برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-08-18

نویدنو 1402/05/27       Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • این تصمیم نقطه اوج حمله ضد-کمونیستی است که در پایان سال ۲۰۲۱ توسط دیوسدادو کابلو معاون ریاست حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، آغاز شد، که از طریق برنامه تلویزیونی خود وجود یک انشعاب ادعایی را در صفوف حزب کمونیست ونزوئلا تبلیغ می‌کرد. کابلو هر هفته اطمینان داد که نامه‌هایی دریافت می‌کند که در آن مبارزان کمونیست از چرخش ضدمردمی دولت و پیمان آن با اپوزیسیون راست حمایت می‌کنند.

 

 

بیانیه حزب کمونیست ونزوئلا:

دولت نیکلاس مادورو با حمله حزب کمونیست ونزوئلا را تصاحب کرد

 

این جمعه شب، ۱۱ اوت، «دیوانعالی قضایی» با انتصاب یک رهبری موقت متشکل از گروهی از شهروندانی که به صفوف حزب کمونیست ونزوئلا تعلق ندارند، دستور مداخله در حزب کمونیست ونزوئلا را صادر کرد.

هیأت سیاسی حزب کمونیست ونزوئلا از طريق انتشار در حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی این اقدام را محکوم نمود و گفت: «دولت نیکلاس مادورو از طریق یک حکم قضایی خودسرانه که تحمیل یک رهبری متشکل از مزدورانی که در خدمت رهبری حاکم بر حزب سوسیالیست متحد ونزوئلاء است، حمله به حزب کمونیست ونزوئلا را به پایان رساند.»

بر اساس حکم شماره ۱۱۶۰ دیوانعالی قضایی، این رهبری جعلی باید «روندهای دموکراتیک داخلی را که حقوق مشارکت سیاسی اعضاء را تضمین می‌نماید» سازماندهی کند. با این حال، انتصاب آن آشکارا چهارچوب قانون اساسی و اساسنامه حزب کمونیست ونزوئلا، سازمانی که در نوامبر ۲۰۲۲ شانزدهمین کنگره مل خود را با موفقیت برگزار کرد و رهبران ملی، منطقه‌ای و محلی خود را انتخاب نمود را نقض می‌کند.

رهبری قانونی حزب کمونیست ونزوئلا تأکید نمود «قضات شعبه قانون اساسی دیوان‌عالی قضایی با پذیرش و اتخاذ یک حکم آمپارو (حمایتی)، به درخواست غیرمجاز گروهی از شهروندانی که در صفوف ما نیستند و لذا فاقد صلاحیت قانونی اقدام به نمایندگی از جانب سازمان ما می‌باشند، «قانون ارگانیک حقوق و تضمین‌های اساسی» را نقض کرده‌اند.»

این تصمیم نقطه اوج حمله ضد-کمونیستی است که در پایان سال ۲۰۲۱ توسط دیوسدادو کابلو معاون ریاست حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، آغاز شد، که از طریق برنامه تلویزیونی خود وجود یک انشعاب ادعایی را در صفوف حزب کمونیست ونزوئلا تبلیغ می‌کرد.

کابلو هر هفته اطمینان داد که نامه‌هایی دریافت می‌کند که در آن مبارزان کمونیست از چرخش ضدمردمی دولت و پیمان آن با اپوزیسیون راست حمایت می‌کنند.

این افزایش تجاوزها پس از شانزدهمین کنگره ملی موفق حزب کمونیست ونزوئلا (نوامبر۲۰۲۲)، زمانی‌که بالاترین نهاد رهبری کمونیست های ونزوئلا خط رویارویی و جدایی را با توجه به سیاست های نئولیبرالی دولت نیکلاس مادورو تصویب کرد، شدت یافت.

با توجه به انسجام و وحدت درونی حزب کمونیست ونزوئلا، از فوریه سال جاری، رهبری حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا ترجیح داد که ستیزه‌جویی خود را پنهان کند و افرادی را با لباس‌ها و نمادهای حزب کمونیست ونزوئلا به خدمت گرفت تا افکار عمومی را نسبت به نارضایتی‌ها در چیزی که آن‌ها «پایگاه‌ حزب کمونیست ونزوئلا» می‌نامند برانگیزند.

بازیگران این گروه برای برپایی «تجمعاتی» که از منابع دولتی تامین می‌شود و زمینه را برای مداخله در قدیمی‌ترین حزب سیاسی کشور فراهم می‌کنند، به سراسر کشور سفر کردند.

در ماه مه، این کارگزاران سیاسی رهبری دولت، یک کنگره جعلی برگزار کردند تا به عبث به حمله خود به پیشکسوت احزاب سیاسی مدرن در ونزوئلا لباس مشورعیت بپوشانند. سرانجام، آن‌ها در ۱۰ ژوئیه گذشته، از «دیوانعالی قضایی» تقاضای حمایت کردند.

هیأت سیاسی حزب کمونیست ونزوئلا پس از اطلاع از تصمیمم «دیوانعالی قضایی» در محکومیت آن گفت: «این شیوه جعلی که حقوق سیاسی حزب کمونیست ونزوئلا و کارگران و زحمتکشان را نقض می‌کند، نه تنها یک پیشینه جدی در تاریخ سیاسی و حقوقی این کشور ایجاد می‌نماید، بلکه ماهیت خودکامه، ضد دموکراتیک و ارتجاعی دولت را که به خطا تصور می‌کند با این مانور کمونیست‌های ونزوئلا را وادار به تسلیم خواهد کرد برملا می‌سازد.»

http://solidnet.org/article/CP-of-Venezuela-Nicolas-Maduros-government-takes-over-the-Communist-Party-of-Venezuela-by-storm/

برگرفته از: تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست