نویدنو:13/11/1391  

 

نویدنو13/11/1391 

 

 

پیشروی استوار در راه سوسیالیسم با ویژگی های چینی وتلاش برای کامل کردن ساختمان جامعه مرفه شکوفا در تمام عرصه ها  

گزارش به کنگره ملی هیجدهم حزب کمونیست چین در 8نوامبر 2012

هو جین تائو - برگردان: آرش وجدانی

بخش نخست

رفقا

من اکنون مایلم گزارش ذیل را به هیجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین از طرف هفدهمین کمیته مرکزی حزب ایراد کنم.

هیجدهمین کنگره ملی یکی از با اهمیت ترین کنگره ها است و در زمانی بر گزار می شود که چین به گام قطعی کامل کردن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها وارد شده است . مضمون اصلی کنگره برافراشتن پرچم کبیرسوسیالیسم با ویژگی های چینی ، پیرو ی ازتئوری  راهنمای  دنگ شیائو پینگ ، اندیشه مهم سه نمایندگی[1] ، وچشم انداز علمی در توسعه ، آزاد کردن مغز ، به کار بستن سیاست اصلاح و گشایش ، جمع کردن نیروی خود ، غلبه بر تمام مشکل ها ، پیشروی استوار به سوی سوسیالیسم با ویژگی های چینی ، وتلاش برای کامل کردن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها است.

دراین لحظه ای که من با شما سخن می گویم ، متقاعد شده ایم  که به خاطربیش از 90سال مبارزه دشوار ، حزب ما تقویت  شده و مردم از تمام گروه های قومی کشور را در تغییر چین قدیم فقیر وعقب مانده  به چین نوینی به طور فزاینده مرفه وقدرت مند وگشودن چشم انداز های روشنی برای نوسازی عظیم ملت چین هدایت کرده است . ما به تمام دست آوردهای تاریخی حزب ومردم افتخار می کنیم ، ودر اعتقاد به آرمان وعقیده استوار حزب ومردم استوارتریم ، و همگی از مسئولیت تاریخی حزب آگاه تریم .  

در حال حاضر، همان گونه که شرایط جهانی ، ملی و حزب ما به تحمل کردن تغییر های ژرف ادامه می دهد ، مابا  فرصت های بی سابقه ای برای توسعه ونیز خطرها و چالش های ناشناخته پیش رو مواجهیم. تمام حزب باید به خاطر داشته باشد که مردم به ما اعتماد کرده اند و انتظار های بزرگی از ما دارند . ما باید وضعیت پیشرفته تررا هدف بگیریم وسخت تر کار کنیم وبه دنبال کردن توسعه به شیوه علمی ادامه دهیم ، توازن اجتماعی را ارتقا دهیم ، وزندگی مردم را در راستای کامل کردن وظیفه های با شکوه و دشواری که از سوی دوران به امانت به ما سپرده شده  بهبود بخشیم .

1- کارما در 5سال گذشته و تجربه های بنیادی که در 10سال گذشته کسب کرده ایم

در طی 5سال گذشته پس از کنگره هفدهم حزب ، ما شجاعانه در راه سوسیالیسم با ویژگی های چینی پیشروی کرده ایم . در طی این 5سال ، بر تعدادی از مشکل ها و خطرها غلبه کرده ایم و به موفقیت جدیدی در ساختمان جامعه ای نسیتا مرفه در همه عرصه ها دست یافته ایم .

کنگره هفدهم حزب برنامه فراگیری را برای پیشرفت اصلاح و گسترش و نوین سازی (مدرن سازی) سوسیالیستی ودست یابی به هدف با شکوه ساختمان جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها تصویب کرد . برای اجرا کردن این تصمیم کنگره هفدهم حزب ، کمیته مرکزی 7 نشست با شرکت تمام اعضا برگزار کرده است که درآن نشست ها تصمیم ها یی گرفته شد وگام های اجرایی در موضوع های دارای اهمیت اساسی  زیر به تصویب رسید :

ژرفا بخشیدن به اصلاح سامانه دولتی ،

 بالابردن اصلاح وپیشرفت روستایی ،

بهبود وتقویت ساختمان حزب درمحیطی نو،

 تعیین برنامه  پنج ساله دوازدهم و

پیشرفت دادن به اصلاح وتوسعه بخش فرهنگ .

 در طی پنج سال گذشته ، ما به برنامه پنج ساله یازدهم واقعیت بخشیدیم ، و پیشرفت خوبی در اجرای برنامه پنج ساله دوازدهم داشتیم ، و دست آوردهای بزرگ وجدیدی در تمام عرصه های کار خود ایجاد کرده ایم .  

اقتصاد با سرعت وشدت پیشرفت کرده است . کل قدرت ملی چین به صورت قابل توجهی رشد کرده است . تولید ناخالص ملی (جی دی پی) به 47.2 تریلیون یوان در سال 2011 رسید، و در آمد دولت تا حد گسترده ای افزایش یافت. ظرفیت کل تولید کشاورزی افزایش یافته است و محصول های دانه ای سال به سال بالاتر رفته است . پیشرفت های تازه ای در تعدیل ساختارهای  صنعتی حاصل شده است، و زیر ساخت ها به صورت گسترده ای روز آمد شده اند . شهر نشینی به شدت پیشرفت کرد ، و توسعه بین منطقه های شهری وروستایی و بین منطقه ها به تعادل بهتری رسیده است. پیشرفت قابل توجهی در ساختن چین به عنوان کشوری مبتکر انجام گرفته است ، وپیشرفت های عمده ای در سفینه های فضایی سرنشین دار ، اکتشاف های فضایی ، و قطار های سرعت بالا به عمل امده است . گام های استواری برای ارتقا پیشرفت  اکولوژیکی ( بوم شناختی) ، وپیشرفت فراگیری درحفظ منابع و حفاظت از محیط زیست برداشته  شده است .  

پیشرفت عمده ای در اصلاح وگشایش به ثبت رسیده است . اصلاح سراسری روستایی چین ، اصلاح در نگهداری از جنگل های عمومی و اصلاح دارایی های دولتی عمیق تر شده است و بخش غیر عمومی اقتصاد رشد کلانی را ثبت کرده است . سامانه مدرن بازار کشور وسامانه  تنظیم کلان به طور استواری بهبود یافته است ، واصلاح مالی ومالیاتی آن ، بانک داری ، قیمت ها ، علم وفن آوری ، آموزش وپرورش ، تامین اجتماعی ، دارو و سلامت عمومی ، و نهاد های عمومی به طور پیوسته پیشرفت کرده است . اقتصاد آزاد چین به سطح جدیدی دست یافته است ، و ارزش صادرات وواردات آن اکنون دومین رتبه جهان را دارد .  

استاندارد های زندگی به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است . تلاش برای بهبود تندرستی مردم افزایش یافته است ، مشاغل روستایی وشهری به افزایش درامد های فردی ادامه داده است ، وسایل خانگی به طور پیوسته ای رشد می کند ، نیاز مردم به ملزومات روزانه مانند پوشاک ، غذا، مسکن و حمل ونقل به سطح بهتری رسیده است ، مزایای امرار معاش هم برای ساکنان شهر وهم برای ساکنان روستا اختصاص یافته وخط فقر روستایی  تا حد زیادی بهبود یافته است و حقوق پایه برای بازنشسته های موسسه ها به صورت پیوسته ای افزایش یافته است .  

گام های جدیدی در توسعه دموکراسی و سامانه قانونی برداشته شده است . پیشرفت بیشتری در اصلاح ساختار سیاسی عملی شده است .نمایند ه های شهر وروستای کنگره اکنون بر پایه نسبت جمعیت همانند انتخاب شده اند. دموکراسی در سطح جامعه به صورت پیوسته ای پیشرفت کرده است . سامانه سوسیالیستی قانون ها با مشخصه چینی مستقر شده اند، ودست آوردهای قابل نوجهی در ساختمان کشور سوسیالیستی مبتنی بر حاکمیت قانون به دست آمده است . جبهه وحدت میهنی استوارتر وگسترده تر گشته است .اصلاح سامانه دولتی ژرفا گرفته ، وپیشرفت های بیشتری در اصلاح سامانه قضایی وعملکرد سازوکارهای دادگستری ایجاد شده است .

توسعه بخش فرهنگ به مرحله نوینی رسیده است . تلاش های فشرده ای برای ارتقا هسته سوسیالیستی ارزش ها ، به عمل آمده است ، وپیشرفت همه جانبه ای در اصلاح سامانه فرهنگی حاصل شده است ، پیش روی مهمی در تدارک خدمات فرهنگی عمومی انجام گرفته است، صنعت فرهنگی به سرعت رشد کرده است ، افرینش وتولید فرهنگ درحال ترقی است ، ومردم از پیگیری های غنی تر روشنفکری وسرگرمی های فرهنگی بر خوردارهستند. پیشرفت نوینی در برنامه های  عمومی  مناسب و ورزش های رقابتی کسب شده است .    

برنامه های تازه ای در توسعه اجتماعی ایجاد شده است .خدمات عمومی اساسی به صورت قابل تاکیدی ارتقا یافته اند ، و دسترسی به آن ها بسیار منصفانه تر شده است .آموزش وپرورش به شدت رشد کرده است ، و آموزش وپروش اجباری رایگان اکنون درتمام مناطق شهری وروستایی در دسترس است . ترقی قابل توجهی در به پیش بردن سامانه تامین اجتماعی حاصل شده است ، سامانه بیمه اساسی سال خوردگان که جمعیت شهر وروستا را پوشش می دهد کاملا مستقر شده است ، و نوع جدیدی از سامانه مساعدت اجتماعی درحال شکل گرفتن است . تمام جمعیت اکنون به صورت اساسی از بیمه درمانی برخوردارند ، سامانه های مراقبت بهداشتی شهری وروستایی اساسی در حال ایجاد هستند. ساختمان مسکن کم درآمدها سرعت گرفته است . ما مهاجرت اجتماعی را تقویت  ونوآوری هایی را درآن ایجاد کرده ایم وهماهنگی وثبات اجتماعی را حفظ نموده ایم .  

در تلاش برای تقویت دفاع ملی و نیروهای مسلح به مرحله نوینی رسیده ایم .دست آوردهای قابل توجهی انقلابی در امورارتش با مشخصه های چینی به دست آمده است . ترقی همه جانبه وهماهنگی در تلاش برای تضمین ماهیت انقلابی نیروهای مسلح ونوین سازی آن و تعقیب شیوه های استاندارد در تمام عملیات ها حاصل شده است . آمادگی ارتش بهبود یافته است . نیروهای مسلح قابلیت خود را در به عهده گرفتن ماموریت تاریخی خود در این مرحله در کشور جدید به شدت بهبود بخشیده اند ، و گروهی از وظیفه های فوری ، دشوار، خطرناک و پر التهاب را به انجام رسانده اند.

کار در رابطه با امور هنگ کنگ ، ماکائو، وتایوان بیشتر تقویت شده است . هنگ کنگ وماکائو شکوفا و با ثبات باقی مانده اند ، و مبادله ها و مشارکت های آن ها با سرزمین اصلی به مرحله نوینی رسیده است . ما به تغییر عمده ای در روابط بین دو سوی تنگه های تایوان ، با استقرار کامل ارتباط  های مستقیم ودو جانبه خدمات پستی ، حمل ونقل وتجارت دست یافته ایم  ، و موافقت نامه چارچوب مشارکت اقتصادی بین آن ها برای اجرا به امضا رسیده است . تمام این ها ارتباط های گسترده دو جانبه را ارتقا داده است  وطلیعه مرحله جدیدی از روابط مسالمت آمیز رشد یابنده  دو سوی تنگه است . 

پیشرفت های جدیدی درسیاست های بین کشوری (دیپلماسی) چین ایجاد شده است . ما وفادارانه منافع چین و حقوق ومنافع مشروع هم میهنان چینی و افراد قانونی مقیم خارج کشور را حفظ کرده ایم . مبادله ومشارکت با سایر کشور ها را افزایش داده ایم . دراداره جهان اصلاح را ترقی داده ایم وصلح وتوسعه جهان را ، با ارائه  تصویر امن تر و مثال بزرگتری از چین در امور بین المللی بهبود بخشیده ایم ، شرایط بین المللی مطلوبی برای اصلاح وتوسعه چین ایجاد شده است .      

پیشرفت های همه جانبه ای در ساختمان حزب ایجاد شده است . پیشرفت های بیشتری درتقویت ظرفیت اداره حزب و ماهیت پیشرفته آن به ثبت رسیده است .  نتایج قابل توجهی در تقویت حزب از نظر تئوری حاصل گشته است . دست آوردهای مهمی در مطالعه وکاربست چشم انداز علمی در توسعه داشته ایم . پیشرفت های عمده ای در اجرای اصلاح و نوآوری در ساختمان حزب عملی شده است . دموکراسی درون حزبی گسترده تر شده است . پیشرفت های مهمی در تقویت  رده های مقام های حزب  ایجاد شده است ، و پیشرفت های جدیدی در مدیریت  حرفه ای های دارای صلاحیت  به ثبت رسیده است . ما فعالیت های شدیدی برای تشویق عضو ها و سازمان های حزب برای برتری یافتن در کار خود و  بنا کردن سازمان های آموزشی حزب انجام داده ایم .سازمان های کشوری حزب تقویت شده اند. پیشرفت های نوینی در بهبود رفتار حزب ، ارتقا  درستکاری ومبارزه با فساد به دست آمده است . 

از سوی دیگر ، ما باید به شدت آگاه باشیم که منزل های بسیاری برای بهبود کار و دشواری ها و مشکل های بسیاری در مسیر پیش روی ما وجود دارد. این ها موارد زیر را در بر می گیرد: ظرفیت برای نوآوری علمی وفنی ضعیف است .

 ساختار صنعتی نا متعادل است .

 زیر ساخت های کشاورزی ضعیف باقی مانده است .

 محدودیت های منابع ومحیط زیست جدی تر شده اند .

 بسیاری مانع های سامانه ای در راه ارتقا توسعه به شیوه علمی قرار دارند.

وظیفه های ژرفنده اصلاح و گشایش و تغییر مدل رشد به دشواری باقی است .

 شکاف توسعه بین شهر وروستا و بین منطقه ها و از این رو نا هم خوانی در آمدها  هنوز زیاد است .

مشکل های اجتماعی به صورت قابل توجهی رشد کرده اند .

 مسائل زیادی که بر منافع آنی مردم در آموزش وپرورش ، استخدام ، امنیت محیط کار ، تامین اجتماعی ، الزام قانونی ، اجراعدالت وغیره تاثیر می گذارند وجود دارند.

 برخی از افراد هنوز زندگی دشواری را به پیش می برند.

 فقدان اخلاق ودرستکاری در برخی عرصه های تلاش وجود دارد .

برخی از مقام ها صلاحیت پیگیری توسعه به شیوه علمی را ندارند.

 برخی از سازمان های اجتماعی حزب ضعیف وسهل انگار هستند.

 تعداد اندکی از عضو های حزب و مقام ها  نسبت به آرمان واعتقاد راسخ حزب تردید دارند و از هدف های آن کاملا آگاه نیستند.

فرو رفتن به داخل تشریفات ها و بوروکراسی گرایی ونیززیاده روی واتلاف مشکل های جدی هستند.

 برخی از بخش ها در معرض فساد وسایرخلاف کاری ها قرار دارند ، و مبارزه علیه فساد چالش بزرگی برای ما باقی است .

 ما باید بر این دشواری ها و مشکل ها به صورت جدی غلبه کنیم و برای حل آن ها شدید تر کار کنیم .   

تلاش ما در پنج سال گذشته بخش اساسی از تلاش ما برای ساختن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها در طی ده سال گذشته پس از کنگره ملی شانزدهم حزب است .

در طی ده سال گذشته ، ما دوران مهم راهبردی فرصت ها را برای توسعه چین به دست آوردیم وساختیم ، به صورت موفقیت آمیزی چالش های عمده ای را پشت سر گذاشتیم و سوسیالیسم با ویژگی چینی را به مرحله نوینی از توسعه رساندیم . در رو در رویی با محیط فرار جهان و رقابت نفس گیری که درکل توان ملی پیش از این مرحله جدید در قرن جدید مشاهده نشده بود ، ما اصلاح وگشایش وتوسعه شتابان را ژرفا بخشیدیم . ما چین را به عنوان فرصتی برای تبدیل فشار به انگیزه و تبدیل چالش ها به فرصت ها وارد سازمان تجارت جهانی ساختیم ، و در ایجاد جامعه نسبتا مرفه در همه عرصه ها به پیش رفته ایم . در عین حالی که در راه بودیم ، برشیوع غیر منتظره  بسیار حاد سندرم تنفسی (سارس) غلبه کردیم .       

بر مبنای بازبینی عملکرد توسعه چین ، ما درک خوبی ازعوارض اساسی توسعه آن در مرحله کنونی به دست آوردیم ، و به موقع شیوه تفکر مهم راهبردی از جمله چشم انداز علمی در توسعه رامطرح کردیم ، و آن را کاملا به کار بستیم، و به این ترتیب  فضای اقتصادی و اجتماعی توسعه را به طور وسیعی گسترش دادیم . پس از سال 2008 ، بحران مالی جهانی سبب دشواری های حساسی برای توسعه چین شد . با گرفتن تصمیم های استوار و انجام اقدام های مهم متقابل براساس ارزیابی از کل توسعه به شیوه ای علمی ، اقتصاد چین را به اولین اقتصاد در جهان برای ایجاد بازگشت تبدیل کردیم ، و تجربه های مهمی را در خنثی کردن خطر های اقتصاد خارجی  کسب نمودیم و سرعت ورشد بزرگ اقتصادی راحفظ کردیم. ما با موفقیت میزبانی بازی های دوره بیست ونهم المپیک وسیزدهمین دوره بازی های پاراالمپیک را در پکن ونمایشگاه جهانی شانگهای برگذار کردیم . ما پیروزی های بزرگی در پاسخ دادن به زلزله گسترده ونچوان در استان سیچوان وسایر بلایای طبیعی و بهبود مصیبت های گذشته و اهمیت فوری بازسازی وآباد کردن آن ها به دست آوردیم.

با تقویت خودمان در برابر پیشرفت های پیچیده ملی و جهانی ، حزب ومردم ما  در برابرآزمون های دشوارایستادگی کرد، یک پارچه شد ، وامر اصلاح وگشایش و نوین سازی سوسیالیستی را به پیش برد وموضع جهانی چین را ارتقا داد . همه این ها برتری ونیروی حیاتی سوسیالیسم با ویژگی چینی را نشان می دهد و افتخار وبه هم پیوستگی مردم چین وکشور را افزایش داده است .

در طی ده سال گذشته ، به موفقیت های تاریخی نوینی دست یافته ایم و بنیان استواری برای کامل کردن ساختمان جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه بنا کرده ایم . اقتصاد چین از اقتصاد ششم به اقتصاد دوم جهان ارتقا یافته است .کشور دستخوش تغییرات تاریخی جدیدی شده است : توان نیروهای مولد واقتصاد آن ، به صورت علمی وفنی به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است ،

استاندارد های زندگی مردم ، درآمد فردی و تامین اجتماعی به صورت معنی داری بهبود یافته اند ،

و توان کلی کشور وتوان رقابت جهانی و نفوذ آن به صورت اساسی افزایش یافته است .

 در طی این دوره ، چین  توسعه اقتصادی پیوسته ، بهبود سریع در دموکراسی ، وافزایش رونق فرهنگی و ثبات اجتماعی را شاهد بوده است ، وما برای تضمین وبهبود رفاه مردم  ومنتفع کردن آن ها بیش از پیش سخت کار کرده ایم . و تمام این ها وسیعا شناخته شده هستند. این موفقیت های تاریخی  به راهنمایی درست تئوری پایه ، خط ، برنامه و تجربه حزب بستگی دارند، این دست آوردها بر مبنای استوار بنا شده از زمان چین نو در سال 1949 و به ویژه از زمان تصویب سیاست اصلاح وگشایش در سال 1978 به دست آمده اند ، و میوه های تلاش متحد تمام حزب ومردم از تمام گروه های قومی در چین هستند.

در اینجا از طرف کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ، مایلم تشکر قلبی خود را به مردم تمام گروه های قومی ، به حزب های دموکراتیک ، سازمان های مردمی ومیهن پرست از تمام عرصه های زندگی ، به هم میهنان خود درمنطقه ویژه خودمختار هنگ کنگ ، منطقه خود مختار ماکائو و تایوان و نیز چینی های خارج از کشور، و به دوستان خارجی خود که  حرکت نوین سازی چین را به دیده مطلوبی می نگرند واز آن حمایت می کنند اظهار کنم.

مهم ترین دست آورد در تلاش های ما در 10سال گذشته آن است که ما چشم اندازی علمی را در توسعه تشکیل داده ایم وآن را با پیروی از راهنمایی های مارکسیسم – لنینیسم ، اندیشه مائوسه دونگ ، نظریه دنگ شیائو پینگ و اندیشه مهم سه نمایندگی و با ایجاد شجاعت نوآوری نظری بر پایه تجربه ها و توسعه کاملا به هم پیوسته،اندیشه ها و چشم اندازهای نوی درحفظ  وساختمان سوسیالیسم با مشخصه های چینی  به اجراگذاشته ایم . چشم انداز علمی در توسعه با ترکیب مارکسیسم با واقعیت معاصر چین و با در نظر گرفتن سیمای دوران ما خلق شده است ، و به طور کامل در بر دارنده جهان بینی  و روش شناسایی مارکسیسم برای توسعه است .این نظریه به پرسش های مهم مانند آن که ، چین دریک محیط جدید باید به چه نوع از توسعه دست یابد و کشور چگونه می تواند به آن دست یابد ، پاسخ های علمی جدیدی ارائه می کند.    

آن نظریه سطح جدیدی از درک ما از قانون های سوسیالیسم با ویژگی های چینی را نشان می دهد و به حوزه جدیدی از توسعه مارکسیسم در چین معاصر می رسد . چشم انداز علمی در توسعه آخرین دست آورد در پیش بردن سامانه نظریه های سوسیالیسم با ویژگی چینی است و تبلور خرد جمعی حزب کمونیست چین وسلاح قدرتمند نظری برای هدایت تمام کارهای حزب وکشور است . همراه با مارکسیسم لنینیسم ، اندیشه مائو سه دونگ ، نظریه دنگ شیائو پینگ و اندیشه مهم سه نمایندگی ، چشم انداز علمی در توسعه راهنمای نظری است که حزب  باید در طولانی مدت به آن وفا دار بماند.

به موازات پیشرفت ما به سوی آینده ، به کار بستن کامل چشم انداز علمی در توسعه از اهمیت فوری و اهمیت دراز مدت تاریخی برای حفظ و توسعه سوسیالیسم با ویژگی چینی بر خوردار است . ما باید آن را در تمام دوران نوین سازی (مدرنیزه کردن) وبرای تمام جنبه های  ساختمان حزب به کار بریم . 

تمام حزب باید هدفمند انه تر توسعه اقتصادی واجتماعی را در راس اولویت چشم انداز علمی در توسعه قرار دهد . باید توسعه اقتصادی را بعنوان وظیفه مرکزی تعقیب کنیم ودر هر تصمیمی بر آن متمرکز شویم . باید بر قانون های توسعه مسلط شویم ، اندیشیدن جدید در باره توسعه را توسعه دهیم و مشکل ها ی پیش گیرنده از توسعه را حل کنیم . باید راهبردهایی را برای ایجاد چین قوی ، با توسعه دادن علم وآموزش وپرورش و آموزش افراد با صلاحیت و راهبرد برای پیگیری کردن توسعه پایدار به کار گیریم .  باید تلاش هایی را برای ایجاد مدل های توسعه ونیز نهادها و سازوکارهایی که توسعه را به روش علمی میسر می کنند به کار اندازیم . باید به درک و توسعه نیروهای مولد وارتقا علمی ،هماهنگ و مسالمت آمیز توسعه ادامه دهیم تا بنیان استواری برای حفظ و گسترش دادن سوسیالیسم با ویژگی چینی بنا کنیم . 

تمام حزب باید مصممانه تر، مردم را بعنوان هسته الزامی در اجرای کامل چشم انداز علمی در توسعه دراولویت نخست خود قرار دهد . باید همیشه درک ، حفاظت و توسعه منافع بنیادی  اکثریت پرقدرت مردم را نقطه آغاز تمام کارهای حزب وکشور قرار دهیم . باید به خلاقیت مردم احترام بگذاریم ، حقوق  و منافع آن ها را حفظ کنیم ، وپیشرفت مداومی در توانا ساختن مردم برای بر خورداری از میوه های توسعه و ارتقاهمه جانبه توسعه فردی ایجاد کنیم .   

تمام حزب باید مصمم تر توسعه همه جانبه ، متعادل و پایدار را به عنوان الزام بنیادی برای اجرای چشم انداز علمی در توسعه پیگیری نماید . ما باید برنامه کاملی را برای ارتقا پیشرفت های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی واکولوژیک (زیست محیطی) ، تضمین پیشرفت های هماهنگ در تمام عرصه های تلاش در پیش برد نوین سازی ، تعادل رابطه های تولید با نیروهای مولد ونیزتعادل روبنایی با پایه اقتصاد به اجرا بگذاریم ، وبه گسترش مسیر توسعه ای که به افزایش تولید ، شکوفایی و سامانه زیستی خوب منجر می شود ادامه دهیم . 

تمام حزب باید مصمم تر مشی کل نگر را به عنوان شیوه بنیادی کاربست کامل چشم انداز علمی در توسعه به کار گیرد. ما در واقع باید خود را در هر چیزی که انجام می دهیم مبنا قرار دهیم ، درک کاملی از موضوع های عمده دررابطه با  سوسیالیسم با ویژگی چینی کسب کنیم و آن ها را به صورت درستی اجرا کنیم . باید در رابطه با کار خود برای اصلاح ، توسعه و ثبات ، برای موضوع های داخلی و خارجی و نیز دفاع ملی ، و برای هدایت حزب ، کشور و ارتش  دیدگاه کل نگر اتخاذ کنیم.  باید توسعه شهر وروستا ، توسعه بین مناطق ، توسعه اقتصادی و اجتماعی ، رابطه ها بین انسان وطبیعت ، و توسعه داخلی و گشایش به جهان خارج را هماهنگ کنیم . باید منافع همه طرف هایمان را رعایت کنیم وآن ها را کاملا با انگیزه نگه داریم  تا جایی که تمام افراد بهترین تلاش خود را انجام دهند ، و جایگاه شایسته خود را در جامعه پیدا کنند و در توازن زندگی کنند.   

-آزاد کردن مغز،

 جستجوی حقیقت از واقعیت ها ،

 همراهی با زمان وواقع گرایی و عمل گرا یی  –

 این ها مشخصه های برجسته چشم انداز علمی در توسعه است .هیچ پایانی برای عمل ، برای جستجوی حقیقت ، یا ایجاد نوآوری های نظری  وجود ندارد . باید به فراخوان زمان پاسخ دهیم ، آرزوهای مردم را پی بگیریم وقانون های سوسیالیسم با ویژگی چینی را  کشف وبرآن ها مسط شویم . باید اطمینان کنیم که حزب همیشه سرشار از انرژی است و چین همیشه برای پیش برد توسعه نیرو دارد. با چنین بر خوردی ، آینده روشنی را برای توسعه سوسیالیسم با ویژگی چینی از طریق عمل خلاق حزب ومردم باز خواهیم کرد .   


 

[1] -تز” سه نمایندگی “ را  در سال 2000 برای نخستین بار جیانگ زِمین دبیرکل وقت حزب مطرح کرد. این تز درسال 2002 در کنگره شانزدهم حزب از تصویب نمایندگان گذشت. مضمون اصلی این اندیشه را انجام سه وظیفه از سوی حزب تشکیل می دهد که باید آن ها را  نمایندگی و تحقق بخشد . این سه وظیف عبارتند از :1-رشد نیروهای مولد پیشرفته  در چین، 2 - سمتگیری در راستای رشد فرهنگ پیشرفته در چین ،3- تأمین منافع اساسی بزرگترین اکثریت مردم چین ( معنی واقعی آن عبارت از این است که حزب هم مدعی این وظیفه ها است وهم مامور اجرای آن ها )

ادامه دارد ...

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter