نویدنو:01/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

پاسخ محمود کوهستانی نژاد به فرهاد شعبانی

 

اسانلو در کنار کوهستانی نژاد و مسائلی دیگر؟!
فرهاد شعبانی

 


بنا به متن اطلاعیه ائی که از جانب سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه صادر شده، منصور اسانلو سخنگوی این سندیکا، برای شرکت در کنگره فدراسیون جهانی کارگران حمل نقل به لندن آمده است. او قرار است در جلسه سازمان جهانی کار نیز شرکت کند و مسائل و مشکلات کارگران شرکت واحد و وضعیت بد معیشت کارگران ایران را منعکس کند.
منصور اسانلو همراه با مهدی کوهستانی نژاد از اعضای قدیمی اتحاد بین المللی برای حمایت از کارگران ایران که مدتی پیش بنا به دلائلی از جمله همکاری اش با "مرکز همبستگی آمریکائی که مرکزی است برای تاثیر گذاری بر جنبش کارگری ایران"، از اتحاد بین المللی کنار گذاشته شد، در یک گفتگوی مشترک با تلویزیون آمریکا شرکت کردند و به پرسش های گزارشگر این تلویزیون پاسخ دادند.
در این گفتگو اسانلو نکاتی را مطرح کرد که البته جای تردید و قابل فهم نیز هست. مثلا" پیدا شدن صعه صدر در عملکرد سران جمهوری اسلامی، یعنی در شرایطی که جمهوری اسلامی تنها زیر فشارهای گسترده داخلی و بین المللی وادار شد که محمود صالحی از رهبران جنبش کارگری ایران را جهت ملاقات با پزشک متخصص به بیمارستان توحید شهر سنندج منتقل کند، اسانلو از صعه صدر سران رژیم سخن می گوید!? این بماند.
اما اسانلو در همین گفتگوی تلویزیونی به تبلیغ اصول 23 26 و 27 قانون اساسی رژیم پرداخت و با تکیه بر آنها خواهان حقوق و مطالبات کارگران شد.
برای من بعنوان یکی از فعالین جنبش کارگری ایران، خروج اسانلو در این شرایط و به این شیوه، قرار گرفتنش در کنار مهدی کوهستانی نژاد کارمند مرکز همبستگی آمریکائی، تبلیغ پیدایش صعه صدر در ذهنیت و عملکرد سران رژیم و تبلیغ اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ابهام برانگیز و جای نگرانی است و حق دارم این نگرانی را بصورت علنی و خطاب به اسانلو برای توضیح بیشتر در این باره و بدون هیچ گونه تفسیری در میان بگذارم. بر اسانلوست که برای ما فعالین جنبش کارگری، این ابهامات را روشن کند.
 

پاسخ محمود کوهستانی نژاد به فرهاد شعبانی

 

خطاب به حزب کمونیست ایران

از آنجا که فرهاد شعبانی، عضو رهبریت شما، مطالبی در رابطه با سفر منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه وارتباط ایشان با من و نیز ارتباط ِ من و" مرکز همبستگی " نگاشته اند که ناشی از فقر اطلاعاتی ایشان از قضایا و بی مسئولیتی ایشان در اتهام زنی و پرونده سازی امنیتی آنهم برای آقای اسانلوئی که تازه از زندان و تیغ ِ موکت بُری جان ِ نیمه سالم ِ خویش بدر برده است( گوش ِ شیطان کر)! می باشد. برای اطلاع شما و خوانندگان این نامه در اینترنت، مطلب ایشان در این سایت قابل دسترسی است:

http://www.fwhi.org/maqale/FSh_asalo.htm

بر خود دانستم که خطاب به شما که مسئولان تان وسخنگویان تان بایستی الگوی صدق گفتار و کردار باشند و نه این چنین "خُزد نمون"، بنویسم که این شیوه شنیع بایستی برازنده ی کسان ِ دیگری باشد. لابد از کانال ارگان ها و اعضای حزبتان در کانادا می دانید که من مسئول بخش آسیائی "کنگر ه کار کانادا " هستم وسالها با رای کارگران کانادایی در قسمتهای مختلف اتحادیه سراسری کارگری کانادا دارای مسئولیت بوده و هستم ـ نه " کارمند مرکز هم بستگی" چنانکه ایشان می انگارد!

آیا حزب شما تا بحال نقدی به عملکرد آمریکا، چه در ایران و چه در عراق داشته است . لطفا آن را علنا برای اطلاغ همگان اعلام کنید. بایسته ی هر سایتی نیست که چنین نقد ها و بی پرنسیبی هائی را مکتوب و علنی اعلام کند بدون انکه سند و مدرکی ارائه دهدـ حدیث و حاشائی در کار نباشد. اما طی طریق ِ و ردیف کردن اتهاماتی علیه من و از این طریق پاپوش دوزی امنیتی برای فعال کارگری ئی که عازم ایران است، خلإ داشتن مرز بندی اصولی را پر نمی کند. ارجاع دادن خواننده ی کنجکاو-که مشتاق دیدن سند و مدرک است- به " اتحاد بین المللی" نیز چاره ساز نیست. اگر "اتحاد بین المللی" حرفی برای گفتن داشت، برای اهتراز از پچ پچه و شائبه، آن را علنی و مستند مطرح می کرد که قابل جواب می بود.
گفته اند که: گر روباه را جنگلبان کنند، شاید پر زیاد شود ( مقصود در جنگل است)، اما پرند ئی سالم نمی ماند.

سالم و موفق باشید

مهدی کوهستانی نژاد
 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics