نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-03-27

نویدنو  07/01/1394 

 

 نویدنو : آن چه که از مدت ها پیش انتظار می رفت رخ داد ، و نیروهای متحد عربی به سرکردگی عربستان سعودی برای درهم کوبیدن و نابودی یمن حمله های هوایی را علیه یمن به راه انداختند. این حمله ها با هماهنگی کامل واشنگتن و ارتجاع منطقه ، متشکل از کشورهای عربی خلیج فارس ، مصر ، ترکیه وحتی پاکستان انجام می گیرد وهدف اصلی آن هر چه بیشتر غرق در خون و برادرکشی کردن منطقه و تضعیف ونابودی نیروهای ترقی خواهی است که خواهان گذار از این جهنم مجسم منطقه اند.

یک صدا باید این تجاوز به حق حاکمیت ملی کشورها را که دستاورد گرانبهای مبارزه مردم در پسا جنگ دوم جهانی  از چنگ کشورهای استعماری بود محکوم کرد و از اتحاد همه نیروهای ترقی خواه منطقه برای بر افراشتن پرچم مبارزه علیه تجاوز ، جنگ و استقرار صلحی همه جانبه در همه جبهه ها حمایت کرد . 

 

اردوغان از ایران درخواست کرد نیروهایش را از یمن و کشورهای خاورمیانه عقب بکشد

برگردان : هاتف رحمانی

استانبول – رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه (25مارس) اعلام کرد که ایران برای سلطه در خاورمیانه تلاش کرده بود و تلاش های آن سبب رنجش انکارا و نیز عربستان سعودی و کشورهای عربی خلیج فارس بوده است .

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام ان که " ایران باید درک کند ، که در حقیقت مدارا با این وضعیت امکان پذیر نیست . " اضافه کرد تهران باید نیروهایی را که در یمن و نیز سوریه و عراق دارد عقب بکشد ، و به تمامیت ارضی این کشورها احترام بگذارد . 

ترکیه پیش تر حمایت خود از عملیات نظامی تحت هدایت عربستان سعودی علیه شورشیان حوثی دریمن را اعلام و از گروه  شبه نظامی و" حامیان خارجی" آن درخواست کرده بود به اقدام هایی که صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند خاتمه دهند.

در عین حال سخنگوی عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن روز چهارشنبه اعلام کرد کشورهای خلیج (فارس) هیچ برنامه بی درنگی برای به راه انداختن عملیات زمینی در داخل منطقه درگیری ندارند ، اما نیروهای عربستان و نیروهای متحد های آن در صورت لزوم آماده انجام چنین عملیاتی هستند.
ژنرال سرتیپ احمد آسری در یک کنفرانس خبری اعلام کرد " در این مرحله هیچ برنامه ای برای عملیات نیروهای زمینی وجود ندارد ، اما اگر ضرورت ایجاب کند ، نیروهای زمینی عربستان سعودی ونیروهای دوستان و خواهرانه آماده اند و  هر تجاوزی را دفع خواهند کرد " 
در همایشی در مصر ، وزرای خارجه عرب یک جبهه متحد نظامی را بر اساس پیش نویس قطعنامه برای تشکیل نیروی نظامی متحد مورد تایید قرار دادند . 

موافقت نامه پس از آن که هواپیماهای جنگی عربستان سعودی و متحد های عرب آن شورشیان مسلمان شیعه را که برای سر نگونی رئیس جمهور یمن مبارزه می کنند در روز پنج شنبه مورد حمله قراردادند ، در قمار بزرگی از سوی برجسته ترین صادرکننده های نفت دنیا برای بررسی نفوذ ایران در حیات خلوت آن بدون حمایت نظامی مستقیم واشنگتن به دست آمد . 

نبیل العربی پس از همایش در شرم الشیخ به روزنامه نگاران گفت " وزیر های عرب ... بر پذیرش اصول مهمی توافق کردند ، که نیروی نظامی متحد عربی را تشکیل می دهد " و افزود " وظیفه این نیرو دخالت سریع نظامی برای برخورد با تهدید های امنیتی علیه ملت های عرب خواهد بود ."

پیش نویس قطعنامه در طی همایش مصر در 28-29 مارس به رهبران عرب پیشنهاد خواهد شد .

سرچشمه : جورزالم پست

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: