نویدنو:05/07/1391  

 

نویدنو:05/07/1391  

 

 

حزب کمونیست کانادا: بر افروختن شعله های جنگ را متوقف کنید

برگردان : آرش وجدانی


تصمیم 6 سپتامبردولت هارپر برای قطع تمام رابطه های دیپلماتیک بین کانادا وایران اقدامی خطرناک وغیر مسئولانه است. دلیل های اعلام شده از سوی جان بیرد وزیر امورخارجه برای این حرکت  بی شرمانه غیر قابل توجیه است .نه هیچ شاهدی وجود دارد که برنامه هسته ای ایران طرح هایی برای تولید سلاح های هسته ای را در بر می گیرد،نه هیچ شاهدی وجود دارد که افراد دیپلماتیک کانادایی با  خطر فوری مواجه هستند. و درعین حال که تهران بدون شک از جنبش ها وسازمان های سیاسی در سایر کشورهای منطقه حمایت می کند، اما همین امر می تواند در مورد بسیاری از کشورهای دیگر ، از جمله عربستان سعودی ، قطرو خود اسرائیل مصداق داشته باشد .
اتهام های آقای بیرد به ویژه علیه به اصطلاح طرح های سلاح هسته ای ایران ریاکارانه است ، برای آن که دولت کانادا هرگز کلمه ساده ای درباره محکومیت مخازن سلاح های هسته ای اسرائیل – چیزی که سال ها راز آشکاری بوده است – در دفاع از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) بر زبان نرانده است .  

اقدام یک جانبه کانادا را به سختی می توان رفتاری تک روانه  یا ناشی از بد فهمی دانست . این رفتار بخشی از کارزاری هماهنگ شده است ، که هدف واقعی آن افزایش تنش ها در این منطقه از قبل مشتعل شده و فراهم کردن توجیه جهانی برای حمله نظامی علیه ایران – به احتمال زیاد از سوی اسرائیل با تاکتیک امریکا وحمایت ناتو ، حتی بدون تایید سازمان ملل – است . این واقعیت که این اعلام تنها چند روز پس از فرجام همایش شانزدهم جنبش عدم تعهد ، به میزبانی ایران و با شرکت بیش از 120کشور عملی شد نشان می دهد که دولت هارپر سیاست خارجی کانادا را به اردوگاه  متجاوزترین دایره های امپریالیسم منتقل کرده است .   
این حرکت می تواند فراخوان بیدار باشی برای جنبش صلح در سراسر کانادا و برای همه صلح دوستان کانادایی باشد تا بی پرده سخن گویند و برای مخالفت با دخالت خارجی علیه سوریه وایران ، و هم دستی دولت هارپر در بر انگیختن جنگ گرد هم آیند.این حرکت  فراخوان به  اقدام است ! در این زمینه حزب کمونیست کانادا از اعلام روز جهانی اقدام برای جلو گیری از تجاوز خارجی علیه ایران در روز ششم اکتبر استقبال می نماید ، و فعالین ضد جنگ را به سازمان دادن اقدام های گسترده ویک پارچه صلح در شهر ها وشهرک های سراسر کانادا در آن روز فرا می خواند .  
حزب کمونیست کانادا تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران را بعنوان اقدامی غیر مسئولانه وقابل نکوهش بدون قید وشرط محکوم می کند. ما هم صدا با بسیاری صداهای دیگر درخواست می کنیم که این حرکت بی درنگ متوقف شود و سفارت خانه های مربوطه باز گشایی شوند ، و به تمام حزب های داخل پارلمان اعلام می کنیم که کانادا باید به جای این اقدام ، برای یافتن راه حل های سیاسی مسالمت آمیز جهت مشکل های منطقه اقدام نماید.  

کمیته اجرایی مرکزی حزب کمونیست کانادا

13سپتامبر 2012

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter