نویدنو:18/05/1391  

 

نویدنو:18/05/1391  

 

دولت جدید مصر، معامله ای برای فراموشی انقلاب

بن چاکو – برگردان : آرش

چپ گرا های مصر با اظهار آن که فهرست وزیر ها غیر مستقیم  بیانگر معامله ای بین محمد مرسی رئیس جمهور و ارتش برای " دفن انقلاب" است ، به کابینه جدید کشور حمله کردند .

هشام کانجیل روز پنج شنبه کابینه را معرفی کرد . کابینه 5عضو اخوان المسلمین و هفت  عضو از دولت  انتصابی ارتش را در بر می گیرد ، که  پس از سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهورپیشین در سال گذشته تشکیل شد . 

سپهبد طنطاوی ، رئیس شورای نیروهای مسلح ، وزیر دفاع– مقامی که از زمان انتصاب از سوی مبارک در سال 1991آن را حفظ کرده است - باقی ماند.

وائل حامادا سخنگوی جوان های انقلابی گفت :" تصمیم به انتصاب هشام کانجیل نشان برجسته این واقعیت است که مرسی وشورای نیروهای مسلح نمی خواهند شاهد تغییر باشند.”

فعال های حقوق بشر از این که وزارت کشور- که سابقه ای از وحشیگری از جمله  کشتار صدها اعتراض کننده در دوران قیام ضد مبارک را دارد -  به ژنرال ارشد احمد جمال الدین ، یک مقام  صاحب منصب پلیس داده شده است ، که بلافاصله  وعده کرد " امنیت با اقتدار" را در مصر "اعاده " نماید اظهارترس کردند.

هفته گذشته شاهد تعدادی بر خوردهای خشونت آمیز بود .روز پنج شنبه پلیس مردی را درجریان  شورشی که شاهد آتش زدن سالن انتظار هتلی مجلل در قاهره  بود با تیر اندازی کشت . افراد محلی گفتند شورش توسط یک کارمند امنیتی اعتراض کننده به دستمزد های پرداخت نشده جرقه زده شد . 

همان روز در شهر جنوبی بنی سوئف پس از آن که  روستایی ها به یک قرار گاه پلیس  به دلیل آزار یک زن  حمله کردند  یک مرد کشته  وپنج نفرزخمی شدند . 

کابینه تنها شامل دو زن است ، که هردو عضو های دولت پیشین بودند و یکی از آن ها ، نادیا زاخاری وزیر تحقیق های علمی ، تنها مسیحی قبطی کابینه است .

قبطی ها در حدود 10درصد از جمعیت مصر را تشکیل می دهند و آگاهی دارند که اجتماع های آن ها به صورت فزاینده ای از سوی اسلام گراهای رادیکال مورد حمله است .

وزیر امور خارجی مصر امروز اعلام کرد که  به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا نامه ای نوشته وآزادی طارق السواه را از گوانتانامو درخواسته کرده است . طارق السواه مصری بدون اتهام 11سال در گوانتانامو نگه داشته شده است .

سزچشمه : مورنینگ استار

 

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter