برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-01

نویدنو 11/12/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • قدرت سیاسی ،که تا همین اواخرهرمخالف خود را به جاسوسی برای امریکا یاعضویت در شبکه گولنیست متهم می کرد، اکنون دیپلماسی فشرده ای را برای کسب حمایت امریکا و ناتو به کار انداخته و به دولت های غربی متوسل شده است. دیروز با تشدید بر خورد ها در سوریه ،اسرائیل صهیونیست، جلاد ملت فلسطین، به دمشق حمله کرد. همه این رخ داد ها تصادفی نیست.

     

 

 

 

 

 

 

حزب کمونیست ترکیه : "این جنگ باید پایان یابد"

برگردان : آرش وجدانی

به دنبال آخرین تحولات در ادلب سوریه، حزب کمونیست ترکیه با انتشار بیانیه ای خواهان پایان دادن به جنگ شد.

دیروز پس از آن که مقامات ترکیه کشته شدن 33 سرباز ترک در ادلب سوریه را اعلام کردند، حزب کمونیست ترکیه بیانیه ای در باره جنگی که از سوی دولت ترکیه در سوریه به راه انداخته شده لست منتشر کرد.

در 27 فوریه مقامات ترکیه اعلام کردند در اثر حمله هوایی در استان ادلب 33سرباز ترکیه کشته و 36 نفر زخمی شده اند. دولت ترکیه تصمیم گرفته است مرز جنوب غربی خود با سوریه را در 72 ساعت آینده بازکند.

حزب کمونیست ترکیه با ذکر آن که نیروهای مسلح ترکیه در خاک یک کشور دیگرمی جنگند اظهار داشت که " سیاست سوری دولت ، که مورد تایید اکثریت مردم ما نیست ، باید بی درنگ کنار گذاشته  شود و سربازان ترکیه باید از سوریه خارج شوند."

متن کامل بیانیه به شرح زیر است :

این جنگ باید پایان یابد

پس از آن که دولت ترکیه تلفاتی را که طی یک هفته به ارتش سوریه وارد کرده بود اعلام کرد، فرماندار هاتای اطلاع داد که " 9 سرباز ما شهید شدند." بعد تعداد به سرعت افزایش یافت. تعداد دقیق روشن نیست، ده ها فرزندان ما جان خود را از دست داده اند. ما به همه مردم تسلیت می گوییم.

جمهوری ترکیه، که پس از مبارزه علیه اشغال امپریالیستی در 1923 تاسیس شد، همراه با دیگر نیرو های مسلح علیه یک کشور در خاک آن کشور می جنگد. روز گذشته، خبرگزاری رسمی دولتی عکس هایی از تعدادی از نیروهای مسلح ترکیه را همراه با شبه نظامیانی که نشان های آی اس(داعش) را به تن داشتند منتشر و سپس عکس ها را پاک کرد. آی اس یک سازمان تروریستی خونریز است.

قدرت سیاسی ،که تا همین اواخرهرمخالف خود را به جاسوسی برای امریکا یاعضویت در شبکه گولنیست متهم می کرد، اکنون دیپلماسی فشرده ای را برای کسب حمایت امریکا و ناتو به کار انداخته و به دولت های غربی متوسل شده است. دیروز با تشدید بر خورد ها در سوریه ،اسرائیل صهیونیست، جلاد ملت فلسطین، به دمشق حمله کرد. همه این رخ داد ها تصادفی نیست. همان طور که آشکار می شود، مرحله جدید سیاست سوری دولت ترکیه گسترش چشم انداز جنگ و حتی تضمین مقابله نظامی آشکار بین ناتو و روسیه است.

مستقل از آن که آیا این امرامکان پذیرهست یا نه ، باید تاکید کنیم که تنش در داخل جهان امپریالیستی تا حدی تند شده است که حتی کوچکترین خطا می تواند غیر قابل کنترل شود. این واقعیت که در ترکیه قدرت حاکم ظرفیت خود برای برآوردهای درست را از دست داده است ، تنها میزان خطر بالقوه را افزایش می دهد.

ما به خوبی می دانیم که در طول تاریخ، جنگ ها به عنوان بهانه هایی از سوی قدرت های حاکم برای پنهان کردن نارضایی در داخل کشور و حتی برای سرکوب آن مورد استفاده قرار گرفته است. کل بار اقتصاد مشکل دار ترکیه روی شانه های مردم گذاشته می شود. بیکاری در حال افزایش است ، هزینه زندگی غیر قابل تحمل می شود. تامین گاز میلیون ها خانه به خاطر قیمت های نامنسب قطع شده است.این جنگ بی معنی انجام شده در خاک کشوری دیگرتنها محصولی که خواهد داد جز فقر و مرگ تعداد بیشتری از مردم ما نیست.

کشور ما گرانبها تر از آن است که تحویل افسران ناتو، دوست داران امریکا یا جهادگرایان شود. سیاست سوری دولت، که مورد تایید اکثریت مردم ما نیست، باید بی درنگ کنار گذاشته شود و سربازان ترکیه از سوریه خارج شوند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ترکیه

شنبه 9 اسفند 98

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست