نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-09-25

نویدنو  03/07/1393 

 

 

 

از کارگرانِ “پتروشیمی رازی“حمایت کنیم!


در ادامهٔ سیاست‌های ضدکارگریِ رژیم ولایت‌فقیه، طی روزهای اخیر، چهار تن از کارگران “مجتمع پتروشیمی رازی”، واقع در بندر شاپور سابق و بندر خمینی کنونی، به‌دلیل سازمان‌دهی و مشارکت در اعتصاب به شش ماه زندان و تحمل پنجاه ضربه شلاق محکوم شده‌اند. این حکم، دقیقاً در راستای رویارویی با حرکت‌های اعتراضیِ رو به گسترشِ زحمتکشان صادر شده است، و هدفِ آن، به‌وجود آوردنِ فضای هراس و تهدید بین فعالان کارگری و کارگران معترض است.
مجتمع پتروشیمی رازی”، در منطقهٔ آزادِ اقتصادی- تجاری واقع شده است، منطقه‌یی که در آن، بر اساس مصوبه‌های رژیم ولایت‌فقیه، کارگران از هرگونه حمایت قانونی محرومند. حکمِ زندان و شلاق برای چهار کارگر این واحد صنعتی، زهرچشم‌ گرفتن از همه کارگران به‌ویژه در منطقه‌های آزاد اقتصادی- تجاری است، منطقه‌هایی که، دولت حسن روحانی با پرشمار کردنِ تعداد آن‌ها، درصددِ جلب و جذب سرمایهٔ انحصارهای امپریالیستی برآمده ‌است. نکتهٔ پر اهمیت دیگر اینکه، حکمِ زندان و شلاق برای این چهار کارگر و دیگر فعالان کارگری، براساس قوانین موجود در خصوص اختلاف‌های صنفیِ پیش‌بینی‌شده در قانون کار نیست، بلکه با استناد به مواد قانون ارتجاعی و ضدانسانیِ “مجازات اسلامی“صادر شده است، قانون ارتجاعی و ضدانسانیِ‌ای که در آن، رأی دربارهٔ مبارزان و فعالان کارگری و سندیکایی در چارچوبِ "برخورد با اوباش" صادر می‌شود. اعتصاب، حقِ صنفی کارگران است، و بنابر منشور جهانی حقوق سندیکایی و مقاوله‌نامه‌های معتبر بین‌المللی، نمی‌توان هیچ کارگری را به صرف شرکت و رهبری اعتصاب دستگیر، بازداشت، اخراج، و یا محکوم کرد.
حزب توده ایران، ضمن حمایت قاطع از کارگران “پتروشیمی رازی“و تمامی کارگرانی که با خصوصی‌سازی و برنامه‌های ضدکارگری رژیم ولایت‌فقیه دلیرانه مبارزه می‌کنند، صدورِ حکم زندان و حکم ضدانسانی، قرون وسطایی و تحقیرآمیزِ شلاق برای کارگران را محکوم و تقبیح می‌کند و باردیگر بر اهمیتِ شدت بخشیدن به مبارزه در راه احیایِ حقوقِ سندیکایی در پیوند با مخالفتِ سازمان‌یافته و موثر با برنامه‌های اقتصادی- اجتماعی رژیم و دولت، تاکید می‌کند. پیش به‌سوی احیایِ حقوقِ سندیکایی کارگران ایران! اعتصاب حق کارگران است و باید این حق به‌رسمیت شناخته شود!

نامه مردم 956، 31شهریور1393

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: