برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-03-31

شماره  1108                 22آذر ماه  1400

نه «او میکرون» بلکه آزمندی سرمایه جهان را تهدید می‌کند!

پرابیر پورکایاستا – ترجمه: هاتف رحمانی

  • شرکت‌های خصوصی ادعا می‌کنند که اگر اجازه کسب این ابرسود را به آن‌ها ندهند، هیچ مشوقی برای داروها و واکسن‌های بعدی وجود نخواهد داشت. این صرفا یک دروغ است. تقریبا تمام پیشرفت‌ها، هم در واکسن‌ها و هم در داروها، ناشی از دانش قلمروعمومی هستند. تمام حوزه واکسن‌های mRNA از پژوهش‌هایی می‌آیند که از سوی دولت تامین مالی شده‌اند. پژوهش کلیدی، که مدرنا بر مبنای آن واکسن‌هایش را تولید کرده است، توسط موسسه ملی سلامت امریکا انجام شده بود.

همه‌گیری، نتیجه‌ی جنگ علیه زندگی است

 واندانا شیوا، ترجمه: داود جلیلی

  • ما ازطریق گسترش بیماری‌هایی مانند ویروس کرونا به‌ صورت جهانی به‌ هم متصلیم، چون به زیستگاه دیگر انواع تجاوزکرده ایم، گیاهان و حیوانات را برای سود بازرگانی و طمع دستکاری کرده ایم، و تک کاشت ها را زنده کرده ایم. چون جنگل ها را نابود می‌کنیم، چون مزارع را به تک کاشت‌های صنعتی که سم تولید می کند تبدیل می‌کنیم، و کالاها را ازارزش غذایی تهی می‌کنیم،

مقاومت تحت رهبری زنان افغان سرزنده و خوب است

نیکی سادات - ترجمه : هاتف رحمانی

  • زنان افغانان با ستم و سرکوب در داخل کشورشان بسیار پیش از اشغال امریکا مبارزه می‌کردند. درسال 1977، میناکشوار- فمنیست، فعال، انقلابی- راواRAWA، انجمن انقلابی زنان افغانستان را تاسیس کرد. راوا به عنوان اولین دفاع سازمان یافته از حقوق زنان کشور، شیرخوارگاه‌ها، مدارس، دوره‌های پرستاری، و مراکز صنایع دستی برای زنان افغان و پناهندگان زن تاسیس کرد.

چپ ها هم باید مثل راست ها آگاهی طبقاتی داشته باشند؛

 گفتگوی ژاکوبن با کامیلا والخو نماینده حزب کمونیست در پارلمان شیلی

ترجمه: بابک احمدی

  • اگر جای پای خود را در خیابان از دست بدهید، اگر از گوش دادن به مردم و همکاری با سازمان ها دست بردارید، در معرض خطر جذب در ساختار دولتی قرار خواهید گرفت که فقط منافع یک اقلیت را بر می تابد و نه منافع اکثریت قریب به اتفاق مردم را. و در نهایت شما سیاست نئولیبرالی دولت را بازتولید می کنید.

شماره  1107                 8آذر ماه  1400

درگذشت رفیق علی یزدانی

  • با تاسف بسیار  با خبر شدیم که رفیق علی یزدانی، شاعر، نویسنده، کارگران تاتر و سینما و کارگر رزمنده در جنبش کارگری ایران در هفتم آذر ماه 1400در اثر بیماری سرطان درگذشت. علی متولد1336 در یکی از محلات جنوب تهران بود. 1400/09/12

غمی است مرا در دل...

  بهروزمطلب زاده

برمزارعلی : به یاد علی مبارزی خود ساخته

خسروصادقی بروجنی و آرش گنجی:

 در رثای رفیقی که زندگی‌اش تجسد وظیفه بود

اطلاعیه اتحادسراسری بازنشستگان :

علی یزدانی،  شاعر،نویسنده، هنرمند مردمی  ومتعهد

چند شعر در رثای علی یزدانی

سخنرانی تند ضد سرمایه داری گرتا تونبرگ در گلاسگو

ترجمه : هاتف رحمانی

  •  صدای تحت تاثیر قرارگرفته ترین مردم در تحت تاثیر قرار گرفته ترین مناطق هنوز ناشنیده مانده است، و صدای نسل‌های آینده درحال غرق شدن در ماست مالی وکلمات و وعده‌های پوچ آن‌ها است. اما واقعیت‌ها دروغ نمی‌گویند، و می‌دانیم که امپراتوران ما برهنه اند.

احضار، بازداشت و زندانی کردن

 فعالان جنبش‌های کارگری، اجتماعی و مدنی محکوم است!

  •  ما امضا کنندگان این بیانیه احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان کارگری، معلمان، بازنشستگان، نویسندگان، خبرنگاران، دانشجویان، حامیان حقوق کارگران، هنرمندان، زنان، وکلای دادگستری و دیگر فعالان مدنی را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه آنان و منع تعقیب ایشان هستیم.

بیانیه اعتراضی علیه تصویب و اجرای هرگونه تغییر در تعیین حداقل دستمزد

  • ما ضمن رد اکیدو قاطع این گونه الحاقیه ها و لوایح ضد کارگری بدین وسیله مخالفت خود را با طرح الحاقی تبصره ای به ماده 41 قانون کار اعلام می کنیم و مصرانه خواهان تعیین حداقل دستمزد بر اساس ماده 41 و محاسبه ضریب تورم نه بر مزد مصوب سال گذشته؛ که بر هزینه سبد خانوار هستیم .

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست