نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-11-09

نویدنو  18/08/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • نگاه اجمالی به بیانیه نشان می دهد که بیانیه برای توده های شرکت کننده در قیام و اکثریت مردم بسیارتحریک کننده است. این امر زمانی که بیانیه از کاهش تعداد شهدا صحبت می کند آشکار است، انگار که این دستاوردی است که از ریختن خون گرانبها جلوگیری کرده است، در حالی که خون به خونریزی ادامه می دهد. یا حتی به روشنی تظاهرکنندگان را مسئول خشونت، استفاده از نیروی زیاد  و قتل عمدی می داند.

     

 

حزب کمونیست عراق : بیانیه دولت خشم مردمی را شغله ور می سازد

برگردان : هاتف رحمانی

سرمقاله طریق الشعب (راه مردم) روزنامه حزب کمونیست عراق ، 5 نوامبر 2019(14آبان 98)

دولت روز یکشنبه شب(سوم نوامبر2019) بیانیه جدیدی را که از سوی نخست وزیر قرائت شد منتشر کرد که احساست توده های شرکت کننده در قیام را بر انگیخت. بیانیه سوء تعبیر از واقعیت جنبش اعتراضی گسترده مردمی، مطالبات جامع آن و پی آمد های آن را بازتاب می دهد.

نگاه اجمالی به بیانیه نشان می دهد که بیانیه برای توده های شرکت کننده در قیام و اکثریت مردم بسیارتحریک کننده است. این امر زمانی که بیانیه از کاهش تعداد شهدا صحبت می کند آشکار است، انگار که این دستاوردی است که از ریختن خون گرانبها جلوگیری کرده است، در حالی که خون به خونریزی ادامه می دهد. یا حتی به روشنی تظاهرکنندگان را مسئول خشونت، استفاده از نیروی زیاد و قتل عمدی می داند.

این نیز عجیب است که اوضاع به نحوی نشان داده می شود که انگار شرکت کنندگان در قیام در اردوی مدرسه ای بودند و زمان بازگشت آن ها به خانه برای استراحت فرا رسیده است !

اما عجیب ترین چیز درست نخواندن پیام اعتراض کننده ها، با وجود روشنی محتوی آن است . ما این پیام را با امید به این که برای آخرین بار یادآوری می شود در اینجا تکرار می کنیم. چیزی که اکنون مورد نیاز است استعفا و خروج دولت است، چون دولت مسئول ریختن خون بیش از 260 شهروند و زخمی شدن بیش از 12.000 نفر است! این (استغفا) باید نقطه آغاز تغییر جامع موثر در همه سطوح، در خط مقدم آن سیستم سیاسی در رابطه با سیاست ها، عملکرد و شخصیت ها، و انتخابات پارلمانی پیش از موعد باشد.

تذکر تضاد بین بیانیه دولت که از ممنوعیت استفاده از گلوله های واقعی صحبت می کند، و آن چه 24 ساعت بعد، روز دوشنبه ،در قتل عام پل ال احرار بغداد رخ داد حائز اهمیت است، که واقعیت این موضع و دروغ بودن آن چه اعلام و منتشر می شود را افشا می کند.

مسئولیت آن چه رخ می دهد در سیاست های متراکم و پافشاری بر آن ها نهفته است. رویکرد لجوجانه دولت امور را به آستانه خطرناکی می راند.بنا براین بازی با آتش باید بی درنگ متوقف شود. برای آن که همه چیز به خاکسترهای تعبیر بد اوضاع، خودخواهی و منافع تنگ و برنامه خارجی تقلیل نیابد، دولت باید برای به عهده گرفتن مسئولیت سیاسی آن چه رخ داده است پیش قدم شود و استفای خود را برای باز کردن راه برای تشکیل دولت جدید تقدیم کند. دولت جدید باید به دور از تابعیت و فشاربلوک های سیاسی و به دور از سیستم سهمیه ای تقسیم قدرت شکل گیرد. دولت باید اساسا مبتنی بر منافع مردم ما باشد. دولت باید ترکیبی از شخصیت های صالح ملی که یکپارچگی دارند باشد و باید نقشه راهی را اجرا کند که کشور ما را به ساحل امنیت و ثبات می راند، آن را در مسیر بازسازی و استقرار نظامی مبتنی بر شهروندی، قانون، دموکراسی حقیقی و عدالت اجتماعی پیش می برد.

این راه متوقف کردن خونریزی و پاسخ کامل و بی ابهام به اراده مردم است .

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: