برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-11-15

نویدنو 1402/08/25       Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

دو قطعنامه

  •  نویدنو: در 23 مین همایش بین المللی حزب‌های کمونیست و کارگری در ازمیر ترکیه به میزبانی حزب کمونیست ترکیه دو قطعنامه در رابطه با جنگ در اوکراین منتشر شد. ما برای اطلاع خوانندگان گرامی هردو قطعنامه را هم زمان منتشر می‌‌کنیم.

 

بیانیه پیشنهادی حزب کمونیست یونان :

 همبستگی با خلق‌های مبارز و علیه جنگ امپریالیستی در اوکرایین

 با این قطع‌نامه، ما شرکت‌کنندگان در بیست‌و‌سومین اجلاس جهانی احزاب کمونیست و کارگری که در تاریخ ۲۲-۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ در ازمیر برگزار شد، همبستگی خود را با خلق‌هایی که با بربریت سرمایه‌داری، با استثمار طبقاتی، با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های غیردمکراتیک سندیکا و عمل سیاسی، با مداخلات و جنگ‌های امپریالیستی روبه‌رو هستند اعلام می‌کنیم.

ما در همبستگی هستیم:

با خلق کوبا، که علیه محاصره جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا و تلاش‌های امپریالیست‌ها برای نابود کردن دستاوردهای انقلاب کوبا مبارزه می‌کنند؛

با خلق فلسطین، که سال‌ها اشغال جنایتکارانه اسرائیل را تجربه می‌کنند، و همچنین با دیگر خلق‌های خاورمیانه که تجاوزات اسرائیل را تجربه می‌کنند،

با خلق‌های اروپا، آمریکا، آسیا و همه مناطق دیگر، که به خیابان‌ها می آیند و اعتصابات توده‌ای و دیگر بسیج‌های چندوجهی را علیه این واقعیت که دستاوردهای تاریخی کارگران پس گرفته می‌شود و در دفاع از حقوق دموکراتیک، اجتماعی و سیاسی مردم سازماندهی می‌کنند؛

با خلق‌ها آفریقا که با مداخلات امپریالیستی با هدف استثمار منابع طبیعی کشورهای خود روبه‌رو هستند؛

با خلق قبرس، قبرسی‌‌های ترک‌ و قبرسی‌های یونانی، که خواهان یک راه‌حل عادلانه و پایدار، با خروج نیروهای خارجی، برای قبرس مستقل با یک حاکمیت، یک شهروندی و یک هویت بین‌المللی، بدون پایگاه‌ها و نیروهای خارجی، بدون قیم‌ها و حامیان خارجی هستند؛.

با خلق صحرای غربی، که تحت اشغال مراکش هستند؛

با خلق‌های ترکیه، یونان و دیگر کشورهایی، که اخیراً به دلیل سیاست‌های سرمایه‌داری که نیازهای مردم را در محراب سودورزی قربانی می‌کند، کمبود زیرساخت‌های ایمنی در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی را تجربه کرده‌اند؛

● با خلق‌های اوکرایین و روسیه که پیامدهای جنگی را تجربه می‌کنند، که برای منافع سرمایه‌داران به راه افتاده است.

به ویژه، ما می‌خواهیم تأکید نماییم این جنگ، که در خاک اوکرایین به راه افتاده است، خون دو خلقی را می‌ریزد که دهه‌ها برای ساختنمان جامعه سوسیالیستی نوین با هم زندگی و رشد کرده‌اند، و تفنگ در دست- با فاشیسم جنگیدند و آن‌را شکست دادند-فاشیسمی که نظام سرمایه‌داری به وجود می‌آورد بر سرنگونی سوسیالیسم و انحلال اتحاد جماهیر شوروی استوار است.

این جنگی است که در چهارچوب سرمایه‌داری برای مواد خام، انرژی، مسیرهای حمل و نقل کالاها، وسایل تولید، جاپای ژئوپلیتیک و غیره به راه افتاده است..

این جنگی است که طبقات بورژوازی، بورژوازی اوکرایین با حمایت ایالات متحده – ناتو – اتحادیه اروپا در یک سو، و بورژوازی روسیه، با دخالت چین و غیره در سوی دیگر، به راه انداخته‌اند.

این جنگی است که طبقات بورژوازی برای تحریف تاریخ و حمله به جنبش کمونیستی و کارگری و سرکوب آن، هم در اوکرایین و روسیه و هم در کشورهای دیگر، از آن استفاده می‌کنند.

این یک جنگ امپریالیستی است که ممکن است گسترش یابد و کشورهای دیگر را به خونریزی و جهان را به فاجعه ناشی از سلاح‌های هسته‌ای بکشاند.

کارگران نباید به یک «جهان چندقطبی» اعتماد کنند، که گویا بدون سرنگونی نظام سرمایه‌داری که علت اصلی جنگ‌های امپریالیستی است، این جنگ یا هر جنگ امپریالیستی دیگری را متوقف خواهد کرد و به یک جهان صلح‌آمیز خواهد ‌انجامید.

کمونیست‌ها با گُم گشتگی حلق‌ها مبارزه می‌کنند و دستاویزهایی را که هر دو طرف درگیری به کار می‌برند تا مردم را به انتخاب یک طرف سوق دهند، افشا می‌کنند!

مسأله واقعی امروز انتخاب بین ایالات متحده- اتحادیه اروپا- ناتو و روسیه- چین نیست. مسأله اصلی انتخاب بین مردم در یک سو و انحصارات و سرمایه‌داری در سوی دیگر استمبارزه کارگران – مردم با یک خط مستقل، به دور از همه نقشه‌های بورژوازی و امپریالیستی نیرومندتر خواهد شد.

ما خواهان تشدید مبارزه علیه جنگ امپریالیستی هستیم!

ما فقط به درخواست برای آتش‌بس یا صلح نمی‌چسبیمما هم علیه اتحادیه‌های امپریالیستی قدیمی، مانند ناتو و اتحادیه اروپا، که تصمیمات آن‌ها سوختی است که بر آتش جنگ می‌افزاید، و هم علیه اتحادیه‌های امپریالیستی جدیدی که در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند، مبارزه می‌کنیم.

ما علیه پایگاه‌های نظامی خارجی، پیش و بیش از همه با پایگاه‌های ایالات متحده آمریکا که در سراسر جهان پراکنده‌اند، و همچنین علیه اعزام نیرو و سلاح و دخالت کشورهایمان در درگیری‌های امپریالیستی مبارزه می‌کنیم!

ما از مبارزه خلق‌ها علیه انحصارات، علیه طبقات بورژوازی و اتحادیه‌های امپریالیستی، برای سرنگونی سرمایه‌داری و ساختن جامعه نوین سوسیالیستی-کمونیستی، که به معنای پایان استثمار و جنگ‌ها نیز خواهد بود، حمایت می کنیم.

کارگران همه کشورها متحد شوید!

احزاب امضاء کننده :

۱- حزب برای دموکراسی و سوسیالیسم الجزایر
۲- حزب کار اتریش
۳- حزب کمونیست آذربایجان
۴- حزب کمونیست برزیل
۵- حزب کمونیست بوهمی و موراوی
۶- حزب کمونیست دانمارک
۷- حزب کمونیست السالوادور
۸- حزب کمونیست یونان
۹- حزب کمونیست هند
۱۰- حزب کمونیست کردستان عراق
۱۱- حزب کارگران ایرلند
۱۲- جنبش سوسیالیستی قزاقستان
۱۳- حزب کمونیست مکزیک
۱۴- حزب کمونیست جدید هلند
۱۵- حزب کمونیست نروژ
۱۶- حزب کمونیست پاکستان
۱۷- حزب کمونیست فلسطین
۱۸- حزب کمونیست پاراگوئه
۱۹- حزب کمونیست فیلیپین [PKP 1930]
۲۰- حزب کمونیست کارگران اسپانیا
۲۱- حزب کمونیست سوئد
۲۲- حزب کمونیست سوئیس
۲۳- حزب کمونیست سوریه
۲۴- اتحادیه کمونیست های اوکراین
۲۵- حزب کمونیست ترکیه

احزاب دیگر

جبهه کمونیست (ایتالیا)
حزب انقلابی کمونیست فرانسه
سریلانکا جاناتا ویموکتی پرامونا

بیانیه برای امضاهای بیش‌تر یاز است.

برگرفته از تارنگاشت عدالت - دوره سوم

بیانیه پیشنهادی کمونیست‌های روسی :

مبارزه علیه تجاوز ایالات متحده آمریکا و ناتو که به دنبال سلطه جهانی و ترویج فاشیسم هستند، وظیفه همه نیروهای مترقی است!

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست