نویدنو:07/10/1391  

 

نویدنو07/10/1391 

 

 

در مبارزه علیه نئو فاشیسم

حزب کمونیست یونان – برگردان : آرش وجدانی

265دانش آموز دبیرستانی یونانی اخیرا دخالت سیاسی خود را در رابطه با رخ داد ها عملی کردند . آن ها طی نامه ای نژادپرستی و حمله های "فجرطلایی" علیه مهاجرین در یونان را محکوم کردند. نامه دانش آموز ها ازمونیخ،اشتوتگارت ، دوسلدورف،کلن،لورکوزن، بوخوم، اسن وگوترسلو، که چند روز قبل در "ریزوسپاستیس" (ارگان حزب کمونیست یونان-مترجم)منتشر شد به شرح زیر است :

"ما دانش اموزهای دبیرستانی یونانی در المان هستیم. بسیاری از ما در اینجا متولد شده ایم. خانواده های ما در دهه های گذشته به اقتضای مشکل ها و نیز اکنون به دلیل بحران در یونان ناگزیر از مهاجرت به المان شده اند.ما با این نامه خود ، مایلیم خشم واعتراض خود را نسبت به حمله علیه مهاجرها ، کارگر ها ودانش اموز های همکلاس خود از سوی "فجر طلایی"نازی اعلام کنیم .

یه عنوان  کودکان مهاجر ها در المان ، ما معنی خشونت نژادی ، معنی نازیسم را به تجربه می دانیم . و خانواده های ما با فعالیت سازمان های نازی شبیه "فجر طلایی" در المان درموقعیت های زیادی رو در رو شده اند ، سازمان هایی که به کارگران خارجی شاغل مقیم المان حمله می کنند. خشونت نژادی هیچ تفاوتی بین مهاجر های قانونی وغیر قانونی نمی گذارد ، فقط یک هدف دارد ،تقسیم کردن مردم ، کارگران ، جوانان به طوری که آن ها آن چه را که واقعا مسئول مشکل های آن ها است نبینند. 

مایلیم بدانید هر زمانی که "فجر طلایی" نازی در یونان به شکار مهاجر ها وحمله علیه دانش آموزهایی که مبارزه می کنند می پردازد ، به دست سازمان های فاشیست مشابه در المان بهانه می دهد تا به ما و والدین ما به همان شیوه یا حتی باروشی بدترحمله کنند .

ما شاهدیم که والدین ما هر روزه در کارخانه ها وتجارتخانه های بزرگ المان برای حمایت از ما عرق می ریزند ، انها در رستوران یا کسب وکاری کوچک تقلا می کنند. ما بعنوان دانش اموزان دبیرستانی در اوقات بسیاری برای کمک به والدین خود کار می کنیم . ما می دانیم که هم شاگردی های ما از رنگ ، مذهب یا کشور متفاوت ، مسئول عذاب روزانه خانواده های ما نیستند .

"فجر طلایی " فاشیست وسازمان های نازی خواهر آن در المان از دروغ ها وحمله های ادمکشانه خود تنها یک هدف دارند : ترساندن ما و والدین ما تا با خشم ورنجشی ، که هرروزه احساس می کنیم واکنش نشان ندهیم ، تا سیاست های سرمایه ودولت آن ، سیاست هایی که کارگران وجوانان یونان والمان رابی نوا می سازد ، بی چالش بماند. 

ما فعالبت "فجر طلایی" هیتلری و هم فکرهای آن را در المان محکوم وطرد می کنیم . ما مبارزه را در یونان والمان مستحکم می نماییم . پاسخ ما این است ."

نامه در زمانی منتشر می شود که طرح سازمان یافته ای در یونان مبنی بر این که ، نیرویی از این سامانه ، حزب "فجر طلایی" ، با یک مرام نازی و فعالیت جنایت آمیز، بتواند بعنوان نیرویی ضد سامانه نشان داده شود . 

"فجر طلایی" تقریبا با توزیع غذا در حال اجرای سیاست اجتماعی است . اما تنها برای یونانی ها و نه مهاجرها .فجر طلایی برای اهدای خون داوطلبانه سازمان دهی می کند ، اما فقط به یونانی ها خون می دهد. فجر طلایی برای افرادی که در خطر جنایت قرار دارند "محافظت دادوستد" مجانی فراهم می کند ، اما فقط برای محافظت آن ها از جنایتکاری مهاجرها.فجر طلایی همراه با نمایندگان پارلمانی خود به مهاجر ها حمله می کند ، وسپس در یک سازمان نظامی همراه با مقام های رسمی همه با هم در مناجات با شمایل رژه می روند.فجر طلایی ، با دزدی از فروشگاه های مهاجر ها ، غذای مجانی تقسیم می کند. فجر طلایی گفتگوهایی را با صاحب کارها برای این که یونانی ها را اجیر کنند ونه کارگرهای  مهاجر بیکاررا برگزار می کند ، یا از آن ها درخواست می کند که کارگران مهاجر را اخراج و کارگران یونانی را با دستمزدهای پایین استخدام نمایند. فجر طلایی به این شیوه بعنوان " دفتر استخدام" عمل می کند.

این سناریوکامل به خوبی ترویج و از سوی رسانه های جمعی بورژوازی ، در راستای به اصطلاح  نشان دادن " چهره تنفر انگیز آن " و خصوصا برای به اصطلاح مبارزه علیه فعالیت نژادپرستانه آن باز تولید می شود .اما عملا آن چه به طور پیوسته انجام می دهند نشان دادن فجر طلایی به عوان سازوکاری(مکانیسم) است که وظایف دولت بورژوازی را مخصوصا به سود بخش های مفلس طبقه کارگر ومردم جایگزین می کند. ودر حقیقت به عنوان نیرویی که حتی در استفاده از خشونت برای حل چنین مشکل هایی تردید نمی کند. اما نه بر علیه سامانه سرمایه داری ، نه علیه صاحب کارهای بزرگ ، که این مشکل ها را خلق وبازتولید می کنند. آن ها از آن ها حمایت می کنند ، چون آن ها در کسب سود خود بنا به بحران مشکل دارند. به این دلیل است که از کارگرهای یونانی می خواهند به جای مبارزه ،  با دست مزد های بخور ونمیر کارکنند ، و آن ها در راستای به اصطلاح یافتن کار برای آن ها میانجیگری می کنند.  

فجر طلایی تلاش می کند نشان دهد نیرویی ضدسامانه است . علیه کدام سامانه؟ " تشکیلات فاسد" ، "سیاست مدارهای فاسد" ،" میهن دوستان دروغین" . فجر طلایی می گوید : " نه به مموراندوم تسلیم "، " نه به سیاست مدارهای فاسد" ،" نه به میهن دوستان دروغین" ، نه به اشغال خارجی تروئیکا ". این تمام آن چیزی است که از سوی به اصطلاح " جنبش میدان ها" در باره "سیاست مدارهای خیانتکار" ی که "یونان را یکجا" می فروشند بیان شد . این "جنبش شهروندان آزرده" که از سوی رسانه های جمعی بورژوازی  ونیز از سوی نیروهایی از " چپ بازسازی شده" در آغوش گرفته می شود ومورد حمایت قرار می گیرد ، در واقعیت عرصه سیاسی را برای فجر طلایی "شخم زد" تا عبارت پردازی خشم را ، که در همه حال " خالی " است ، چون نمی تواند علیه بهره کشی از مردم توسط انحصارها موضعی بگیرد،  ایراد کند.  

این واکنش دانش آموزهای دبیرستانی یونانی متولد المان به نئو نازی ها اولین واکنش نیست . پیش از این هم نمونه های بسیارزیادی وجود داشت که نشان می داد که کارگران می توانند "فجر طلایی" ، نقش کثیف آن ها به عنوان پادو های کارفرماهای بزرگ ، برای بر خورد با آن ها ، برای منزوی کردن آن ها  را افشا کنند . توده ای از بسیج مردمی از پیش علیه حضور ، فعالیت و موضع فاشیست ها انباشته شده است .

واکنش هایی وجود دارند که از تبلیغات نیروهای سامانه از جمله از تبلیغات دولتی ، سوسیال دموکراتیک ، حزب پاسوک ، "چپ " دموکراتیک دولتی و "چپ" مخالف سیریزا که همراه با "ان جی او" های مختلف در رابطه با نیاز به " جبهه ضد فاشیست" تظاهراتی را سازمان دادند بسیاردور است  . جبهه ای که "گناه های" ان و "گناه های " بسیاری دیگر راکه در تقویت نئو فاشیسم مشارکت داشته اند ، خواهد شست . تلاشی از جانب حزب های بورژوازی ، سازوکار دولت بورژوازی در رابطه با "نیاز" به حفظ "دموکراسی" انحصارها و سرمایه دار ها ، علیه " دو طرف" (برابر پنداری فاشیسم وکمونیسم) ، علیه " خشونت از هر جایی که حادث شود" ، یکسان پنداری اعتراض واعتصاب کارگران با حمله ها و رفتار آدمکشانه نازی ها ونئو فاشیست ها .

حزب نئو فاشیست نمی تواند با هیچ " جبهه ضد فاشیستی" همراه با کسانی که مسئول ایجاد آن هستند و کسانی که اکنون "اشک تمساح" می ریزند کنترل شود. جنبش کارگری باید آن را درهم شکند.

در آغاز نوامبر دانش آموزهای دبیرستانی عضو سازمان جوانان کمونیست یونان ، که در حال انجام کار سیاسی در خارج دبیرستانی در تسلونیکا به شرکت در اعتصاب و تظاهرات پامه که در همان روز انجام می شد دعوت می کردند ، از سوی عنصر های فاشیست مورد حمله قرار گرفتند . کارگرهای اعتصابی کارخانه آگنو( صنعت لبنیات) ، که در مراقبت از اعتصاب شرکت داشتند ، برای کمک به کمونیست های جوان هجوم بردند . آن ها فاشیست ها را خلع سلاح کردند ووادار به فرار نمودند .  اکنون شاهد آن هستیم که اتحادیه های کارگری ، کارگر ها ، بیکارها، جوانان ، دانش آموزهای دبیرستانی ،که  در عمل با فعالیت های آدمکشانه فجر طلایی مخالفت می کنند به شدت افزایش می یابند . اتحادیه های کارگری طبقاتی برای منزوی کردن فاشیست ها ، به ویژه جلوگیری از تما تلاش های آن ها برای جداکردن ، ایجاد مانع و زنجیر کردن طبقه کارگر به منافع سرمایه بزرگ مبارزه ای را به حرکت می آورند .

فجر طلایی باید از نظر سیاسی با خود جنبش کارگران ومردم ، با ساختارها وسازمان های آن و نه خارج از آن مواجه شود واز قبل هم مواجه بوده است . 

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter