نویدنو:23/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بيانيه مشترک 9 گروه چپ و کارگری در ايران

در محکوميت احکام زندان برای فعالين کارگری و زنان

 9 گروه چپ و کارگری با انتشار بيانيه مشترکی, صدور احکام ظالمانه از سوی دستگاه قضايی در رابطه با فعالين کارگری و زنان را محکوم کردند. متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

احکام زندان برای فعالين کارگری و زنان را محکوم می کنيم
از گذشت دوره اصلاحات و رفع توهم مردم نسبت به اصلاح حکومت از بالا و متعاقبا رشد جنبش های اجتماعی از پائين حاکميت نيز برخورد خود را با فعالين تغيير داده و تهاجم گسترده و همه جانبه ای در راستای سرکوب اين اعتراضات تدارک ديده است.

صدور احکام سنگين و کم سابقه زندان برای منصور اسالو و دلارام علی از جديدترين نشانه های پروژه سرکوب حاکميت است. اين دو تن هزينه پيگيری حقوق صنفی و مدنی و پيشبرد مطالبات دموکراتيک جامعه را در حالی می پردازند که ديگر فعالين کارگري، زنان، معلمان و دانشجويان هر روزه احضار و در دادگاه های فرمايشی محکوم می شوند.

شگفتا که حاکميت اين درس تاريخی را فراموش کرده، که در نبرد مردم تحت ستم با دولت های استبدادی پيروز همواره مردم بوده اند. حاکميت با تهديد، زندان، ترور و اعدام راهی به پيش نمی برد و بايد بداند که مطالبات آزادی خواهانه و برابری طلبانه طبقه کارگر و مردم تحت ستم با قدرت به پيش خواهد رفت.

ما گروه ها و تشکل های زير ، صدور حکم 5 سال حبس تعريزی برای فعال کارگری منصور اسالو و دو سال و نيم حبس تعزيری برای فعال زنان و حقوق کودکان دلارام علي، را محکوم کرده و خواستار لغو فوری اين احکام هستيم.

انجمن بدون مرز
سلام دمکرات
سنديکای کارگران نقاش و تزئينات ساختمان
دانشجويان چپ کارگری دانشگاه های تهران
دانشجويان سوسياليست پلی تکنيک
کميته پيگيری ايجاد تشکل های کارگری
نشريه دانشجويی بذر
فعالان جنبش کارگری
جمعی از کارگران شرکت واحد

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics