برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-04-25

نویدنو 05/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در این شرایط، ابتکارحزب‌کمونیست یونان و مبارزه علیه جنگ امپریالیستی وعلیه درگیری کشوردرآن از اهمیت بزرگی برخوردار است. مبارزه علیه تمام گروه‌های امپریالیستی که مردم را غارت می‌کنند "سمت درست تاریخ" است. شرم احزاب بورژوایی که  زلنسکی و فاشیست‌های آزوف را در مجلس تحسین کردند زدودنی نیست، درحالی‌که تاثیر موضع افتخارآمیز حزب‌کمونیست یونان بزرگ است.

 

 

مبارزه علیه جنگ امپریالیستی در اوکراین و شرکت یونان درآن

گیورگوس مارینوس هاتف رحمانی

جنگ آمپریالیستی دراوکراین، متعاقب تجاوزغیرقابل قبول روسیه ادامه دارد. ستیزه بین امریکا، ناتو، اتحادیه اروپا با روسیه سرمایه‌داری خطرعمومیت یافتن را دارد و یونان تا "خرخره" در سمت ارو- آتلانیک گرایی قرار دارد. دولت، با حمایت سیریزا و کینال، کشور را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است. پایگاه‌های امریکا، که همه‌ی دولت‌ها مسئولیت آن‌را به عهده دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. واحدهای نظامی و جنگ‌افزارهای یونانی به "جبهه شرقی" اعزام می‌شوند.

این سیاست نقش سرمایه یونانی راارتقا می‌دهد( مالکان کشتی‌ها برای انتقال گازطبیعی آمریکا فرصتی به دست خواهند آورد)، اما به ضد خلق‌های دیگر می‌چرخد و کشور را به هدف تلافی آن‌ها تبدیل می‌کند، از این‌رو مردم یونان را گرفتار خطر بزرگی می‌سازد.

در این شرایط، ابتکارحزب‌کمونیست یونان و مبارزه علیه جنگ امپریالیستی وعلیه درگیری کشوردرآن از اهمیت بزرگی برخوردار است. مبارزه علیه تمام گروه‌های امپریالیستی که مردم را غارت می‌کنند "سمت درست تاریخ" است. شرم احزاب بورژوایی که  زلنسکی و فاشیست‌های آزوف را در مجلس تحسین کردند زدودنی نیست، درحالی‌که تاثیر موضع افتخارآمیز حزب‌کمونیست یونان بزرگ است.

دست‌آویزهای مورد استفاده  برای توجیه درگیری درجنگ بی پایه است و پرسش‌هایی بی‌رحمانه‌ای را مطرح می کند: آرایش نظامی سربازان یونانی در جبهه اوکراینی، در خلیج فارس یا ساحل چه ربطی به یک پارچگی ارضی کشور دارد؟ این ادعا که کشور با طرف‌داری ازامریکا، ناتو واتحادیه اروپا می‌تواند با تجاوز ترکیه مقابله کند ذره‌ای حقیقت ندارد.

حقایق غیر قابل مناقشه هستند: یونان و ترکیه اعضا ناتوهستند، اما روابط یونان-ترکیه "شکوفا" نشد.

مردم ده ها میلیارد دلار برای تجهیزات ناتو می‌پردازند.

ترکیه ، درحالی‌که پروازهای فرامنطقه‌ای افزایش می‌یابند حق حاکمیت ملی را انکار می‌کند.

با دخالت امریکا و اتحادیه اروپا، "معامله ای" برسر بهره برداری مشترک از منابع تولید ثروت در دریای اژه و مدیترانه شرقی انجام گرفته است.

ناتو مرزهای ملی را نمی‌پذیرد و از"سرزمین ناتو" سخن می‌گوید، درحالی‌که رقابت با روسیه و چین را در اولویت قرار می‌دهد و درراستای تقویت جناح جنوب شرقی " ائتلاف"، هرکاری را برای کشاندن ترکیه به"اردوی غربی" لازم است انجام خواهد داد.

وزیر دفاع ملی درست پریروز، در مجلس اظهار داشت که "امروز بهترین زمان برای صحبت کردن علیه ترکیه در ناتو نیست."

قبرس، عضو اتحادیه اروپا دارای پایگاه‌های بریتانیایی، 48 سال است که از اشغال ترکیه رنج می‌برد و جزیره تقسیم شده است. کسانی که ازعدم اشاره به موضوع قبرس در سخنرانی‌های زلنسکی در یونان و قبرس شگفت زده‌اند این واقعیت را که خود اتحادیه اروپاتجاوز واشغال ترکیه را هم چون " ستیزه‌ای حل نشده" توصیف می‌کند انکار می‌کنند.

دولت‌ها و احزاب بورژوایی که در باره ارتقا ژئوپلیتیکی یا انرژی کشور صحبت می‌کنند، و روابط با اسرائیل، مصر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، انواع رژیم‌های ارتجاعی را تبلیغ می‌کنند، این واقعیت را که مشارکت کشور در طرح‌های خطرناک افزایش می‌یابد پنهان می‌کنند. به علاوه، رهبری ترکیه، که حضور خود را در منطقه ارتقا می‌دهد، دراین ائتلاف‌ها مداخله  و سبب شکاف‌هایی درآن‌ها می‌شود. مدافعان سیاست ارو- آتلانتیک افشا شده بودند.

بیانیه مشترک حزب‌کمونیست یونان و حزب‌کمونیست ترکیه، که کاملا منطبق بر منافع خلق‌ها است، در راس همه خاطرنشان می‌کند: " احزاب‌کمونیست یونان وترکیه، تحت پرچم مشترک خود، انترناسیونالیسم پرولتری، صلح و همبستگی بین خلق‌های ما، طبقه کارگر و دیگر لایه های مردمی را به تحکیم مبارزه خود علیه جنگ امپریالیستی دراوکراین با دخالت روسیه سرمایه‌دار، علیه ناتو، وتمام طرح‌های طبقات بورژوا و اتحادیه‌های امپریالیستی فرا می‌خوانند که خلق‌ها را با درگیرکردن کشورهای ما به کشتارگاه جنگ می‌کشانند."

"این مسیر ضروری برای تمام خلق‌ها است"

گیورگوس مارینوس عضو مجلس یونان و عضو هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان است.

https://www.idcommunism.com/2022/04/blog-post_17.html  

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست