برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-10-12

نویدنو 1402/07/19       Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، با ادامه حملات هوایی تلافی جویانه اسرائیل، بیش از ۱۸۷۵۰۰ نفر از آغاز درگیری ها در غزه آواره شده اند. آنروا، آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی، میزبان بیش از ۱۳۷۰۰۰ نفر در مدارس سراسر قلمرو است. این گزارش می گوید حملات هوایی ۷۹۰ واحد مسکونی را ویران کرده و به ۵۳۳۰ واحد مسکونی در قلمرو ۲.۳ میلیون نفری آسیب جدی وارد کرده است. OCHA گفت آسیب به تاسیسات آب، بهداشت و بهداشت در غزه خدمات رسانی را برای بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر مختل کرده است.

درادامه  چند بیانیه از حزب های کمونیست درهمبستگی با مردم و مقاومت فلسطین را با هم می خوانیم

 

 

 

 

 

جنگ فلسطین- اسرائیل و حزب های کمونیست(2)

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، با ادامه حملات هوایی تلافی جویانه اسرائیل، بیش از ۱۸۷۵۰۰ نفر از آغاز درگیری ها در غزه آواره شده اند. آنروا، آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی، میزبان بیش از ۱۳۷۰۰۰ نفر در مدارس سراسر قلمرو است. این گزارش می گوید حملات هوایی ۷۹۰ واحد مسکونی را ویران کرده و به ۵۳۳۰ واحد مسکونی در قلمرو ۲.۳ میلیون نفری آسیب جدی وارد کرده است. OCHA گفت آسیب به تاسیسات آب، بهداشت و بهداشت در غزه خدمات رسانی را برای بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر مختل کرده است.

درادامه  چند بیانیه از حزب های کمونیست درهمبستگی با مردم و مقاومت فلسطین را با هم می خوانیم

 

اطلاعیۀ حزب تودۀ ایران دربارۀ تشدید جنگ در مناطق اشغالی فلسطین و سیاست های فاجعه بار و جنایتکارانۀ دولت نژاد پرست و دست راستی »نتانیاهو«

مردم جهان در چهل‌و‌هشت ساعت گذشته اخبار منتشر شده در صبح روز شنبه ۱۶ مهرماه (۷ اکتبر) دربارهٔ وضعیت فاجعه‌بار و به‌شدت خطرناک درگیری‌های خونین در نوار غزه و خاک اسرائیل را با نگرانی بسیار دنبال می‌کنند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده هزاران تن در غزه و اسرائیل کشته و هزاران تن نیز مجروح شده‌اند.  بمباران شدید هوایی غزه و ویران شدن بسیاری از مناطق مسکونی بیش از صد هزار تن از ساکنان غزه را بی‌خانمان کرده است. امروز اعلام شد وزیر دفاع اسرائیل  “یوآو گالانت” دستور محاصرهٔ کامل غزه را صادر کرده است. به‌گزارش خبرگزاری‌ها، آقای گالانت گفت: “ما غزه را کامل محاصره می‌کنیم، نه برق، نه غذا، نه آب، و نه گاز، همه چیز تعطیل می‌شود.” روشن است که این چنین سیاستی علیه صدها هزار تن ساکنان غزه جز جنایت جنگی نیست و باید از سوی همه نیروهای مترقی و انسان دوست جهان شدیداً محکوم شود.

حزب تودهٔ ایران از احتمال بسیار واقعی وقوع بحرانی انسانی با ابعادی گسترده و خطر فزایندهٔ تشدید فاجعه‌آمیز درگیری‌ها در منطقه‌ای که در حال حاضر نیز در وضعیتی بسیار بی‌ثبات قرار دارد ابراز نگرانی شدید می‌کند. ما در کنار جنبش کارگری و کمونیستی منطقه به دیگر نیروهای صلح دوست طرفدار عدالت و حق عاجل تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین می‌پیوندیم و به‌صراحت تمام هر گونه حمله به غیرنظامیان بی‌گناه را محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم غیرنظامیان را از چرخهٔ خشونت دور نگه دارند.

حزب تودهٔ ایران بر این باور است که سرکوب خشن و خونین مستمر مردم فلسطین و پنجاه سال اشغالگری تجاوزکارانۀ سرزمین فلسطینی‌ها زمینه‌های عینی درگیری خونین صبح شنبه بوده که سال‌ها در‌حال شکل‌گرفتن بوده است. ما هشدارهای بجای مقام‌های رسمی دولت خودگردان فلسطین و نیروهای مترقی و دموکراتیک فلسطینی را به‌خاطر آورده و تکرار می‌کنیم، هشدارهایی که پیوسته بر این واقعیت تأکید کرده که در شرایطی که مردم فلسطین و مطالبات مشروع و عادلانه‌شان و دستیابی به حق تعیین سرنوشت‌شان زیر پاشنهٔ آهنین سرکوبگری خشن و ضد انسانی دولت نژاد پرست و فاشیست اسرائیل انکار و نفی گردیده  و درنتیجهٔ آن منطقه به بشکه‌ای باورت تبدیل شده چندان که هرلحظه انفجار دهشتناک آن را می‌توان انتظار داشت.  ما بر این باوریم که دولت دست‌راستی به‌شدت افراطی حاکم در اسرائیل قصد خود به دامن زدن به جنگی چه با نیروهای فلسطینی و چه در سطح منطقه با ایران به‌منظور تقویت و تثبیت مواضعش را هیچ‌گاه کتمان و پنهان نکرده است. تهدید به جنگ و عملیات ایذایی دولت اسرائیل به‌بهانه‌های مختلف در قبال لبنان، سوریه، و ایران همواره بخشی از استراتژی آن بوده است. در لحن بیانیه‌های منتشر شده از سوی آن نه‌فقط نرمشی حتی اندک به خاتمهٔ درگیری‌ها به‌گوش نمی‌رسد، بلکه همواره استقبال از گسترش درگیری‌های مهلک و خونین در آن‌ها با صدای بلند ادعا  می‌گردد. مقام‌های رسمی دولت اسرائیل اعلام کرده‌اند بمباران هوایی غزه که از روز شنبه آغاز شده ادامه پیدا خواهد کرد و حتی از “محو غزه” سخن گفته‌اند. این فراخوانی آشکار برای انجام اقدام‌های تروریستی‌ای است که فاجعه‌ای دهشتناک برای هر دو ملت فلسطین و اسرائیل در پی خواهد داشت.  امپریالیسم جهانی به‌سرکردگی آمریکا، بدون توجه به جنایت‌های بیش از نیم قرن اسرائیل در منطقه و کشتار فلسطینی‌ها، با اعلام تصویب کردن کمک نظامی‌ای ۶۵۰ میلیون دلاری به اسرائیل، ارسال ناو جنگی “جرالد فورد” به مدیترانهٔ شرقی، و تقویت نیروهای نظامی مستقر شده‌اش در خاورمیانه، عزم خود به حمایت از سیاست‌های جنایتکارانه دولت راست افراطی اسرائیل اعلام کرده است.

به‌گمان ما سیاست‌های نیروهای ارتجاعی در منطقه، ازجمله سیاست‌های ماجراجویانه و ضد ملی رژیم ولایت فقیه در ایران بی‌شک به سیاست‌های جنگ‌طلبانهٔ دولت اسرائیل و امپریالیسم جهانی در راستای ضربه زدن به حقوق مردم ستمدیدۀ فلسطین و دیگر نیروهای مترقی و آزادی‌خواه منطقه و همچنین به‌خطر انداختن منافع ملی میهن ما کمک می‌کند.  ما دبیر‌کل سازمان ملل متحد را فرامی‌خوانیم به‌منظور متوقف کردن جنگ در نوار غزه و ایجاد شرایط لازم برای صلحی همه‌جانبه بر پایه قطعنامه‌های سازمان ملل و به‌ویژه خاتمه دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی، پایان دادن به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانهٔ غربی و برچیدن آن‌ها و برداشتن گام‌هایی عملی برای ایجاد کشور مستقل فلسطین در همسایگی اسرائیل و در محدودهٔ مرزهای فلسطین قبل از ۴ ژوئن ۱۹۶۷/ ۱۳۴۶ به‌پایتختی اورشلیم شرقی تلاش کند.

حزب تودهٔ ایران از ابعاد خشونت و خونریزی و وحشت محض که قبلاً غیرنظامیان بیگناه اعم از اسرائیلی و فلسطینی در آن گرفتار بوده‌اند آگاه است و آن را تصویرگر روزهای تیرهٔ آینده می‌داند چنانچه اگر جنبش صلح در جهان نتواند شرایط آزادی سریع همهٔ آنان را اعم از فلسطینی و اسرائیلی در اسرع وقت تأمین کند.

شهروندان اسرائیلی‌ای که طی ۴۸ ساعت گذشته از سوی نیروهای فلسطینی به‌اسارت گرفته شده‌اند باید از کرامت، حفاظت و حقوق بشر برخوردار باشند. همین امر باید در مورد هزاران زندانی فلسطینی که بدون حکم قانونی، بدون اتهام مشخص یا بدون دسترسی به روند قانونی در اسرائیل در “بازداشت اداری” قرار دارند نیز صدق می‌کند و باید رعایت شود.

حزب تودهٔ ایران  همهٔ نیروهای طرفدار صلح در جهان را فرا می‌خواند تا از همه راه‌های صلح‌آمیزِ ممکن در جهت متوقف کردن فوری چرخهٔ خشونت اخیر در خاورمیانه اقدام کنند.  بیایید نگذاریم خاورمیانه درگیر جنگ وسیع دیگری بشود.

حزب تودهٔ ایران

۱۷ مهرماه ۱۴۰۲

به نقل از «نامۀ مردم»، شمارۀ ۱۱۹۲، ۱۷ مهر  ۱۴۰۲

همبستگی حزب کمونیست پاکستان با مردم فلسطین و جنبش مقاومت علیه اسرائیل صهیونیست فاشیست

 

حزب کمونیست پاکستان "عملیات طوفان اورشلیم" درغزه، فلسطین را پاسخی به جنایت‌های شنیع مکرر اسرائیل علیه مردم فلسطین، تاخت وتاز درحیاط مسجد الاقصا، گسترش شهرک‌های یهودی نشین، طرح های آواره سازی، یهودی سازی، پاکسازی قومی، و ویران کردن خانهها، وپافشاری دولت فاشیست ونژادپرست اشغال گراسرائیل تحت رهبری ناتانیاهو جنایتکارجنگی بر برنامه الحاق زمین‌های فلسطینی وعدم پذیرش عادی سازی روابط سعودی – اسرائیلی که انگیزه اولیه آن برمنافع سرمایه‌داری و امپریالیستی استواراست و تمام برنامه‌های شهرک سازی که حقوق مردم فلسطین، یعنی حق تعیین سرنوشت زمین آن‌ها را تهدید می‌کند، پایان دادن به اشغال اسرائیل و برقراری دولت مستقل فلسطینی به پایتختی اورشلیم ارزیابی می‌کند. 

حزب کمونیست پاکستان با درودهای انقلابی به شهیدان رزمندگان آزادی جنبش مقاومت فلسطین، همبستگی خود را با هدف مردم فلسطین برای رهایی خودشان ازامریکا و اسرائیل، سگ نگهبان منطقه ای امپریالیست‌ها، که بیرحمی صهیونیستی، فاشیستی و امپریالیستی آن دهه‌ها سبب رنج عظیمی برای مردم فلسطین بوده است اعلام می کند. ما جهان به اصطلاح متمدن سرمایه داری و سازمان ملل را که خودرا تجسم قهرمان حقوق بشرمی دانند اما سکوت جنایتکارانه و برانگیخته از منافع آن‌ها به اسرائیل اجازه داده است به بیرحمی های خود، ازجمله الحاق غیر قانونی  زمین‌ها علیه مردم فلسطین ادامه دهد محکوم می کنیم. درسال 2023، تعداد 172 فلسطینی  ازجمله مردان، زنان و کودکان توسط نیروهای دفاع اسرائیلی شهید شدند، هزاران نفر زخمی شدند، که  بسیار از زخمی‌ها از نقص عضوهای مختلفی رنج می برند، و با هدف بمباران قرارگرفتن خانه‌های غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان ها، مدارس وغیره زیر ساخت فلسطین ویران شده است.

حزب کمونیست پاکستان اشغال غیرقانونی گسترش شهرک‌های صهیونیستی در زمین عرب‌ها را رد می کند. حزب به شدت با جاه طلبی ساختن انواع شهرک‌های بزرگ در اورشلیم شرقی مخالف است. بیشترین بارمسئولیت روی دوش بنجامین ناتانیاهو است، که سیاست‌های آپارتاید فاشیستی او قطب بندی از قبل موجود را بدتر کرده است.

حزب کمونیست پاکستان با مردم شجاع فلسطین، که برای دفاع از زمین‌های خود دربرابر رژیم صهیونیست اسرائیل که جنایت‌های آن علیه بشریت از سوی امریکا و متحدان آن در ناتو کاملا پشتیبانی می‌شود، حق دارند با تمام ابزارهای قابل دسترس بایستند اعلام همبستگی می‌کند.

ما از حزب‌های کمونیست جهان درخواست می‌کنیم بیانیه مشترک محکوم کردن اسرائیل صهیونیست و همبستگی با مردم فلسطین را آغاز کنند. ما همچنین تقاضا داریم همان درخواست را در دستورکار 23 مین همایش حزب‌های کمونیست و کارگری در ازمیر، ترکیه قرار دهند.

زنده باد جنبش مقاومت مردم فلسطین

مرگ بر اسرائیل صهیونیست

مرگ بر امریکا و امپریالیسم غرب

حزب کمونیست عراق به مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین علیه اشغال بیرحمانه اسرائیل درود می فرستد

حمله بیرحمانه اسرائیل علیه غزه با واکنش هیستریک به عملیات شجاعانه صبح امروز که از سوی مقاومت فلسطین علیه نیروهای اشغالگر صهیونیست صورت گرفت گسترش می یابد. کشته های این حمله در زمان آماده کردن این اعلامیه به 198 جانباخته و صد ها زخمی رسید.

گسترش مقاومت مردمی فلسطینی ها پاسخ مشروع به جنایات شریرانه ای است که دولت فاشیست ناتانیاهو، نیروهای اشغال گرو جنایتکاران شهرک‌ها علیه مردم فلسطین در ساحل غربی و اورشلیم مرتکب شدند. این جنایت‌ها حملههای مکررعلیه مسجد الاقصا و حمله به مقدسات مسیحی و اسلامی را دربر می گیرد که طی آن ده‌ها غیرنظامی بی گناه، از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

رخ دادهای امروز یک بار دیگراین واقعیت محرز را تایید می کند که هیچ ثبات و امنیتی در خاورمیانه جز با پایان دادن به اشغال منفور اسرائیلی، ودست یابی مردم فلسطین به حقوق کامل خود برای خودمختاری، آزادی، بازگشت و استقلال، و برقراری دولت ملی مستقل خود به پایتختی اورشلیم  نمی‌تواند وجود داشته باشد.

این تحولات باردیگر تمایل رسوای ایالات متحده و متحدان آن نسبت به اسرائیل، حمایت نا محدود آن‌ها از اسرائیل، وجلوگیری از اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل، اجازه دادن به ادامه اشغال و جنایت‌های آن علیه مردم فلسطین را نشان می‌دهد. این تحولات دروغ شرم آور مواضع رژیم های عربی درگیر در روند تحقیر آمیز"عادی سازی" با اسرائیل را افشا، و ضربه محکمی به آن ها وارد می کند.

حزب کمونیست عراق صدای خود را در همبستگی با مردم فلسطین و مقاومت مردمی شجاعانه آن‌ها دربرابر اشغال صهیونیستی بلند می‌کند. حزب تمام نیروهای میهن دوست عراقی را به بیان همبستگی با این مبارزه قهرمانانه فلسطینی‌ها، و تدارک حمایت بیشتر ازآن فرا می‌خواند. حزب دولت عراق را هم به اقدام فوری در سطح عربی و جهانی فرا می‌خواند تا درهمبستگی با مردم فلسطین، از آن‌ها حفاظت کند، به قتل عام‌هایی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی به ارتکاب آن علیه غزه ادامه می‌دهند پایان دهد، و آن را از انجام جنایت‌های بیشتر درخاک فلسطین اشغالی باز دارد.

زنده مبارزه مردم فلسطین و پیروزی برای مقاومت مردمی شجاعانه آن‌ها

هیئت سیاسی حزب کمونیست عراق

7 اکتبر 2023

اعلام همبستگی حزب کمونیست دانمارک با خلق فلسطین

حزب کمونیست دانمارک در ارتباط با تشدید رویدادهای فلسطین و اسرائیل، با خلق فلسطین اعلام همبستگی می‌کند. خلقی که تحت ستم امپریالیسم اسرائیل هستند و باید با خشونت، ترور و جنگ توسط دولت اسرائیل زندگی کنند.

خلق فلسطین که در مناطق زاغه‌‌نشین و تحت آپارتاید فشرده شده‌‍، خانه‌های خود و قدرت بر زندگی خود را از دست داده‌ است.

این‌که اکثریت صاحبان قدرت در سراسر جهان برای محکوم کردن فلسطینی‌ها صف کشیده‌ند، اوج ریاکاری و معیارهای دوگانه است. کجاست محکومیت آزار و ستم سیستماتیک اسرائیل بر فلسطینی‌ها که سرزمین‌شان توسط ارتش اسرائیل و شهرک نشینان اسرائیلی اشغال شده است؟ این برای دهه‌ها ادامه داشته است و دفاع فلسطینی‌ها از خود یک پیامد اجتناب‌ناپذیر است. این با ظلم و ستمی که خلق فلسطین هر روز در معرض آن قرار دارد بر آن‌ها تحمیل شده است.

هدف ترور هر روزه توسط سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی، اشغال و استعماری که توسط اسرائیل صهیونیستی انجام می‌شود، سرکوب کل خلق فلسطین است. این به طور طبیعی به مقاومت فلسطینی‌ها منجر می‌شود.

خلق فلسطین سزاوار صلح دائمی است. اما تا زمانی که اشغال وحشیانه فلسطین متوقف نشود، این اتفاق نمی‌افتد. صلح فقط در آن‌صورت امکان‌پذیر است. حزب کمونیست دانمارک همبستگی خود را با مردم فلسطین و حق آن‌ها برای مبارزه با اشغالگری و برای یک زندگی با عزت در صلح اعلام می‌کند.

مستحکم باد همبستگی با خلق فلسطین!

برگرفته از تارنگاشت عذالت دوره سوم

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست