برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-08

نویدنو 15/10/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • نویدنو- احزاب کمونیست و کارگری بسیاری اقدام به ترور و راهزنی بین المللی امریکا در ترور قاسم سلیمانی و همراهانش را در عراق  محکوم کرده اند . نویدنو برای اطلاع خوانندگان به انتشار چند نمونه از بیانیه های این احزاب  می پردازد .

     

 

 

 

احزاب کمونیست جهان اقدام تروریستی و راهزنانه امریکا را محکوم می کنند

نویدنو- احزاب کمونیست و کارگری بسیاری اقدام به ترور و راهزنی بین المللی امریکا در ترور قاسم سلیمانی و همراهانش را در عراق  محکوم کرده اند . نویدنو برای اطلاع خوانندگان به انتشار چند نمونه از بیانیه های این احزاب  می پردازد .

 

 حزب کمونیست هند(مارکسیست): کشتن ژنرال ایرانی را محکوم کرد  

حزب کمونیست پرتقال گسترش تهاجم در خاورمیانه را محکوم می کند  

حزب کمونیست آمریکا به جنگ ترامپ با ایران: “نه” می گوید

بیانیه حزب کمونیست لبنان  

 

حزب کمونیست هند(مارکسیست): کشتن ژنرال ایرانی را محکوم کرد

نوید نو

دفترسیاسی حزب کمونیست هند(مارکسیست) کشتن قاسم سلیمانی ، ژنرال ارشد نیروهای مسلح ایران (قدس) از سوی ایالات متحده، با حمله پهپادی خارج از فرودگاه بغداد را به شدت محکوم می کند.

این تروررئیس نیروهای مسلح یک کشورمستقل یک عمل راهزنی بین المللی از سوی دولت ترامپ است . این ترور می تواند عواقب نا مشخصی برای غرب آسیا و منطقه خلیج(فارس) داشته باشد . امریکا مسئول هر ستیزه و خشونتی خواهد بود که متعاقب آن پیش می آید.

تاسف بار است که دولت مودی صرفا "تذکر داده است که یک رهبر ارشد ایرانی توسط امریکا کشته شده است" ، بی آن که حتی این اقدام شنیع را تقبیح کند. این امر نشان می دهد که  دولت چگونه به متحد رام ایالات متحده تبدیل شده است .  

سولید نت

حزب کمونیست پرتقال گسترش تهاجم در خاورمیانه را محکوم می کند

نوید نو

بیانیه دفتر رسانه ای حزب کمونیست پرتقال

5 ژانویه 2020

حزب کمونیست پرتقال حمله نظامی امریکا در عراق و ترور یکی از ارشدترین افسران نظامی ایران را ، که به منزله اقدام واضح جنگی است ، و تحولات آن ممکن است عواقب عمیقا منفی برای خلق های خاورمیانه و پی آمدهایی برای سراسر جهان داشته باشد محکوم می کند.

این حمله نظامی نشان دهنده گام جدی در گسترش تنش ، تحریک و تهاجم از سوی امریکا و اسرائیل در خاورمیانه است - که نقض برجام و تهاجم علیه ایران را در بر می گیرد - که تحمیل هژمونی امپریالیسم امریکا در سراسر منطقه را هدف گرفته است .  

ترور قاسم سلیمانی ، ژنرال ایرانی، در خاک عراق ، از سوی مقامات کشور "نقض آشکار حق حاکمیت ملی" و "تجاوز" علیه عراق ، کشور مورد تهاجم و اشغال شده از سوی امریکا پس از کارزاری از دروغ و جنگ تلقی شده است .

پس از سه دهه تجاوز امپریالیستی که مرگ و ویرانی را در خاورمیانه پاشید، سیاست جنگ طلبانه و تهاجمی امریکا هدایت کره زمین به سوی یک جنگ جدید بزرگ مقیاس تهدید می کند.

با ملاحظه فقدان محکومیت، از سوی نهادهایی هم چون اتحادیه اروپا ، بی حرمتی آشکار امریکا به قوانین بین المللی، حزب کمونیست پرتقال فکر می کند که دولت پرتقال- که اخیرا میزبان دیداری بین دو مهم ترین هواخواهان سیاست جنگ طلبانه و نقض قوانین بین المللی، یعنی مایک پمپئو ، وزیر خارجه امریکا ، و بنیامین ناتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل بوده است- باید به صورت آشکار این اقدام جنگ طلبانه و گسترش تحریک را محکوم نماید ، یا به همدست جنایت های جنگی ترامپ و ناتانیاهوتبدیل شود و پرتقال را هر چه بیشتربه سیاست های آتش افروز و جنایت کارانه امپریالیسم وابسته نماید .

رخ داد های اخیر مواضع تصریح شده حزب کمونیست پرتقال را اثبات می کند که نباید ارتش پرتقال یا نیروهای مسلح پرتقال را در تهاجم ها و دخالت ها علیه دیگر خلق ها ، که بر خلاف منافع و امنیت ملی است درگیر کرد. بنا بر این ، حزب کمونیست پرتقال از خروج فوری گروه نظامی پرتقال مستقر در عراق دفاع می کند.  

سولید نت

حزب کمونیست آمریکا به جنگ ترامپ با ایران: “نه” می گوید

برگردان-احسان صالحی

 6 ژانویه 2020

حزب کمونیست ایالات متحده آمریکا این اقدام‌های تهاجمی و خشن دولت ترامپ را، که زیرپاگذاشتن فاحش قوانین بین‌المللی و ایالات متحده است، محکوم می‌کند و خواستار موارد زیر می باشد: 

با ترور فرمانده [برون مرزی] سپاه پاسدارن انقلاب ایران، ژنرال قاسم سلیمانی و یکی از فرماندهان شبه نظامیان عراقی، ابو مهدی المهندس، از طریق حمله پهپادی ایالات متحده در عراق، خطر جنگ تمام‌عیار بین ایالات متحده و ایران و جنگ گسترده منطقه ای در خاور میانه به شدت افزایش یافته است.

دولت ترامپ حملات جدید در عراق و احتمال جنگ با ایران را بر مبنای مجموعه ادعاهای مشکوک و بحث برانگیز در باره نقشه های ایران برای حمله به اهداف آمریکا توجیه کرده است و اکنون در حال گسیل هزاران سرباز جدید به منطقه است. عوامفریبی انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ در باره خروج از جنگ‌های منطقه فراموش شده است. اما ما امیدواریم و انتظار داریم که مردم ایالات متحده فراموش نکنند که چگونه دروغ‌های دولت بوش در باره «سلاح های کشتار جمعی» در وهله اول ما را وارد جنگ با عراق کرده است و جدیدترین دستاویزها را برای تشدید و گسترش خشونت نپذیرد.

این اقدام افزون بر مجموعه کاملی از اقدام‌های ترامپ و دولتش در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می باشد. چند نمونه را می‌توان خروج ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در باره پروژه هسته ای ایران، بازگرداندن تحریم های ثانویه امریکا، اعلان جا به جایی سفارت ایالات متحده از تل آویو اسراییل به اورشلیم، دخالت در سوریه، و وحشت افرینی بی پایان در جنگ داخلی یمن نام برد.

دخالت ایالات متحده همچنین در نقطه‌ای صورت می گیرد که در آن تظاهرات مردمی عراق که خواهان پایان فساد هستند با واکنش خشن روبرو شده است. حملات ایالات متحده می‌تواند پیام این اعتراضات را بی‌اثر کند.

حزب کمونیست عراق، حزب (کمونیست) توده ایران و دیگر سازمان های مردمی و چپگرای خاورمیانه ودیگر نقاط جهان این حمله ایالات متحده را محکوم کرده اند، و این خطر را خاطر نشان کرده‌اند که اکنون عراق به میدان جنگ در کشمکش بین ایالات متحده و ایران بدل شده است. خوشبختانه، این بار، برخلاف ۲۰۰۳، صداهایی در کنگره در برابر آن هم بلند شده است. با این همه، دولت ترامپ احتمال دارد دست به خطر بزند مگر اینکه مردم ایالات متحده بر علیه این وضعیت صدایشان را بلند کنند، و همین الان.

حزب کمونیست ایالات متحده آمریکا این اقدام‌های تهاجمی و خشن دولت ترامپ را، که زیرپاگذاشتن فاحش قوانین بین‌المللی و ایالات متحده است، محکوم می‌کند و خواستار موارد زیر می باشد:

همبستگی با توده طبقه کارگر هر دو کشور عراق و ایران در برابر حملات امپریالیستی و تحریم های ضدمردمی.

پایان دخالتگری ایالات متحده و متحدان سعودی، اسراییلی و خلیج اش در تمامی کشورهای خاورمیانه.

پشتیبانی از رویکردهای بین‌المللی و صلح آمیز برای حل مشکلات منطقه، از جمله از سوی سازمان ملل و سازمان هایش.

قطع دست‌های مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده، و تغییر مسیر بودجه عظیم نظامی به مصارف صلح آمیز مانند بهداشت و درمان همگانی و سیاست جدید زیست محیطی (Green New Deal).

فشار بر نمایندگان ما در کنگره و دیگر نمایندگان انتخابی برای مخالفت کلامی و عملی با سیاست خارجی خطرناک و خشونت بار دولت ترامپ.

پشتیبانی از تظاهرات و دیگر اعتراضات بر علیه حملات ایالات متحده، و

مشارکت کامل در انتخابات سراسری ۲۰۲۰ برای به زیر کشیدنِ قدرتِ دونالد ترامپ و متحدانش، به عنوان عنصری ضروری در مبارزه برای صلح جهانی.

https://www.cpusa.org/article/communist-party-says-no-to-trump-war-with-iran/

صدای مردم

 

بیانیه حزب کمونیست لبنان

حزب کمونیست لبنان تشدید تجاوزگری آمریکا در جنگ علیه عراق و منطقه را، که شامل ترور گروهی از رهبران عراقی و ایران، از جمله ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی می‌شود، محکوم می‌نماید.

این تجاوز ادامه سیاست‌های جنایتکارانه ایالات متحده در عراق و منطقه است، که در نتیجه آن از سال ۲۰۰۳ تاکنون هزاران تن شهید و مجروح شده اند.

امنیت، ثبات و ترقی منطقه عربی ما فقط از طريق درهم شکستن سلطه سیاسی، اقتصادی، و نظامی ایالات متحده، برچیدن پایگاه‌های آن، بیرون راندن ارتش‌ها و تجهیزات آن، و ایجاد نظام‌های مقاوم، دمکراتیک، سکولار، ملی که منافع خلق‌های خود را در مسیر رهایی ملی و اجتماعی از مداخله و طرح‌های خارجی تأمین نمایند، قابل حصول است

بیروت

۳ ژانویه ۲۰۲۰

حزب کمونیست لبنان

http://www.lcparty.org/index.php?option=com_content&view=article&id=19665:2020-01-03-12-34-23

تارنگاشت عدالت

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست