برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-11-15

نویدنو 1402/08/25       Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

دو قطعنامه

 نویدنو: در 23 مین همایش بین المللی حزب‌های کمونیست و کارگری در ازمیر ترکیه به میزبانی حزب کمونیست ترکیه دو قطعنامه در رابطه با جنگ در اوکراین منتشر شد. ما برای اطلاع خوانندگان گرامی هردو قطعنامه را هم زمان منتشر می‌‌کنیم.

بیانیه پیشنهادی کمونیست‌های روسی :

مبارزه علیه تجاوز ایالات متحده آمریکا و ناتو که به دنبال سلطه جهانی و ترویج فاشیسم هستند، وظیفه همه نیروهای مترقی است!

 احزاب کمونیست سراسر جهان در نشست خود در هاوانا در سال ۲۰۲۲ به تشدید بحران عمومی سرمایه‌داری و تلاش محافل امپریالیستی برای یافتن راهی برای خروج از آن از طریق جنگ‌افروزی و احیای فاشیسم اشاره کردند. در طی سال گذشته، وضعیت، نه تنها آرام نشده، بلکه انفجاری‌تر شده است. امپریالیسم ناتوان در برخورد با تضادهای فزاینده، تهدید فزاینده‌ای برای نوع بشر به شمار می‌رود. تعداد درگیری‌های جوشنده رو به کاهش ندارد. علاوه بر این، کانون‌های تنش در اطراف تایوان، در خاورمیانه و قفقاز جنوبی، سودان، ماوراءالنهر و سایر نقاط کره زمین گسترش یافته است. اقدامات امپریالیسم آمریکا و ناتو چهان را در معرض خطر یک جنگ جهانی جدید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای قرار می‌دهد. اما بزرگ‌ترین خطر جنگ در اوکرایین است که به دست نازی‌های اوکراینی هدایت می‌شود و  تاکنون ده‌ها کشور به آن کشیده شده‌اند. به قول لنین، نگرش به این جنگ «مسأله اصلی سوسیالیسم مدرن» است.

در عمل، جنگ به عنوان مبارزه مسلحانه آشکار در اوکرایین از سال ۲۰۱۴ پس از کودتا در کی‌یف که نازی‌ها را به قدرت رساند، آغاز شده است. زمانی که ده‌ها نفر در مقر اتحادیه کارگری در اودسا زنده زنده سوزانده شدند، و زمانی که عملیات تنبیهی علیه مردم دونباس آغاز شد. مردم به این دلیل کشته می‌شدند که می‌خواستند به زبان روسی مادری خود صحبت کنند، نمی‌خواستند همدستان نازی‌های هیتلر را به عنوان قهرمان برسمیت بشناسند، از تخریب بناهای تاریخی شوروی اجتناب می‌کردند و نمی‌خواستند ارتباط خود را با روسیه قطع کنند. تا فوریه ۲۰۲۲، زمانی که ارتش روسیه سرانجام به کمک آمد، بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از جمله غیرنظامیان، زنان و کودکان کشته شدند.

امروز بیش از پنجاه کشور درنده، که توسط ناتو به رهبری ایالات متحده سازماندهی و هدایت می‌شوند، از پیروان اوکراینی متحدین هیتلر، گروه باندرا، برای دنبال کردن سیاست توسعه فاشیستی علیه مردم روسیه استفاده می‌کنند. مجموع منابع سیاسی، مالی، اقتصادی و نظامی سرمایه جهانی، از جمله منابع انسانی با نمایندگی مزدوران، با هدف سرکوب و تجزیه روسیه متعهد شده است. رهبران کشورهای غربی آشکارا درباره آن صحبت می‌کنند. لازم به اشاره است که ترکیب و سیاست بلوک ضد-روسی یادآور انگیزه‌های کین‌توزانه کسانی است که اتحاد شوروی در سال ۱۹۴۵ آن‌ها و فاشیسم هیتلری را شکست داد.

همه این‌ها با افزایش شدید شوروی-ستیزی، کمونیسم-ستیزی و روس‌هراسی در اکثر کشورهای بلوک غرب همراه است. سخنرانی زلنسکی در ۲۲ سپتامبر و تجلیل پرشور از یک سرباز ۹۸ ساله سابق لشکر ۱۴ گالیزین اس.اس. در پارلمان کانادا، نشان‌دهنده ویژگی فاشیستی فزاینده سیاست بلوک درنده است.

وظیفه امپریالیسم ایالات متحده تقویت سلطه جهانی سرمایه مالی خود در قرن بیست‌و‌یکم با استفاده فعال و آشکار از فاشیسم است.

احزاب کمونیست و کارگری جهان همبستگی خود را با مبارزه عادلانه علیه فاشیسم، که توسط زحمتکشان دونباس آغاز شد و از فوریه ۲۰۲۲ توسط نیروهای مسلح روسیه حمایت می‌شود، ابراز می‌دارند.

ما اعتراض قاطع خود را علیه سیاست فاشیسم، شوروی-ستیزی و روسیه‌هراسی در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو اعلام می‌کنیم. ما همبستگی قاطع خود را با کمونیست‌ها و همه زحمتکشان اوکرایین و روسیه ابراز می‌کنیم. ما پایدارانه و جنگجویانه مصمم به مبارزه با طاعون قهوه‌ای نوظهور هستیم.

موضع کمونیست‌ها تغییر ناپذیر استخطر جنگ‌های جهانی و تهدید فاشیسم تنها با پایان دادن به سرمایه‌داری می‌تواند از بین برود. تنها نیرویی که قادر به انجام آن است طبقه کارگر و اقشار اجتماعی زحمتکش به رهبری کمونیست‌هاست. ما از تبدیل مردن جنگ جاری به جنگ برای سوسیالیسم در همه کشورهای متخاصم استقبال می‌کنیم.

ما فعالیت‌ها و زندگی خود را وقف مبارزه مقدس برای منافع طبقه کارگر و همه زحمتکشان می‌نماییم.

کارگران همه کشورها، متحد شوید!

۲۱-۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، ازمیر

احزاب SolidNet که بیانیه همبستگی را امضا می‌کنند

۱- حزب سوسیالیست کارگران کرواسی
۲- حزب کمونیست متحد گرجستان
۳- حزب کمونیست کردستان عراق
۴- حزب کمونیست (ایتالیا)
۵- حزب کمونیست لبنان
۶- حزب کمونیست فلسطین
۷- حزب کمونیست فدراسیون روسیه
۸- حزب کمونیست کارگران روسیه
۹- حزب کمونیست جدید یوگسلاوی (NKPJ)
۱۰- حزب کمونیست خلق‌های اسپانیا
۱۱- حزب کمونیست اوکرایین

بیانیه برای امضای بیش‌تر باز است

برگرفته از عدالت- دوره سوم

بیانیه پیشنهادی حزب کمونیست یونان :

 همبستگی با خلق‌های مبارز و علیه جنگ امپریالیستی در اوکرایین

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست