خانه - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها - تماس وهمکاری - ویژه نامه               

توطئه ترور خنثی شده انگلستان و« ارتباط پاکستانی »(2)

نویدنو:30/5/1385

 

توطئه ترور خنثی شده انگلستان و« ارتباط پاکستانی »(2)

   نویسنده : میشل خوسودفسکی by Michel Chossudovsky

August 14, 2006

GlobalResearch.ca

برگرداننده : هاتف رحمانی

 

ردپای آی.اس.آی

اخیرا (7جولای 2005) در مناظره ای در مرکز نیکسون  تناقضاتی در نقش آی .اس.آی نشان داده شده است که در سی-ا سپات منتشر گردید:

نیکولاس گوسدف : «شما یکی دیگر از این احزاب اصلی ، جماعت العلمای اسلام را می توانید ببینید ....که به گروه های اصلی کشمیر – لشکر جهنگوی ، حرکت المجاهدین - وابسته است ودرنقش لجستیکی در مناطق قبیله ای پاکستان به القاعده وطالبان یاری می کند. (یا) جیش المحمد را می توانید ببینید که کاملا وابسته به آی.اس.آی است .در هر حال ردپای آی.اس.آی بالای سر این هاست .والبته سئوال این است که آیا این یک سیاست بین المللی است  ویابه خاطر شرایط فردی وارتباط شخصی عملی می شود؟ . 

آلکسیس دبات :«من با شما موافقم که رد پا می تواند معانی مختلفی داشته باشد،وقطعا مسیر های مختلفی وجود دارد که آی.اس.آی،رسما یابه طور غیر رسمی بااین گرو ها ارتباط داشته است . چیزی که من به آن استناد می کنم ،آن است که این گروه ها بوده اند وهنوز هستند، که حداقل بیشتر آن ها،توسط آی.اس.آی در بلوچستان وکشمیر، در افغانستان تجهیز شده اند و اسناد قابل توجهی وجود دارد که بسیاری از مربیان آن ها در افغانستان دهه 1990  افسران بازنشسته ارتش پاکستان یا آی .اس. آی بوده اند.»(مذاکرات مرکز نیکسون در باره پاکستان وتروریسم با الکسیس دیبات مورخ وتحلیل گر تروریسم نیکولاس گوسدف، سردبیرنشریه منافع ملی ، تاکید از نویسنده است .)

ارتباط آی .اس .آی پاکستان – اسکاتلند یارد

آی .اس.آی پاکستان از یک سوسابقه مشکوک حمایت از سازمانهای تروریستی را دارد در حالیکه از سوی دیگربه پلیس بریتانیا وافسران اطلاعاتی کمک می کند.مسئله این است که آیا آی.اس.آی سازمان هایی برای حمایت از شبکه ترور تدارک دیده است یا این که این حمایت ها از میان ارتباطا ت خصوصی  افرادی که در آی .اس . آی «عناصر نا مطلوب» خوانده می شوند انجام می گیرد؟ آیا آی .اس .آی برای به عهده گرفتن نقش جدید خود، یعنی ترجیح مبارزه بر حمایت از تروریسم اسلامی تحت ارشاد پرزیدنت پرویز مشرف بوده است ؟

اسناد گواهی می کنند که آی. اس.آی از جنگ شوروی – افغان تاکنون هسته مرکزی معماری شبکه ترور اسلامی (در رابطه با سی .آی. ا)، بوده است .گزارش های اخیر روزنامه های هندی (2اوت2006)نشان می دهد که آی .اس .آی ، هنوز اردوگاه های آموزش تروریست هارا حفظ کرده است .

«حدود 52اردوگاه آموزش تروریست هاهنوزدر پاکستان وکشمیراشغالی پاکستان دایر است .» (سرویس خبری استیسمن ، دهلی ، 2 اوت 2009)ساندی تایمز بریتانیا (13اوت2006) ، البته بدون اشاره به ردپای آن در وزارت کشور واسکاتلند یارد، این گزارش لعنتی را تایید می کند

این آی .اس آی بود که طالبان را از  مشتی طلبه های مذهبی به جنبشی تبدیل کرد که افغانستان را فتح نمود. به گفته حامد کرزای ، رئیس جمهورافغانستان ، آی .اس .ای به تدارک پناهگاه ،آموزش(تروریست ها) برای مبارزه با سربازان انگلیسی در هلمند ادامه می دهد....مشکل پاکستان آن است که توسط آی .اس .آی سازمان های بنیاد گرا و اردوگاه های آموزشی ، همانند کسانی که به بمب گذاران لندن متصل بودند، ایجاد، حمایت ومورد استفاده قرارمی گیرند.(تاکید از ماست )  

ساندی تایمزبا اشکارکردن این که گروه های مورد حمایت آی.اس.آی عملا در افغانستان با نیروهای انگلیسی می جنگند، «تناقض » اشکار دیگری را مورد تاکید قرار می دهد. معنای این تناقض ها چیست؟ این تناقض ها در رابطه باتحقیقات پلیس مرکزی لندن  چه دلالتی دارند؟  

شعبه ضد تروریست پلیس لندن به سرپرستی پیتر کلارک همراه با سرویس اطلاعات مخفی ام 16 وخدمات امنیتی ام 15( که تحت اختیار رئیس امنیت ملی جان رید خدمت می کند) دست در دست آزانس اطلاعات پاکستان که به عنوان حامی سازمان های تروریستی شناخته می شود، کار می کنند در حالیکه هم دست  شرکای غربی خود نیز « در جستجوی تروریست ها » هستند.  

حقایق گویا هستند.حداقل انتظاری  که ما در ابتدای تحقیقات پلیس بریتانیا می توانیم داشته باشیم عبارتست از :

·                                 آیااطلاعات انتقالی به پلیس بریتانیا وشرکای غربی آن توسط آی .اس .آی چقدر قابل اعتماد است ؟بیانات شسته وروفته ای  از این گونه که  امکان داشت  این توطئه  به «فقدان غیر قابل تصور زندگی انسانی » منجر شود،در ستون فقرات خود بر اطلاعاتی استوار است ، که از راولپندی پاکستان ، از شریک متواضع پاکستانی اسکاتلند یارد، یعنی  سرویس اطلاعات داخلی ای .اس. آی رسیده است .  

·                                 آیا باور کردنی است که اسکاتلند یارد اعتبار خودرادر رابطه با همکاری با سازمانی که در25 سال گذشته تروریسم بین المللی راترویج کرده است ، مخدوش نماید ؟ 

·                                 احساسات عمومی بریتانیایی ها وامریکایی ها ، آنجا که می دانند که پلیس مرکزی لندن تحقیقات خود را با مساعدت سازمانی اداره می کند که آشکارا ارتباط نزدیک با القاعده عثامه بن لادن دارد،چه خواهد بود ؟

·                                 با علم به این که ام 16 وسیا( مستقیم یا به واسطه آی .اس.آی)به « سازمان های تروریستی اسلامی» متصل هستند آیا می توان تحقیقات پلیسی مستقلی را با مشارکت فعال ماموران  اطلاعاتی بریتانیا وامریکا ،پیش برد؟

جنگ بر ضد تروریسم

بنا به گزارشات مطبوعات پاکستان(داون 12 اوت 2006) لشگر طیبه وگروه سنی لشگر جهنگوی دو گروه مسلح پاکستانی ، در توطئه انگلستان دست داشته اند.دو گروه  ، المهاجرون وحزب التحریر انگلیسی نیز در تدارکات دست داشته اند.

به نظر می آید ، ماتیور رحمان مقام بلند پایه لشگر جهنگوی «مغز متفکر احتمالی پشت پرده توطنه »بوده است .بنا به گزارش ایندیپندنت ،رحمان در حال حاضر، « وسیعا » به عنوان «مدیر برنامه های القاعده »شناخته می شود.

ریچارد رئوف یکی از مظنونین اصلی توسط آی .اس .آی دستگیرشده است .مقامات پاکستانی ، حفیظ محمدسعید ، بنیانگذارلشگر طیبه را نیزدرحبس خانگی نگه داشته اند.

مضحک است ، لشگر طیبه ای که اکنون مخفیانه عمل می کند یکی از گروه های شورشی کشمیراست که مورد حمایت نظامی ومالی آی.اس.آی بوده است ، با این حال این آی .اس.آی است که همزمان عهده دار تحقیق در نقش لشگر در توطئه ترور انگلستان شده است .

علاوه بر این ، بنا به اظهار جیم لوفتوس تحلیل گر اطلاعاتی سابق سیادر رابطه با بمب گذاری 7جولای سال گذشته در لندن ، المهاجرون که در حمله تروریستی خنثی شده اوت لندن به عنوان سازمانی انگلیسی شناخته می شود، مورد حمایت ام 16 بوده است ،.(به مقاله میشل خوسودفسکی ،آیاترور 7/7لندن مظنون به اتصال به اطلاعات بریتانیاست ؟ اول اوت 2005نگاه کنید )

ام 16 (سرویس اطلاعات مخفی) در عین کانالیزه کردن حمایت پنهان از مهاجرون ، با شعبه ضد تروریستی اسکاتلند یارد،  در ارتباط با امنیت ملی امریکا به سرپرستی میشل چرتف وسیا نیز همکاری می کند.     

تناقض روابط بین سرویس های جاسوسی وگروه های ترور نباید غیر منتظره  باشد. اسناد فراوانی حمایت سرویس های اطلاعات غربی از جمله سیا وام16 از« شبکه ترور اسلامی» از جمله القاعده رادرهم بستگی با آی.اس.آی نشان می دهند.(برای جزئیات بیشتر به کتاب «جنگ امریکایی ها علیه تروریسم» میشل خوسودفسکی در گلوبال ریسرچ مراجعه کنید)

«جنگ ضد تروریسم» افسانه بافی است .القاعده « دشمن خارجی » غرب،مخلوق دستگاه های اطلاعاتی امریکا است .در اصطلاح اطلاعاتی ، القاعده یک«سرمایه اطلاعاتی»،یک « وسیله»سازمان های اطلاعاتی است .   

سازمان های اطلاعاتی « سرمایه های اطلاعاتی» خود را ،که دارای حد معینی از استقلال وخودمختاری در رابطه با حامیانشان هستند سر پرستی می کنند.در حالی که آن ها (تروریست ها) شبکه ترور را به واسطه عملیات پنهان گسترش می دهند،سازمان های اطلاعاتی هم در عمل مشروع «مقابله با تروریسم» درگیر می شوند. نهایت کار پرده دودی است که اساسا در برگیرنده «موفقیت بعدی» سازمان های خلق شده ویاغیر مستقیم حمایت شده توسط فعالان اطلاعاتی است .

سیستم اعلام خطر«رنگ های کددار»، نمایش وحشت،هشدارهای ترور،مانورها وتمرینات ضد تروریستی،به نام « امنیت ملی » به بخشی از پروسه تشریفاتی سنگینی که از یک دستور کار نظامی جهانی حمایت می کند تبدیل شده است .تمام این ابتکارات مختلف،به اضافه نمایشات علیه اسلام ،-از ورای دروغ گویی رسانه ها- عهده دار اغتشاش افکار عمومی  برای جلب باور به واقعی بودن « دشمن خارجی»است .و«جنگ علیه تروریسم » راه اندازی شده در خاورمیانه که به مرگ بیشمار شهروندان منجر شده است ، هدف تامین«امنیت ملی» را تشکیل می دهد. 

اطلاعات امریکا وبریتانیا ،  در هر حال ،جهت تقویت «جنگ علیه تروریسم» باید ( به دلیل عملیات پنهان ) به حمایت از شبکه ترور اسلامی ادامه دهند.بدون « دشمن خارجی»، نه «جنگ علیه تروریسم »،نه «علت عادلانه » برای راه اندازی جنگ فتح سود آور خاورمیانه ، که پاسخگوی اهداف معین استراتژیک واقتصادی باشد وجود ندارد.بدون « جنگ علیه تروریسم»جنایات جنگی مقامات عالی وحامیان قدرتمند آن ها، جایی برای بقا ندارد . مشروعیت آن هامثل عرشه کاغذی متلاشی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست

 

Free Web Counters & Statistics