نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-06-28

نویدنو  07/04/1394 

 

کتاب

بازار یابی سیاسی و مهندسی انتخابات

 منتشر شد

نویدنو بنا به احساس ضرورت طرح دوباره مهندسی انتخابات بر آن شد تا نوشتار سه قسمتی رفیق احمد سپیداری را به صورت کتابی کم حجم ارائه نماید . موضوع با رفیق سپیداری مطرح واز ایشان خواسته شد در صورت توافق پیش درآمدی بر این کتاب بنویسند. آن چه در ادامه می خوانید پیش درآمد رفیق سپیداری بر انتشار دو باره نوشتار" بازار یابی سیاسی و مهندسی انتخابات" است . برای دریافت کتاب روی عکس پایین کلیک کنید

 

پیش در آمد

بحث انتخاب و انتخابات  و تاکتیک های چپ ها در برابر آن ، همچنان از مهم ترین مباحث فضای سیاسی کشور ماست. سرمایه داری جهانی برای ادامه حیات در کشورهای توسعه یافته صنتی متکی بر نظام پالمانتاریستی ، کار تحقیقاتی بزرگ و مهمی را در زمینه چگونگی جلب آرای کافی بر تامین مشروعیت دولت های پیش برنده سیاست های ضد ملی نولیبرالی سازمان داده و دانش وسیعی را در زمینه بازاریابی سیاسی بوجود آورده است.

این دانش و توسعه آن با دیدگاهی آلترناتیو مدت هاست به کارزار نیروهای مخالف نظام سرمایه داریِ به شدت انحصاریِ جهانی شده راه یافته و دستاوردهای تازه ای را برای پراتیک پیچیدهٔ این نیروها به ارمغان می آورد. نمونه های یونان و ترکیه در این میان سخت قابل مطالعه اند.

در کشور ما شرایط بسی دشوار تر است. همه می دانیم که دیکتاتوری ولایت فقیهی حاکم تمام تلاشش را برای بسته نگه داشتن دامنه انتخاب شوندگان بکار می بندد و از بکارگیری نیروهای سرکوبگر مداخله جوی سپاه و وزارت اطلاعات برای  آنچه مهندسی انتخابات نامیده شده ابایی ندارد.

اما هم تجربهٔ دوم خرداد و هم تجربه منتهی به شکل گیری جنبش سبز نشان از آن دارد که در این چرخهٔ بسته سرکوب و ارعاب هر لحظه ممکن است حفره ای ایجاد شود و مردم ما بسیار هشیار اند که از این حفره ها برای باز کردن راه و حرکت به سوی فضایی دمکراتیک بهره بجویند.

نوشته زیر با هدف آشنایی اولیه با مفاهیم بازاریابی سیاسی (فکر کنم از اولین مقاله های چپ در کشور ما در این زمینه باشد) در چند بخش ارائه شده بود. سایت محترم نوید نو قصد دارد این را به صورت یک کتابچه ای دوباره منتشر سازد و از من به همین دلیل خواسته است مقدمه ای هم بنویسم.

به نظر می رسد سیر وقایع اهمیت درک بازاریابی سیاسی را بیشتر کرده باشد. امید که مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.

احمد سپیداری

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: