ویدنو:26/03/1391  

 

ویدنو:26/03/1391  

 

بیانیه همبستگی حزب کمونیست نروژبا حزب کمونیست یونان:

حمایت انترناسیونال پرولتری از حزب کمونیست یونان درانتخابات پارلمانی یونان در17ژوئن 2012
برگردان: مهرگان

بورژوازی انحصای یونان ، اتحادیه اروپا،صندوق بین المللی پول ، بانک مرکزی اروپا ادعا می کنند که تصمیم پارلمانی 20مارس 2012 باید از کار انداختن بسیاری از نهادهای رفاهی ، اخراج کارکنان دولت ، کاهش دستمزدها ومستمری ها وغیره را تکمیل نماید. آن ها ادعا می کنند که برای یونان دریافت میلیاردها یورو وام برای پرداخت بدهی دولتی ، برای اجتناب از ورشکستگی ضروری است .

حزب کمونیست یونان با آن که کارگران ومردم یونان باید تاوان بدهی بورژوازی انحصاری را بپردازند مخالف است  ، خواستار آن است که یونان اتحادیه اروپا وناتو را ترک نماید ،و کارگران ، برای اجتماعی کردن ابزار تولید، اداره عمومی دارایی ها ، وبخشودگی کامل بدهی بین المللی یونان، قدرت را در جامعه به دست گیرند .

راهِ حل کردن مشکل های کارگران و مردم یونان چنین است، فقط ممکن ساختن جامعه ای به سود کارگران وخلق

حزب کمونیست یونان در انتخابات گذشته با این مشی شرکت کرد ،  و تاکسب 8.5درصد رای ها پیشرفت نمود. سیریزا حزب سوسیال دموکراتیک چپ در باره امکان  تجدید مذاکره در باره اقدام های مصیبت بار تروئیکا، وامکان گذاراتحادیه اروپای سرمایه انحصاری به " اتحادیه اروپای اجتماعی" دروغ می گوید . چنین دروغ رسوایی ایجاد توهم می کند وبه جدایی در بین  طبقه کارگر ومردم دامن می زند . سیریزا مسئولیت بزرگی به عهده دارد ، و دروغ های آن ها به شدت سیریزا را رد خواهد کرد . 

·      حزب کمونیست نروژ حمایت کامل انترناسیونال پرولتری خود را تقدیم حزب کمونیست یونان و موضع روشن اصولی آن ها ، که در وضعیت امروز بعنوان تنها امکان مقاومت می کنند ، تقدیم می کند

·      همبستگی با حزب کمونیست یونان ، پامه ، وتمام کارگران ومردم اعتصاب کننده ، اعتراض کننده وجنگنده یونان

·      ;کارگران یونان - با رای به حزب کمونیست یونان- جایگاه کارگران ومردم یونان را دراین  مرحله مهم مبارزه طبقاتی تقویت کنید .

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter