برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-09-25

نویدنو 1402/07/03       Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حکومت باید بپذیرد که با منطق زور نمی‌توان با این نسل که در دوران جمهوری اسلامی بالیده و جنبش زندگی خواهی را با شعار زیبای زن ،زندگی، آزادی از دل چهل و چهار سال مرگ طلبی انقلابی بازسازی کرده است، برخورد سرکوبگرانه کند.

 

 

مادران صلح ایران:

 حق زندگی مردم را به‌رسمیت بشناسید!

 

 

هم زمان با گرامی‌داشت روز جهانی صلح، سالگرد جان باختن مظلومانه دخت عزیز و گرانقدر ایران  مهسا امینی، یادش را در دل‌های مان زنده نگاه می داریم.‌

    ما مادران صلح ایران   بزرگداشت فرزندانمان و جان فشانی‌های  نسل جوان  میهن‌مان، که برای تحقق رویاهای دیرینه ایرانیان و در طلب زندگی  شادمانه، عادلانه و شجاعانه قدم به میدان مبارزه گذاشتند را وظیفه همگانی و ملی خود می دانیم.

     گشت ضد ارشاد، جان و جوانی دختری بی پناه  را با  خشونت از او ستاند و ملت  خشمگین را از تداوم این قبیل زورگویی‌ها داغدار کرد.

مرگ مهسا به صورت نماد و سمبل انبوه جوانان ایران از هر قوم، مسلک، زبان، جنسیت و مذهب در آمد و نماد و رمز جنبش زندگی خواهی شد.

اصلی‌ترین مطالبه جوانان در این جنبش به رسمیت شناختن اراده و حق آنان برای انتخاب زندگی شادمانه، با امید به  آینده روشن و زیباست.

 پایبندی حکومت به منطق زور، شادی را از یاد مردم برده است.

 مرگ مهسا وضعیت دشوار و هولناک زیست دائم زیر بار زور را پر رنگ‌تر از همیشه در نظر مردم آشکار کرد و رویای زندگی در امنیت و شادی در پی سوگ عظیم ملی برانگیخته گردید. آرمان‌های این نسل و مطالبات مدنی مطرح شده توسط فعالان جنبش زندگی خواهی نه به پوشش اجباری، نه به اعدام، نه به تبعیض و خشونت است. تمامی این مطالبات ریشه در زندگی جاری و همبسته مردم با یکدیگر دارد.

  نسل جوان  چنان قدرت و شوری در جامعه آفرید که توانست جنبش‌های مطالبه محور زنان، کارگران، معلمان، دانشجویان و جمعیت های پرتعداد ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و حتی بازنشستگان  را به حمایت از خود وادارد. صدها جوان جان شیرین‌شان را در راه مطالبه زندگی از دست دادند. بسیاری از جوانان  چشمان زیبای‌شان را در راه آزادی فدا کردند تا حق حیات، آزادی و انتخاب سبک  زندگی برادران و خواهران و دوستان‌شان توسط حکومت به رسمیت شناخته شود. به‌رغم فشار شدید سرکوب و اعمال زور، جوانان هم‌چنان از حق حیات، حق زندگی شادمانه و عادلانه، حق اعتراض و حق دستیابی برابر به منابع و امکانات و حق تغییر برای ساخت چشم‌انداز روشن فردای خویش با مدنی‌ترین شیوه‌ها دفاع می کنند و اجازه نداده‌اند روند امور به وضعیت پیش برگردد. بدیهی است امنیت و بقای حکومت و مردم به یکدیگر وابسته و پیوسته است.

حکومت باید بپذیرد که با منطق زور نمی‌توان با این نسل که در دوران جمهوری اسلامی بالیده و جنبش زندگی خواهی را با شعار زیبای زن ،زندگی، آزادی از دل چهل و چهار سال مرگ طلبی انقلابی بازسازی کرده است، برخورد سرکوبگرانه کند.

 آقایان به خود آیید. مهاجرت نگران کننده فرهیختگان و جوانان با استعداد و به‌طور کل بخش عظیمی از جامعه را ببینید و باور کنید با منطق زور و سلطه نمی‌توان با این نسل برخورد کرد. بپذیرید که برخورد براساس منطق زور با  مطالبات سیاسی و مدنی جامعه و عدم  به رسمیت شناختن تنوع افکار و ایده‌ها و مطالبات و کرامت  مردم به‌ویژه جوانان توسط حکومت ویران کننده حال و آینده جامعه است.

 حق زندگی شایسته مردم را به‌رسمیت بشناسید.

                                                   ۱۴۰۲/۶/۲۶

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست