مخفی کرده است.

 رئیس سابق حزب کارگران با بیان آن که اتهام ها را قبلا رد کرده است اظهارات را تکذیب کرد .

در بیانیه ای که از سوی بنیاد لولا منتشر شد ، آقای دا سیلوا گفت که خانواده او پیش پرداختی را برای آپارتمانی در یک مجموعه پرداخت کرده بودند اما بعدا پس از آن که سازنده اصلی ورشکسته شد و پروژه را به او ای اس فروخت آن را پس گرفت .  " لولا مالک اپارتمان نیست ... و مرتکب هیچ جرمی نشده است " ، بیانیه قرائت شده از سوی آقای دا سیلوا اظهار می دارد مالکیت به دوستانی تعلق دارد که به او اجازه دادند در دو موقعیت در آن جا بماند .

 بیانیه اضافه می کند که رئیس جمهور سابق پیش از این هم  اسناد ی که ثابت می کند او مالک نیست به بازرس ها ارائه کرده بود ، اما آقای کونسرینو انکار آن اسناد را بر گزیده است .   

 " کاسینو کونسرینو ... یک داوری تبعیض آمیزی را پیش از شنیدن سخنان رئیس جمهور انجام داد ، که آشکار می کند او بی طرف نیست . "

آقای داسیلوا خاطر نشان کرد که اتهام ها علیه او از قبل طراحی شده بود و قبل از کامل شدن تحقیقات رسانه ای شد.

بیانیه می گوید " در اتهام ها از سوی دفترکل دادستانی سائوپولو ، از زمانی که آن اتهام ها در مجله وجا در 22 ژانویه 2016 اعلام شده اند هیچ خبری وجود ندارد "  

 آقای داسیلوا و دو پسر او  روز جمعه به مدت چهار ساعت توسط بازرسان فدرال در رابطه با اتهام رشوه در شرکت ملی نفت پتروبراس که بعنوان حمله علیه دیلما روسف جانشین آقای داسیلوا مورد استفاده قرار گرفته بود مورد عذاب قرار گرفتند. 

  بازرس ها اعلام کردند در جستجوی آن بودند که آیا نوسازی ها در آپارتمان گواروجا و پروژه دیگری در یک خانه ییلاقی مورد استفاده خانواده دسیلوا مبادله ای برای منافع سیاسی را تشکیل می دهد یا نه .

حزب کارگران بازجویی ها را ، که یک هفته پس از آن که آقای داسیلوا اشاره کرد که ممکن است در سال 2018 باز هم داوطلب ریاست جمهوری شود به دلیل های سیاسی انجام گرفت محکوم کرد .     

مورنینگ استار

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: