نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-28

نویدنو  06/10/1394 

 

 

همبستگی حزب های کمونیست وکارگری با کمونیست های اکرایین

برگردان : مهرگان

 

نویدنو - به جکم دادگاه استیناف کبف فعالیت حزب کمونیست اکرایین ممنوع واز حق شرکت در انتخابات محروم شد . حزب های کمونیست وکارگری متعددی این اقدام را محکوم و همبستگی خود را با کمونیست های اکرایینی اعلام کرده اند . در ادامه خلاصه ای از اعلامیه های حزب ها را ملاحظه می کنید .

 

همایش اعتراضی اکل در خارج سفارت اکرایین برای غیر قانونی کردن حزب کمونیست اکرایین

اکل روز دوشنبه همایشی اعتراضی برای محکوم کردن تصمیم  دادگاه دولتی کیف برای غیر قانونی کردن حزب کمونیست اکرایین در برابر سفارت اکرایین درنیکوزیا برگزار کرد . در این گردهمایی قطعنامه ای به تصویب رسید که کسی از سفارت اکرایین آن را دریافت نکرد.از این رو قطعنامه در صندوق پست سفارت قرار داده شد .

قطعنامه همبستگی اکل را با حزب کمونیست اکرایین اظهار و با اعلام آن که اکل در هر فوروم و سازمان بین المللی آن را مطرح خواهد کرد ، پارلمان اروپایی، انجمن پارلمانی شورای اروپا و سازمان امنیت وهمکاری در اروپا را به بر خورد با این موضوع فرا خواند . قطعنامه علاوه بر این از همه نیروهای داخلی هم خواستار حمایت از این تلاش شد .

 قطعنامه ضمن محکوم کردن غیر قانونی کردن حزب کمونیست اکرایین، آن را تلاشی در راستای خاموش کردن صدای اپوزیسیون اصلی کشور، نیرویی که با تسلیم کشور به امریکا – ناتو- اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و استفاده از آن بعنوان ماشین گسترش تجاور غربی علیه روسیه مخالفت می کند ارزیابی کرد .   

علاوه بر این قطعنامه همچنین تاکید می کند که اکل ممنوعیت حزب کمونیست اکرایین را بخشی از پیگرد وممنوعیت علیه حزب های کمونیست ، ایدئولوژی و نشانه های جنبش کمونیستی در تعدادی از کشور های عضو اتحادیه اروپا ارزیابی می کند.

قطع نامه  با خاطر نشان کردن ریاکاری ناتو و اتحادیه اروپا و انتقاد از آن اضافه می کند که اتحادیه اروپا مسئولیت اضافی نیز بعهده دارد که هم زمان با اعلان هواخواهی از ارزش ها و اصول خود با وجود نقض حقوق بشر و آزادی ها توسط دولت اکرایین با آن موافقت نامه مشترک منعقد ساخته است . 

در این همایش کریستوس کریستوفیلدر عضو هیئت سیاسی اکل هم سخنرانی کرد واز جمله گفت در اکرایین برنامه ای در حال اجرا است که چندین سال پیش از سوی ناتو ، امریکا و اتحادیه اروپا برنامه ریزی شده است که اقدام های ضد دموکراتیک مانند ممنوع کردن حزب کمونیست اکرایین را هم  شامل می شود .

حزب کمونیست پرتقال

حزب کمونیست پرتقال در بیانیه خود می نویسد تصمیم دادگاه دولتی کیف در باره غیر قانونی کردن حزب کمونیست اکرایین را به شدت محکوم می کند و همبستگی خود را با رزمنده ها وحامی های حزب کمونیست اکرایین و تمام نیروهای دموکراتیک و ضد فاشیست کشور که در برابرمسیر و قدرت الیگارشی ناشی از کودتای فوریه 2014مقاومت می کنند اعلام می دارد . 

بیانیه در ادامه با اشاره به حکم غیر قابل قبول و مستبدانه ، آن را بخشی از کارزار گسترده جاری در اکرایین برای ممنوعیت ایدئولوزی کمونیستی می داند .

بیانیه در ادامه می افزاید از این قرار ، کارزار باز نویسی تاریخ ، برای پنهان کردن جنایت های همدستان اشغالگران نازی در طی جنگ جهانی دوم و ترویج نیروهای شبه نظامی نئو نازی جای نگرانی بزرگ است .

بیانیه می افزاید خشنودی ورضایت اتحادیه اروپا ، امریکا وناتو در رابطه با قدرت موجود در کیف وجهت فاشیستی آن در این کشور واقعیت جذابیت بی حد آن را تشکیل می دهد .

حزب کمونیست پرتقال در پایان بیانیه اطمینان می دهد که تنها اشتیاق به صلح و عدالت و مبارزه متشکل برای حفظ حقوق کارگران و مردم اکرایین به سلطه و توقف دستورکار نیروهای ارتجاعی که امروز بزرگی و حق حاکمیت اکرایین را به سخره گرفته اند  پایان خواهد داد .     

حزب کمونیست استرالیا

برنامه "کمونیسم زدایی" جامعه اکرایین اقدامی برای سرکوب مخالف حقیقی ، اصیل وساده است . این سیاست رسمی ، همراه با تجلیل اقدام های فاشیست های اکرایینی در طی جنگ جهانی دوم و پسا جنگ و بدنام کردن قهرمان های ضد فاشیست ، منشا سیاسی دولت رئیس جمهور پترو پورشنکو را اشکار می سازد . 

حزب کمونیست استرالیا همبستگی خود را با حزب کمونیست اکرایین ، عضوها وپشتیان های آن اعلام می کند . تلاش های دولت اکرایین برای حمله به حزب و منحرف کردن مردم از مسیر ترقی شکست خواهد خورد .

دولت استرالیا باید به این عمل ضد دموکراتیک اعتراض و به هواداری از دولت کنونی اکرایین که چیزی جز ابزار نامشروع امریکا وناتو نیست پایان دهد.

حزب کمونیست بوهمیا و موراویل

در 16 دسامبر 2016 دادگاه استیناف کیف  با رد دادخواست حزب کمونیست اکرایین برای حق شرکت در انتخابات گام دیگری نه تنها برای محدود کردن فعالیت سیاسی ، بلکه به سمت امکان رای به ممنوعیت حزب کمونیست اکرایین برداشته شد . 

رژیم کنونی اکرایین در فضای وحشت تصمیم گرفت ، تا مخالف سیاسی خود را از مسیر دادگاه بر چیند، بی توجه به آن که با این تصمیم قانون اساسی اکرایین و قوانین آن و نیز قانون های بین المللی ، به ویژه میثاق مدنی بین المللی و حقوق سیاسی و نیز کنوانسیون اروپایی که این رژیم آرزومند سر فرود آوردن در برابر آن است حداقل در کلمه ها  نقض می شود . در واقعیت ، رژیم اکرایین آشکارا حق مخالف های سیاسی خود را برای دفاع از خود و نیز حق آن ها برای بیان عمومی هر فکر متفاوتی  غیر از هواداری از رژیم را به طور کلی نادیده می گیرد .

ما از وزیر دادگستری اکرایین متوقف کردن بی درنگ و بی قید وشرط دادگاه ها علیه حزب کمونیست اکرایین و نیز دادگاه ها  علیه محدود کردن و منحرف کردن حقوق مدنی وسیاسی در جامعه اکرایین را خواستاریم .چنین عملی هیچ پشتوانه ای در تصمیم های اتخاذ شده در دادگاه حقوق بشر اروپایی ندارد .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: