نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

بیانیه اعلام موجودیت هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

نویدنو:28/9/1385

بیانیه اعلام موجودیت هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

 

در طول سالهای گذشته هزاران کارگر با سوابق کاری بالا و در شرایطی که بدلیل بیکاری گسترده در جامعه و داشتن سن بالا، هیچ امکانی برای اشتغال آنان در جاهای دیگر وجود نداشته است، باز خرید اجباری و از کارهایشان به بهانه های مختلف اخراج شده اند. اکثر این کارگران با دریافت مبلغی پول در جستجوی روزنه ای برای تامین معیشت همسر و فرزندانشان، آواره خیابانها شده و پس از اندک زمانی، این پولها را خرج هزینه های کمر شکن زندگی خود کرده اند و بدین ترتیب بخش زیادی از آنان در آستانه سن بازنشستگی و با داشتن فرزندان دانشگاهی و...، به جای آسودگی از حاصل ثروتی که خود در جامعه تولید کرده اند، در زیر آواری از خروارها فشار خرد کننده، تار و پود زندگیشان شروع به از هم پاشیدن کرده است.

از طرف دیگر بر اساس اعتراف برخی مقامهای مسئول، فقط ظرف شش ماهه اول امسال دویست هزار کارگر دیگر به خیل میلیونها کارگر بیکاری پیوستند که قامت در هم شکسته ی آنان، سیمای زندگی در جامعه ما را به تصویر کشیده است. این کارگران علی العموم کارگران موقتی هستند که دستشان به هیچ جایی بند نیست، به واقع دستمزد زیر خط فقر  آنان در زمان اشتغال، تنها امید این کارگران و خانواده هایشان برای زنده ماندن بوده است، و امروزه این کارگران به دلیل زیاده خواهی سرمایه داران برای کسب سودهای نجومی، باید با شرمندگی مضاعفی، دست نیاز به سوی این و آن دراز کرده و از سر استیصال و درماندگی به هر ذلت و خواری برای زنده ماندن خود و همسر و فرزندانشان  تن در دهند. 

واقعیت اینست که حکومتگران، آنجا که پيرمرد نساجی قائم شهر پس از سالها تولید کوهی از ثروت و نعمت، مي‌‏گوید: «ميبينم كه دخترم پنهاني كجا مي‌‏رود، چه كنم وقتي نمي‌‏توانم حتي شكمش را سير كنم....؟ چشمانشان را می بندند، نه تنها چشمانشان را می بندند بلکه همانگونه که شاهد بودیم طی شش ماهه اول امسال، زمینه را برای بی خانمانی دویست هزار کارگر دیگر نیز مهیا کردند و ماههاست که برای به تسلیم کشاندن فریاد حق طلبی کارگران شرکت واحد، دستمزد نا چیز آنان را برای تحمیل فقر و گرسنگی مطلق بر خانواده هایشان به گروگان گرفته اند تا کارگری جرات دفاع از حقوق و حرمت انسانی اش را نداشته باشد.

کارگران 

زندگی امروز کارگر نساجی قائم شهر،  آئینه ی تمام نمایی است از زندگی همین فردای یکایک ما کارگران. تحت چنین جهنمی به نام زندگی، کدام انسانی است که بخواهد لب فرو بندد و در امروز و فردای زندگی اش، خود و همسر و فرزندانش را در چنین وضعیتی ببیند. از اینرو ، و بنا بر حق مسلم ما کارگران برای داشتن یک زندگی بهتر، که تنها با اتکا به نیروی متحد خود ما کارگران و از طریق متشکل شدن ممکن و میسر است، بدینوسیله ما کارگران امضا کننده ی این بیانیه، ایجاد هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار را "با هدف تحقق بازگشت بکار کارگران اخراجی  و تامین شغل مناسب برای میلیونها بیکار و یا بر قراری بیمه بیکاری معادل حداقل دستمزدها تا زمان اشتغال بکار کارگران اخراجی و بیکار"، اعلام میکنیم و از همه بیکاران و کارگران اخراجی و تعلیقی در مراکز تولیدی، صنعتی کشور میخواهیم دست در دست هم در اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار متشکل شوند تا بدینوسیله قادر شویم دوشادوش هم و با اتکا به نیروی متحد خویش، خواسته های بر حق مان  را به کرسی نشانده و سایه شوم فقر و فلاکت، و استیصال و درماندگی را از زندگی خود و همسر و فرزندانمان  به کناری افکنیم، بی تردید چنین امری میسر نخواهد شد، مگر با نیروی متحد و متشکل ما کارگران.

 

هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

 

1- خالد سواری- هادی احمدی- حسین قادری، کارگران تعلیقی نساجی شاهو

2- شیث امانی- انور مفاخری، کارگران اخراجی نساجی کردستان

3- فضل الله مظاهری- یوسف مرادی- حسین کریمی سبزوار،  کارگران تعلیقی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

4- جوانمیر مرادی- فرامرز قربانی، کارگران اخراجی پتروشیمی کرمانشاه

5- افشین بهرامی، کارگر اخراجی ایران خودرو

6- محمد شریف ساعد پناه، کارگر اخراجی کارخانه پرریس

7- بهرام عابدینی، کارگر اخراجی شرکت لوله سازی لوشان

8- علی عباسی- رامین قربه ای، کارگر اخراجی شرکت آلومین

9- ستار امینی، کارگر اخراجی تراشکاری سان هیدرولیک

10- جعفر عظیم زاده جوشکار پروژه ای بیکار- محمد فرجی  کارگر خدمات- صدیق کریمی، بیکار

 

منبع : ای میل دریافتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics