نویدنو:05/08/1391  

 

نویدنو05/08/1391 

 

 

گسترش تجاوز کاری دولت اسرائیلی علیه مردم فلسطین

برگردان : آرش وجدانی

گیورگوس توساس عضو پارلمان اروپایی حزب کمونیست یونان در سخنان خود به شورای اتحادیه اروپا تجاوز کاری دولت اسرائیلی علیه مردم فلسطین وانعطاف نا پذیری تحریک آمیز علیه مبارزه بر حق برای پایان دادن به اشغال و ایجاد دولت مستقل ، دائمی ودارای حق حاکمیت فلسطینی ، ونیز خطر های گسترش جنگ در منطقه ای وسیع تر را ، بر بستر تضاد های آشتی ناپذیر امپریالیستی محکوم کرد . 

عضو پارلمان اروپایی حزب ک.یونان در سخنان خویش بر مسائل زیر تاکید نمود:

" تجاوز کاری دولت اسرادیل علیه خلق فلسطین و عدم انعطاف تحریک آمیز آن علیه مبارزه بر حق برای پایان دادن به اشغال و ایجاد دولت مستقل ، دائمی ودارای حق حاکمیت فلسطینی ، یک بار دیگر در سخنان نخست وزیر اسرائیل ، ب.ناتانیاهو ، در مجمع عمومی اخیر سازمان ملل ، با حمایت امریکا واتحادیه اروپا به نمایش گذاشته شد .

فعالیت جنایتکارانه ارتش اشغالگر اسرائیل  با حمله های مرگ بار علیه مردم فلسطین در نواره غزه وسایر سرزمبن های فلسطینی در حال گسترش است .

رقابت های امپریالیستی خطرهای گسترش جنگ را با پی آمد های فاجعه بار برای خلق های منطقه ای وسیع تر افزون می سازد .

همراه تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا ، پروتکل ضمیمه ای به قرار داد همکاری ارو – مدیترانه ای بین کشورهای اروپایی واسرائیل وجود دارد ، که زمینه را برای صادرات محصولات از سرزمین های اشغالی فلسطینی بعنوان محصولات اسرائیلی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا  فراهم می سازد . 

موافقت نامه اتحادیه اروپا – اسرائیل عملا به رسمیت  شناختن  مستقیم و قانونی اشغال اسرائیل و جنایت علیه مردم فلسطین را در بر می گیرد .

از شورا پرسیده می شود :

"آیا شورا به تعقیب سیاست حمایت از اسرائیل در برابر مردم فلسطین و مبارزه بر حق آن برای پایان دادن به اشغال و ایجاد دولت مستقل ، دائمی و دارای حق حاکمیت فلسطینی در مرزهای 1967، به پایتختی اورشلیم شرقی ، برای از میان برداشتن دیوارغیر قابل قبول ، آزادی زندانیان سیاسی فلسطینی در اسرائیل وبرای حق بازگشت آواره گان قاسطینی به کشور شان ، براساس قطعنامه های مربوط سازمان ملل، ادامه می دهد ؟"

بروکسل 16/10/2012

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter