نویدنو:11/01/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

سیاست انتخاباتی 2008 حزب کمونیست امریکا

حزب کمونیست امریکا – برگردان : ص.آوا

 

حزب کمونیست امریکا انتخا بات2008را فرصت چشمگیری برای شکست سیا ست های راستگرایان جمهوریخواه ، و به حرکت در آوردن کشورمان به سمت ترقی خواهی نوین ارزیابی می کند

 حد نصاب استقبال از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری حزب دمکرات نشان می دهد که میلیون ها رای دهنده از جمله  میلیونها رای دهنده جدید خواهان  استفاده ازاین انتخابات برای ایجاد تغییر واقعی هستند. ماصمیمانه  با ان ها موافقیم. 
ما درعین این که  از کاندیدای بخصوصی حمایت نمی کنیم امابه احساسات ضدبوش/ ضد راستی که افراد بسیاری را به تحرک واداشته است پیوسته واز آن حمایت می کنیم. 

این حقیقت که  پیشتازان دمکرات یک  افریقایی- امریکایی ویک زن هستند  حاکی از جایگاه بلندی است که کشور رسیده است . کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حامیان  قابل توجهی  به ویژه ازمیان زنان را جذب کرده است .مدعی دیگر دموکرات برای تغییر جهت ویرانی ناشی از سیاست های دولت بوش پیشنهاد های بسیار عالی  مطرح کرده است .   

کارزار انتخاباتی باراک  اوباما  تاکنون  بیشترین هیجان را ایجاد، بیشترین ارا راجلب ، بیشترین  داوطلب  و بیشترین پول  را به دست آورده است . ما فکر میکنیم دلیل اساسی برای این تغییرات  آن است که کارزارانتخاباتی باراک اباما روشن ترین پیام اتحاد وتغییر مترقی را ، درعین برخورداری از امکان واقعی  پیروزی درماه نوامبردارد .

همانطور که ما ارزیابی  میکنیم  این مبارزه بزرگتر از مبارزه ی دموکرات ها وجمهوری خواهان است. ولو این که امروز احزاب انها ماشین اصلی انتخاباتی برای اکثریت رای دهندگان باشند. بر خورد ما تمرکز بر موضوعات وجنبش هایی است که  نامزدهاواحزاب را تحت تاثیر قرار می دهند.   

ما همراه دیگران برای شکست دادن  نامزد جمهوری خواه  وپایان دادن به کنترل کنگره وسنا ی جدید از سوی جناح راست کار خواهیم کرد.

فعالیت فرا روینده از این انتخابات  صرف نظر از این که چه کسی انتخاب شود به تضمین مجلسی مترقی کمک خواهد کرد .این امر حساسی برای باز سازی وآینده کشور ما است .

ما فکر می کنیم این انتخابات فرصت بزرگی برای باز گرداندن سربازان امریکایی از عراق است.این انتخابات می تواند به معنای ایجاد کاروآسایش  برای کسانی باشد که خانه هایشان را از دست داده اند یا قادر به پرداخت  صورت حساب هایشان نیستند.

این انتخا بات میتواند گامی  برای پیش بردن  منافع زحمتکشا ن ،صرفنظر از  نژاد، جنس ،موقعیت جنسی، ووضعیت  مها جرتی آن ها باشد. 

این انتخابات میتواند تغییر جریان را آغاز کند: انتخابات  میتواند به تامین بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست کمک نماید  واعاده حقوق دمکراتیک ما را شروع نماید  .این انتخابات می تواند تحکیم کننده دمکراسی برای همه باشد.

ما در دراز مدت ، ضرورت  یک " حزب مردم " مستقل را مشاهده میکنیم ، حزبی انتخا باتی که زحمتکشان وهمه ی نیروهای دمکراتیک را متحد خواهد کردد.ما همچنین  برای نظامی سیاسی و دولتی که  الویت ان  پشتیبانی از خانواده های زحمتکشان ونه پر کردن جیب گربه های فربه شرکت ها باشد  تلاش می کنیم . شعار ما " مردم مقدم بر سود" وهدف مااز " بیانیه حقوق سوسیالیسم"به طور کلی آن را بیان می کند.

 منبع: سایت حزب کمونیست امریکا

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics