برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

تارنگاشت ارژنگ

https://www.mahnameh-arzhang.com/

 

ارژنگ، دوماه‌نامۀ ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو، شمارۀ 26

مهر و آبان ۱۴۰۱

ارژنگ، دوماه‌نامۀ ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو، شمارۀ 25

مرداد و شهریور ۱۴۰۱

ارژنگ، دوماه‌نامۀ ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو، شمارۀ 24

خرداد و تیر ۱۴۰۱

ارژنگ، دوماه‌نامۀ ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو، شمارۀ ۲۳

فروردین و اردیبهشت 1401

ارژنگ دو ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 22

بهمن و اسفند‌ماه 1400

بایگانی ارژنگ

کتاب جدید

تاریخ مختصر کمینترن

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

 

 

 

 

 
 
 
 

 

2023-09-05

شماره 7 114                 29 بهمن 1401

میرحسین موسوی از منشورجنبش سبز تا بیانیه عبور

  • اما موسوی در نیمه بهمن سال جاری(1401) بیانیه ای را منتشرکرد که مورد توجه بسیاری قرارگرفت. صرف نظر از موافقت یا مخالفت با این بیانیه، این بیانیه آیینه تمام نمای تحولاتی است که جامعه ایران در طی این 12 سال از سر گذرانده است. راهی به درازای از "درخواست اجرای بی تنازل قانون اساسی" تا "تدوین میثاقی اساساً تازه".

    ما برای یادآوری به ذهن خوانندگان هم منشور جنبش سبز و هم بیانیه اخیر موسوی را یک جا منتشر می کنیم.

     

    حمایت از بیانیه موسوی

    • انتشار بیانیه بهمن ماه آقای سید حسین موسوی واکنش های مختلفی را برانگیخت. ما در این قسمت اعلامیه های حمایت از بیانیه را به اطلاع خوانندگان گرامی می رسانیم.

  •  بیانیه‌ی جمعی از نواندیشان دینی در حمایت از «همه‌پرسی تغییر قانون اساسی» 

  • بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی در حمایت از میرحسین موسوی

  • «بیانیه آقای موسوی گامی مثبت و راهگشا است»؛  بیانیه جمعی از جمهوری‌خواهان ایران

نامه مردم، ارگان مرکزی حزب توده ایران:

تأملی بر پیام میرحسین موسوی و موضوع گذار از رژیم ولایت فقیه

  • آقای موسوی خوب می داند که تنظیم و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز تنها پس از سرنگونی رژیم استبدادی محمد رضا پهلوی ممکن شد و نه در دوران ادامه حکومت پهلوی ها در ایران.  به گمان ما و همانطور که بارها به آن اشاره کرده ایم تا هنگامی که حکومت دیکتاتوری کنونی بر ایران حاکم است تصور هرگونه اصلاح و تحولی در راستای تحقق حاکم شدن مردم بر سرنوشت شان خواست واقع گرایانه ای نیست و کمکی به تنظیم سیاست های مبارزاتی جنبش مردمی نمی کند.

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت):

از پیام میرحسین موسوی در راستای تامین اراده آزاد و برابر حقوق مردم حمایت می کنیم!

  • ما به جناب مهندس موسوی برای صدور این بیانیهٔ شجاعانه درود می‌فرستیم و همان‌گونه که بارها به طرق مختلف اعلام کرده‌ایم، تمامی شخصیت‌های سیاسی، مبارزان مدنی، چهره‌های ورزشی و هنری، استادان و دانشجویان، کارگران و زحمتکشان عدالت‌پژوه و همهٔ مردان و زنانی که به خاطر اعتراض به خودکامگی و مبارزه برای رفع تبعیض و به دلیل مبارزه برای برابری و آزادی در حصر و در زندان‌های جمهوری اسلامی اسیرند را شایسته‌ترین و قابل اعتمادترین نمایندگان برای پیگیری مطالبات گروه‌های اجتماعی مختلف می‌دانیم

منشور فراگیر حقوقی دانشگاهیان برای انقلاب

 ژن-ژیان-ئازادی

  • بیانیه‌ی پیش رو تلاشی است برای همگرایی بیشتر و تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز در چارچوب سیاسی ایران پس از عبور از رژیم جمهوری اسلامی. همه‌ی برابری‌خواهان، آزادی‌خواهان و دموکراسی‌خواهان را فرا می‌خوانیم تا بر اساس اصول مندرج در این بیانیه، دست در دست هم، برای ساختن دنیایی نو تلاش کنیم

بیانیه حمایتی18 نهاد و تشکل از منشور مطالبات

 حداقلی تشکل‌های صنفی و مدنی ایران

  • ما نهادها و تشکل‌های سیاسی و مبارزاتی که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی، به این انقلاب پیوستیم، تنها راه احقاق حقوق از دست رفته مردم ایران را پیروزی انقلاب «زن زندگی آزادی» می‌دانیم و تحقق بند به بند منشور مذکور را تنها راه رسیدن به زندگی آزاد، شاد، مرفه و برابر و حکومتی سکولار که در آن شرکت مستقیم مردم در اداره کشور معنا داشته باشد، می‌دانیم.

منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران

  • نویدنو با آرزوی گسترش این نگاه به اندام احزاب و سازمان‌های چپ، که حتما می‌تواند سبب رویکرد عملی آن‌ها به تشکیل جبهه و انجمن و شورای همکاری و در نهایت به وحدت عملی منجرگردد، آرزومند رخت بربستن "فرقه گرایی"ها، "خودمحوری"ها، "تاریخ کاوی"ها به قصد تخطئه و تخریب دراین سازمان‌ها و احزاب و نشستن پای توافقی است که قدمی به جلو حرکت دهد. نمی‌توان اشاره نکرد که در جنبشی که تمامیت وجودی آن "چپ" است، نامحسوس‌ترین نیرو، هواداران سازمان یافته‌ی نیروهای "چپ" است. رفقا زود دیر می‌شود. اندکی صادقانه خودرا در آیینه بنگریم.

اعلامیه‌های حمایت از منشورمطالبات حداقلی

  • بیانیه مشترک ۵ حزب و سازمان جمهوری خواه

  • اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

  • حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

  • اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

او قاتل است!

 نامه ی ۱۲۱ زندانی سیاسی دوران شاه درباره ی بازگشت پرویز ثابتی

ده ها تن از زندانیان سیاسی دوران شاه، با انتشار نامه ی سرگشاده ای تحت عنوان «مگذاریم از یک قاتل تقدیر ‌کنند! مگذاریم از احیای ساواک سخن ‌گویند!»، علیه پرویز ثابتی سرشکنجه گر ساواک آریامهری اعلام جرم کرده و از همه‌ی دادخواهان، از همه‌ی وجدان‌های بیدار، از همه‌ی کسانی که با نفس شکنجه و سرکوب و تبعیض و اعدام مخالف‌اند، خواسته اند با امضای این نامه دادخواه قربانیان شکنجه و سرکوب شوند.

پرسشی دوستانه از حامد اسماعیلیون

جعفر بهکیش

  • شرط شما برای همکاری با رضا پهلوی و افراد دیگری که در جنایت دست داشته یا از آن سود برده‌اند چه بوده است؟ به عنوان نمونه آیا در منشوری که در حال تدوین آن هستید بررسی و تحقیق در مورد جنایت‌های دولتی دوران پهلوی، از جمله نقش نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آن دوره مانند ساواک، ذکر شده است؟ آیا شما تلاش خواهید کرد رضا پهلوی را متعهد کنید که با تقدیس و ستایش جنایت‌های دولتی در دوران پدر و پدربزرگش، که می‌تواند زمینه ساز تکرار جنایت‌های هولناک پس از پیروزی انقلاب 1357 باشد، مقابله نماید؟

اسماعیلیون، ثابتی و یک سوال دادخواهانه

دکتر مزدک دانشور

 

  • از حامد اسماعیلیون می پرسم: جنبش دادخواهی شما تا کجا پیش می رود؟ آیا متوجه هستی که نقش کاوه آهنگر را برای فریدون بازی می کنی؟ آیا متوجه هستی که بال به بال شاهزاده داده ای؟ آیا پرویز ثابتی را نمی بینی که آرام و خونسرد به دوربین نگاه می کند؟ آیا این نگاه خونسرد آیشمن وار تو را نمی ترساند؟ دوست عزیز! همکار محترم! آقای دکتر حامد اسماعیلیون با شما هستم! چه جوابی داری بدهی؟

شماره  1146                 16 دی1401

بیانیه‌ی همبستگی پرشور حزب‌های کمونیست و کارگری جهان با مبارزه‌ی مردم ایران در راه صلح، پیشرفت، و عدالت

  • ما از مبارزهٔ برحق مردم ایران در راه صلح، حقوق بشر و حقوق دموکراتیک، استقلال، و عدالت اجتماعی حمایت می‌کنیم. مبارزهٔ مردم ایران برای تعیین آیندهٔ کشورشان- فارغ از هرگونه ارعاب، سرکوب، و خشونت- حق طبیعی آنهاست. ما خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط همهٔ بازداشت‌شدگان و توقف فوری شکنجه و اعدام معترضان هستیم.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست