نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-05

نویدنو  15/01/1393 

 

نوید نو : با پوزش از رفیق مهرگان گرامی به خاطر از قلم انداختن مقدمه ایشان برای این مطلب ، نوشتار ایشان را تقدیم خوانندگان عزیز می کنیم .

 

پیش در آمد: دولت فاشیست ترکیه با انواع ترفند ها تلاش کرد تا از گزینش نیروهای ترقی خواه ترکیه جلو گیری نماید .از تصویب قانون حق رای روستایی ها در انتخابات شهرداری ها گرفته تا تعطیل کردن توئیتر ویو تیوپ وسایر شبکه های اجتماعی - که پس از قیام ژوئن نقش پر رنگ تری در زندگی مردم ترکیه پیدا کرده اند- تا انواع اقدام ها از ارعاب وتطمیع گرفته تا دزدیدن صندوق ها وقطعی برق و ...برای جلوگیری از مشارکت مردم ونیروهای ترقی خواه را به اجرا گذاشت . ودر آخر هم تلاش کرد تا با ایجاد دوقطبی عدالت وتوسعه وجمهوری خواه خلق ، رای دهندگان را عملا به سوی گزینش راست بکشاند. با این حال شواهد بسیاری نشان می دهد که وحشت از آلترناتیو چپ در ترکیه همچنان نقش برجسته ای را در سیاست گذاری ها ایفا می کند. از جمله نوشتار پیوست به نقل از روزنامه بورژوازی حریت است که با ظاهراستقبال از حضور چپ در کشور ، در حقیقت فریاد وحشت بورژوازی را بازتاب می دهد و عوام الناس را از " لولوی " کمونیسم می ترساند ، آن هم با صحنه سازی هایی از قماش " مهرنامه " وطنی ، که گویا حزب کمونیست ترکیه با بنر مائو به صحنه آمده است وهمه چپ ها در فدراسیون حقوق دموکراتیک دست به دست هم داده اند تا "کمونیسم" را بر کشور خاکم نمایند . به هوش باشیم واز ترفندهای ریاکارانه بورژوازی در هر شکل ولباسی غفلت نکنیم .

 مهرگان

 

کمونیسم به کشور باز گشته است

کانات آت کایا - برگردان : مهرگان

 

کمونیسم سرانجام به کشور ما بازگشته است !حداقل در یک استان : اواجیک در تونسیل

خبرهای رسیده ار اواجیک احتمال بالای نا دیده گرفته شدن تحلیل های  خرد وکلان انجام شده در باره نتیجه انتخابات رابا خود حمل می کند.حزب کمونیست ترکیه (TKP) احتمالا بزرگترین شگفتی انتخابات را فراهم کرده است ، با این حال این رخ داد به احتمال زیاد نمود اندکی در بین " نکته های جذاب انتخابات"  خواهد داشت وسپس ناپدید می شود . خبر توجه مرا بعنوان خبر فرعی در صفحه تلویزیون جلب کرد : مهمت ماچاوغلو نامزد حزب کمونیست ترکیه در تونسیل ، اواجیک پیروز شد .

من جمع آوری اطلاعات از دنیای مجازی را شروع کردم .

* * *

مهمت فاتح ماچلوغلو ، 44 ساله ، نامزدی است که با حمایت فدراسیون حقوق دموکراتیک وارد عرصه انتخابات شد .

فدراسیون ریشه خود را از ایام مصطفی صوفی ( یکی از رهبر های کمونیست در ایام اولیه جمهوری) می گیرد . فدراسیون خواستار انقلاب دموکراتیک خلقی است . فدراسیون در سال 2008 تاسیس شد . 

فدراسیون در 24مارس با استفاده از درسیم ، نام تاریخی شهر در شعار خود یک همایش کارزار انتخاباتی در اواجیک بر گذار کرد.

اجتماعی که می توانست بعنوان بدترین کابوس ضد کمونیستی تعریف شود با یادی از "برکین الوان ، شهید گزی وانقلاب" آغاز شد . سخن گوی فدراسیون ، که اولین سخنران بود ، سخنرانی خود را با بیان " رفقای گرامی ، دوستان عزیر ، ماتصمیم داریم حزب های بورژوازی را از درسیم پاکسازی کنیم " آغاز کرد . 

* * *

سپس فردی که از جانب حزب کمونیست ترکیه سخن می گفت  اظهار داشت :"  این دزد ها روستا های ما را به آتش کشیده اند ،آن ها بر رود خانه های ما کارخانه های برق می سازند . این دزد ها کشور ما را فروخته اند . ما پاسخ آن ها را در 30مارس خواهیم داد . من همراه با خورشید ژوئن به شما درود می فرستم.

 وسپس ماچاوغلو نامزد حزب کمونیست ترکیه سخنرانی کرد :" کسانی که وجود خود را مدیون کار خود هستید : بیایید با پیوستن به انرژی رودخانه مونزوربا تلاش انقلابی ، که کوچک اما  افسانه ای است ، روزهای  دلپذیر وآفتابی خلق کنیم ."

* * *

شاید  سخن گفتن ازهمایشی که  زیر بیرق گفته مائو که " کمونیسم ... در این مرحله؟ ..آه خدای من " برگزار شد  برای کسانی مسخره باشد .  

با این حال در پایان روزماچاوغلو نامزد TKP با کسب 26درصد رای های اواجیک ، که حدود 6500نفر جمعیت دارد بعنوان شهردار بر گزیده شد .برای اطلاع کسانی که کنجکاو هستند نامزد حزب جمهوریخواه خلق برنده آخرین انتخابات شهرداری بود اما  در اعتراض به سیاست های حزب جمهوری خواه خلق در طی انتخابات به حزب صلح ودموکراسی پیوست .

نام نامزد آن حزب مصطفی ساریگل به صورت طعنه آمیزی هم نام نامزد این حزب در استانبول بود.

او در این انتخابات از سوی حزب صلح ودموکراسی به رقابت پرداخت و دوم شد . حزب جمهوری خواه خلق با کسب 15 درصد از رای ها سوم شد .

اکنون باید منتظر ماند ودید که چه نوع فعالیت های شهری در پایان یک مرحله اجرایی خواهد شد ، مرحله ای کوچک اما برای TKP  بزرگ است .نرفتن وندیدن این پیروزی مایه شرمساری است چون کمونیسم به کشور باز گشته است .

سرچشمه : روزنامه حریت ترکیه

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: