نویدنو:07/10/1391  

 

نویدنو07/10/1391 

 

 

ما سیاست های جنگ افروزانه امپریالیسم درباره سوریه را محکوم می کنیم!

ما همصدا با مردم و نیروهای آزادی خواه سوریه و همراه با تمامی نیروهای صلح دوست و مترقی منطقه خاورمیانه و جهان طرفدار خاتمه فوری برخوردهای نطامی در سوریه و در پیش گیری راه حل های مبتنی بر مذاکره برای حل بحران سیاسی- اجتماعی در این کشور هستیم. حزب توده ایران با نگرانی تحول های سیاسی در رابطه با اوضاع خاورمیانه و شرایط سوریه را دنبال می کند. بدنبال 21 ماه برخوردهای خشونت بار که به مرگ ده ها هزار تن انجامیده است، و به دلیل مداخله امپریالیسم و اقدام های عامدانه در تخریب امکان در پیش گرفتن راه حل های سیاسی و از طریق مذاکره، اکنون سوریه در آستانه یک جنگ داخلی تمام عیار قرار دارد.

برخوردهای نظامی منجر به نابودی شهرهای سوریه و صدمات جبران ناپذیر انسانی و اقتصادی شده است. سران پیمان ناتو اخیراٌ اعلام کردند که سامانه های موشکی پاتریوت در ماه آینده در مرز های ترکیه با سوریه استقرار خواهند یافت. ایالات متحده آمریکا و کشورهای اصلی تشکیل دهنده پیمان ناتو بطور مشخص و غیر مسئولانه ای دامنه اقدام های تجاوزگرانه و غیر قانونی خود در رابطه با سوریه را گسترش داده اند. شرکت مستقیم در سازماندهی نشست مخالفین بشار اسد در دوحه، قطر، و سرهم کردن و سازمان دادن ائتلاف ارتجاعی از نیروهای وابسته به امپریالیسم و سلفی ها در قالب ”ائتلاف ملی برای نیروهای مخالف و انقلاب سوریه“ نمایشگر نقش بلاواسطه ایالات متحده در اقدام برای سرنگونی رژیم حاکم در سوریه است. به دنبال نشست دوحه کشورهای فرانسه، انگلستان، ترکیه، قطر و عربستان سعودی و ایالات متحده یکی پس از دیگری ”ائتلاف ملی برای نیروهای مخالف و انقلاب سوریه“ را به مثابه نماینده مردم سوریه به رسمیت شناختند.

پس از اجلاس دوحه ژاپن میزبان نمایندگان ۶۰ کشور جهان برای مذاکره پیرامون اعمال مجازات های اقتصادی برضد حکومت سوریه بود. و در روز چهارشنبه پیش، 22 آذرماه، مراکش میزبان کنفرانس ”دوستان سوریه“ بود که از سوی ایالات متحده و با شرکت فعال انگلستان و فرانسه پایه ریزی شده است و هدف آن ایجاد ابزار های موجه برای سرازیر کردن کمک های نظامی همه جانبه امپریالیسم به طرف نیروهای اسلامگرای افراطی و نیروهایی است که وابسته به کشورهای عضو ناتو و دیگر محافل ارتجاعی و راستگرا می باشند. به دنبال برگزاری کنفرانس مراکش اعلام شد که صد کشور جهان از ارتجاعیونائتلاف ملی .... ” حمایت می کنند. عربستان سعودی 100 میلیون دلار کمک مالی به نیروهای مخالف دولت حاکم در سوریه اختصاص داده است. گروه های جهادی و ”سلفیست ها بخش عمده سلاح ها و تجهیزات نظامی خود را از کشورهای عضو ناتو همچون ترکیه دریافت و از کمک های مشاوران نظامی آنها بهرمند می شوند. اقدام پیمان تجاوزگر ناتو به استقرار سامانه های موشک های پاتریوت در مرزهای ترکیه و سوریه را نمی توان جز قدم اول در جهت اعمال مناطق ممنوعه برای پرواز هواپیما های سوریه و به دنبال آن تشدید بمباران مناطق استراتژیک این کشور دانست. این همان سناریویی است که در مرحله ای در اقدام نظامی کشورهای ناتو در جریان حمله به لیبی در سال 2011 بکار گرفته شد. استقرار سامانه های موشکی پاتریوت همچنین می تواند در طرح های دیگر امپریالیسم در خاورمیانه و از جمله برای تهدید نظامی ایران به کار گرفته شود. این حقیقتی است که ایالات متحده می تواند در صورت وخیم تر شدن روابط این کشور با ایران از این تسلیحات موشکی برای خنثی کردن سیستم موشکی ایران استفاده کند.

حزب توده ایران بر این باور است که اقدام های مداخله جویانه و تحریک آمیز کشورهای عضو ناتو و در راس آن ها ایالات متحده عملاٌ امکان هرگونه راه حل صلح آمیزی برای تحول های سوریه را مسدود و خطر شعله ور شدن یک جنگ همه جانبه در خاورمیانه را حتمی کرده است.

دامه چنین شرایطی به نفع مبارزه خلق های منطقه، و از جمله سوریه، در طلب اصلاحات عمیق و گسترده سیاسی، اجتماعی ترقی خواهانه نمی باشد.

ما همصدا با مردم و نیروهای آزادی خواه سوریه و همراه با تمامی نیروهای صلح دوست و مترقی منطقه خاورمیانه و جهان طرفدار خاتمه فوری برخوردهای نطامی در سوریه و در پیش گیری راه حل های مبتنی بر مذاکره برای حل بحران سیاسی- اجتماعی در این کشور هستیم.


به نقل از نامه مردم، شماره 910، 27 آذر ماه 1391

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter