نویدنو13/04/1392

 

نویدنو13/04/1392 

 

 

گسترش تنفر فاشیستی در یونان

سوفیانه آیت چلالات و کریس جونز- برگردان : هاتف رحمانی

روز شنبه سی ام آوریل سپیده طلایی ، حزب فاشیست یونان ، برای تاسیس بانک خون برای استفاده انحصاری ملت های یونان تلاش کرد . عضو ها ی سپیده طلایی در سراسر کشور،با پیش  تبلیغات بسیار برای اهدا خونی که آن ها درخواست می کنند  تنها منحصر به استفاده یونانی ها باشد به بیمارستان عمومی وارد شدند. در بیمارستان عمومی ساموس ، مانند جاهای دیگر، فاشیست ها با اتحاد گسترده مخالف ها ونیز پرسنل درمانی روبه رو شدند که محل عبور آن ها به مرکز اهدا خون را مسدود کردند.  رو در رویی ساعت 9.30صبح آغاز و در ساعت 4بعد از ظهر زمانی که مرکز خون برای تعطیل آخر هفته بسته شد پایان گرفت . عضوهای سپیده طلایی بدون موفقیت راهی شدند.  

آن چه روی داد پیروزی قابل توجهی برای مخالف های سپیده طلایی بود. حداقل در ساموس این کاملا موقعیت نادری بود که عضو های تمام حزب های مختلف چپ در هدف مشترکی به هم پیوستند. فضا بین بیش از 50فعال شادمانه بود. پرسنل درمانی هرگز خط مقدم مراقبت را ترک نکردند و در دفع آن ها ثابت قدم ماندند. اتفاق آرای کاملی وجود داشت که آن چه هدف سپیده طلایی است مطلقا غیر قابل قبول وغیر انسانی است. این جا خط قرمزی وجود داشت که نمی توانست ونباید از آن عبور می شد . 

اما مقاومت چندین مسئله آزار دهنده را نیز در باره روابط بین سپیده طلایی و دولت یونان بر جسته کرد. در روز تهیه مقدمات ، انجمن های پزشکان و بسیاری دیگر از گروه های حرفه ای بهداشت روشن کرده بودند که پیشنهاد سپیده طلایی کاملا غیر قابل پذیرش و تجاوز به تمام اصول اخلاقی است که سنگ بنای کار آن ها را تشکیل می دهد . آن ها می گفتند اهدا خون بدون شرط است ، و هیچ کس حق ندارد برای دریافت کننده های خون اهدا شده تصمیم بگیرد. چنین احساساتی در بسیاری از رسانه های اصلی یونان بازتاب یافت . اما  دولت ، وبه ویژه وزیر بهداشت ، در برابرآن سکوت کردند . سکوتی آشکار بود .در یک موضوع غیر اخلاقی مانند این ، که آشکارا بسیاری از مردم را به وحشت انداخت ، سکوت دولت عمیقا نشان می دهد که سپیده طلایی کوچک ترین ترسی از اعلام سراسرس  طیف گسترده ای از فعالیت هایش ندارد .   

در ساموس ، وسعت این همددستی از سوی مدیر ارشد بیمارستان نشان داده شد. کسانی که راه بندان را تشکیل می دادند می توانستند دفترمدیر بیمارستان را که در انتهای راهرو نزدیک ورودی اصلی بود ببینند. ساعت ها ما می توانستیم ببینیم که رهبر کمیسیون کوچک سپیده طلایی بارها به دفتر او وارد وخارج می شد . آن چه مردم می خواستند بدانند آن بود که آیا مذاکره در جریان بود؟ موضوع روشن بود . اهدا خون بی قید وشرط است و این اصل قابل مذاکره نیست . پزشک های در کنار راه بندان می گفتند که این موضع تمام پرسنل بیمارستان بود که مطلقا با ابتکار سپیده طلایی که آن را غیر انسانی و غیر قانونی می دانستند مخالف بودند.   

حدود ساعت دو بعد از ظهر نماینده دولت وارد جزیره شد و او هم بیش از یک ساعت درحال رفت وآمد به دفتر مدیر بود. در تمام طول روز ، پرسنل درمانی حاضر در راه بندان به ملاقات رئیس بیمارستان خوانده می شدند و از این مجرا بود که اطلاعات درباره تفکر مدیر اشکار می شد . از آغاز ، این واقعیت که او دستور ترک بیمارستان را به سپیده طلایی نداد و تسلیم تلاش آن ها برای اهدا خون به یک بانک خون صرفا یونانی شد نشانه روشنی اگر نه از همدلی او بلکه ضعف اخلاقی وبزدلی او بود . این که او آماده شده بود با سپیده طلایی به مدت طولانی مذاکره نماید این ارزیابی را تقویت می کرد. این که او از اظهار روشنی برای آن هایی که کنار راه بندان بودند خود داری وبا فشار سپیده طلایی همراهی کرد ، آن که اودر حمایت از پرسنل درمانی خود کوتاهی نمود، و پس از آن که نماینده دولت رسید ، تصمیم گرفت به بهانه آن که سروصدای اعتراض بیمارها را اذیت می کند ، پلیس را برای کنار زدن راه بندان از روی زمین فرا بخواند ، که همه در همان جهت قرار دارند. ضعف وهمدستی . 

پلیس هرگز نرسید ، اگرچه در طی 6ساعت راه بندان ماشین های پلیس در فاصله های معین رسیدند و از محوطه حیات بیمارستان عبور کردند . همچنین معلوم شد که پلیس مخفی در تمام طول روز در میان  اعتراض کننده ها بود .

با این حال هیچ جایی برای خشنودی نسبت به سپیده طلایی وجود ندارد. در مورد بانک خون اختصاصی یونانی ، بعنوان مثال ، ما درطی روز فهمیدیم که فاشیست ها از روزنه شناخته شده  کوچکی استفاده می کردند که به باشگاه ها وانجمن هایی که کنترل آن ها را دراختیار دارند  اجازه می دهد به  ذخیره خون خاص بپردازند و آن ها تصمیم می گیرند که چه کسی باید دریافت کننده آن باشد . ما دریافتیم که این موضوع اصلی مذاکره بین سپیده طلایی ومدیر بیمارستان بوده است و به نظر می رسید که او این امکان را به سپیده طلایی واگذار کرده بود با وجود این که طبق رویه گذشته این امکان به گروه های ورزشی و انجمن های مشابه و نه برای حزب های سیاسی اختصاص یافته بود . تا آن جا که می توانیم بگوییم ، سپیده طلایی "حساب" خون خود را در بیمارستان عمومی ساموس باز کرده است . آن یک امر قانونی است که اکنون به ویژه با صراحت معین فاشیست ها و موضع به خوبی تبلیغ شده در تمام به اصطلاح حمایت رفاهی آن ها خواه مواد غذایی باشد یا کمک های مادی که تنها به یونانی ها منحصر شده است به چالش کشیده می شود .    

در حالی که شهردار آتن از توزیع کمک غذایی سپیده طلایی در میدان زینتاگما روز پنجشنبه قبل از عید پاک ( دوم ماه می 2013) در زمینه هایی که با نژاد پرستی و تنفر وفراتر از رفتار انسانی قابل اشتعال بود جلو گیری کرد ، اما دولت یونان به طور کلی به خود داری از محکوم کردن و باز داشتن سپیده طلایی از مسموم کردن نهادهای عمومی که بر آن ها کنترل دارد ادامه می دهد . پرسنل درمانی در راه بندان ساموس ازعضو های سپیده طلایی وارد شده به داخل حیاط های بیمارستان که لباس های خاص فاشیستی خود را پوشیده بودند وصرفا از یونانی ها اعلام حمایت می کردند و کارگران مهاجر را که از سوی خانواده ها بعنوان مراقب برای حمایت از منسوبین بیمار خود در بیمارستان استخدام شده اند مورد آزار قرار می دادند سخن می گفتند. در رخ داد های همانندی در مدارس ، معلم هایی که مخالف فاشیسم هستند مورد آزار قرار می گیرند و کودکان پناه جوها و مهاجر ها موردحمله و ارعاب قراردارند.    

دو درس مهم از رخ داد جزیره ساموس در پایان اوریل می توان گرفت . یکی نیاز به جبهه متحد برای مقابله با ویروس سپیده طلایی است . ( درآن رخ داد ) انسانیت زمینه مشترک بود و این باید حفظ وگسترش یابد . دوما ، دولت یونان باید با نتیجه عمل خود به خاطر همدستی وکوتاهی خود در کنترل این ویروس مورد تنفر در ساموس ونیزدر سراسر کشورمواجه شود . توریسم بخش اساسی از اقتصاد یونان است . هرکسی که به آمدن به یونان ( و به ویژه به آتن ) می اندیشد باید با نوشتن نامه به سفارت یونان در کشور خود خواهان تضمین هایی باشد که وقتی از کشور دیدار می کنند سالم و در امان باشند.این به ویژه اگر پوست شما آشکارا نشان می دهد که غیر یونانی هستید فوریت دارد . دولت یونان لازم است بداند که همدستی آن ها با فاشیسم تحمل نخواهد شد واین که سکوت آن ها در موضوعی که انسانیت را تنزل می دهد ومردم را به نفرت و خشونت وادار می کند کاملا غیر قابل پذیرش است

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter