نویدنو:20/10/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بیانیه شورای جهانی صلح

در مورد بازدید رئیس جمهور امریکا از اسرائیل و فلسطین

برگردان: هاتف رحمانی

 

 شورای جهانی صلح مشتاق است نگرانی صادقانه خود را در باره هدف و مضمون دیدار بوش رئیس جمهور امریکا از خاورمیانه و به ویژه اسرائیل و فلسطین در روز های آینده بیان کند .

 در سازمان ملل به دشواری مورد دیگری وجود دارد که بیش از مورد و موجب  فلسطین چنین دفعات زیادی بدان پرداخته شده باشد. اکنون نیز بعد از دهه ها حق ملت فلسطین برای داشتن دولت مستقل ، با توسل به  زور و اشغال ، با نقض روزانه حقوق بشر و آزادی ها از سوی اشغالگران اسرائیلی انکار می شود. همه مردم جهان می دانند که دولت های اسرائیلی و ماشین جنگی آنها بدون حمایت کامل و موافقت دولت امریکا قادر به عملی کردن اشغال حیوانی خود نبوده اند.

در حالی که طرف فلسطینی به شدت به سمت دادن امتیاز های بیشتر و بیشتری رانده می شود ، شهرک های اسرائیلی در ساحل غربی در عرض دیوار حائل جدا کننده و منزوی کننده بخش اعظم شهرها و روستاهای ساحل غربی افزایش می یابد . امریکا  و متحدان اروپایی  اش ، با سکوت جنایت بار خود،شاهد نسل کشی تدریجی  مردم فلسطین هستند.  

 شورای جهانی صلح از دیدار جرج بوش از منطقه هیچ انتظار مثبتی ندارد.سرزمینی که می توان و باید درآن چاره ای اندیشید ، سرزمینی نیست که در کنفرانس اخیر آناپولیس توصیف شد. تنها راه حل عادلانه و با دوامی که می تواند پایه گذاری شود ، تنها از میان  خروج نیروهای اشغالگر اسرائیل از مناطق اشغال شده در 1967 ، همان گونه که در قطعنامه های مربوط به سازمان ملل توصیف شده است و استقرار دولت مستقل فلسطین ، به پایتختی اورشلیم شرقی ، در کنار اسرائیل می گذرد .   

 در مقابل (این راه حل ) ،نقشه های امریکا برای منطقه و طرح ایجاد " خاورمیانه بزرگ  " ، کاملا در جهت مخالف قرار داشته و کنترل منابع انرژی و گذرگاه های آن را نشانه گرفته اند.

شورای جهانی صلح هم صدا با نیروهای مترقی و چپ اسرائیل ، همراه با جنبش صلح و هزاران مردم صلح دوستی که این روزها هم در اسرائیل وهم در فلسطین علیه حضور فرمانده نیروهای جنگ امپریالیستی اعتراض خواهند کرد اعتراض خود را اعلام می دارد.

آزادی و عدالت در منطقه تنها از طریق آزادی و عدالت برای فلسطین می تواند قابل وصول باشد .

دبیرخانه شورای جهانی صلح

7ژانویه 2008

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics