نویدنو:13/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 توضیحات منصور اسالو در باره برخی اظهارنظرهای روشنفکرانه !!

 

مدتی است که با شکل های مختلف میخواهند به جنبش ما از درون ضربه بزنند این نوع دروغ بافی ها هم یکی از آن ترفند هاست . مهم نیست ! تاریخ راه خود را به پیش می برد و آینده نشان می دهد چه چیز درست و چه چیز غلط است . فقط ای کاش کسانی که در این شرایط که ما زیر شدیدترین فشارها هستیم و به اشکال غیر قانونی می خواهند ما را حذف فیزیکی کنند یا بربایند یا برای ما احکام سنگین در نظر گرفته اند و برای اعضای هیئت مدیره سندیکا پیاپی احضاریه برای حضور در دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی می فرستند و قصد حذف ما را از اجتماع دارند مقالاتی که سراسر تهمت و قضاوت های بیجا دارد و با توجه به معرفی نکردن نویسنده که شهامت ندارد پای حرفهای خود را امضا کند و بایستد آیا بجز هم کلامی با مخالف ضد کارگری که لباس دایه های مهربان تر از مادر می پوشند چه برداشتی ما کارگران که در وسط میدان ایستاده ایم و داریم هزینه پرداخت میکنیم باید داشته باشیم . ما را کتک زده اند  به زندان برده اند محل جلساتمان را بطور غیر قانونی گرفته  اند پول و قبض های سندیکایی مان را با حضور ماموران انتظامی و پلیس دزدیده اند کتب ما را سرقت کرده اند و بیش از 300 ملیون تومان برایمان وثیقه و ضمانت و سند و کفالت از ما گرفته اند .

 ما را به زندان انفرادی و انواع فشارهای روحی و روانی دچار کرده اند  امنیت خود و خانواده هایمان از دست رفته است . اخراج و بی درآمد شده ایم . تهدید به قتل شده ایم . زیر چشم بند و رو به دیوار بازجویی غیر قانونی گاه تا 12 ساعت شده ایم در خیابان چند بار خواسته اند ما را بزنند .   در روز اول ماه مه امسال ( 1386 ) با چاقو میخواستند من را از پشت بزنند ، در مترو میخواستند مرا بدزدند در ترمینال کاوه برای چندمین بار می خواستند مرا ببرند  به منزل ما زنگ می زنند و مزاحم خانواده های ما می شوند . خواهان قطع ارتباط با دوستان و همکاران می شوند خواهان حضور غیر قانونی ما در دادگاه می شوند ، احکام غیر قانونی صادر می کنند خواهان تحریم ما می شوند که موفق نمی شوند . خواهان همکاری غیر قانونی ما می شوند که جواب ما منفی است آنگاه تهدید به قتل خانواده هایمان میکنند .

حتی اگر یک کارگر یک بار با ما تماس بگیرد او را به حراست می برند و تهدید به اخراج می کنند و کتک می زنند مثل عبداله حسینی و مهدی رابط . زنان و کودکان ما را نیمه شب از توی رختخواب بدون هیچ حکم قانونی به اماکن و زندان اوین می برند و با مشت توی صورت زن هایمان می کوبند با باتوم بچه های 2 ساله مان را می زنند . بیش از شانزده ماه است که اخراج به دلیل فعالیتهای سندیکایی را تحمل می کنیم زندگی خانواده هایمان به مرز فروپاشی رسیده است و متاسفانه همسران بعضی از سندیکایی ها زیر فشار فقر و نداری ناشی از بیکاری (اخراج به دلیل فعالیت سندیکایی ) جدا شدند و بچه های آنها دچار افسردگی و آسیب های روحی روانی شده اند ،، اگر بخواهم ادامه دهم ستمهایی که به دلیل سندیکا خواهی بر ما رفته است مثنوی هفتاد من کاغذ می شود و باز هم ادامه خواهد یافت .

محرومیتهای پولی ما طی شانزده ماه گذشته بطور نسبی و میانگین هر نفر 5 میلیون تومان بوده است

جدای از پیشنهاداتی مثل دریافت ماهی 10 هزار دلار و امکان سفر به هر کشوری که دلمان بخواهد حتی آمریکا و دیگر پیشنهادهای مالی و مقامی مثل ریاست منطقه شرکت واحد و اخذ ماهیانه بین 3 تا 5 ملیون تومان . و تحمل اتهام زنی که توسط حراستی ها در منطقه تبلیغ کرده بودند اسالو با گرفتن 10 ملیون تومان از دولت به آمریکا رفته است وقتی دونفر از کارگران تعمیرگاه منطقه 4 – نازی آباد  - در خیابان مرا دیدند با شگفت زدگی به همسرانشان که همراه آنها بودند می گفتند این همان آقا اسالو است که می گفتند در آمریکاست و از من می پرسیدند آقا شما آمریکا نبودید ؟ من گفتم نه ! در بند 209 اوین بودم . به این ترفند ها نگاه کنید فرد را به زندان می اندازند بعد شایعه می کنند او به آمریکا رفته و ده ها تهمت و افترای دیگر که یاد کردن از آنها هم مشمئز کننده است .

         

آیا با تمام این نمونه ها واقعا" سندیکا ابزار دست کارفرماست یا دولت است ؟ همه هزینه ها را ما می پردازیم تا تشکل واقعی پایه ای کارگران مطابق مقاوله نامه 87 مستقل ، آزاد و دمکراتیک باشد .

به امید ایجاد سندیکاها و فدراسیون ها و کنفدراسیون سراسری ، مستقل و آزاد کارگران ایران

منصور اسالو

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

7 خرداد 1386

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics