نویدنو:19/02/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

رهایی از بحران

 ساختن عصرجدیدی ازعدالت و صلح - بخش پایانی

نوشته ی: سام وب -  برگردان: مینا آگاه

 

محور مسائل مورد توجه ی مردم    

کاملا صحیح است که گفته شود مبارزه ی اقتصادی محور مسائل مورد توجه مردم است و این جائی است که جنبش رئیس جمهور اوباما رشد می کند و قدرت می گیرد. و این جائی است که ما باید حضورداشته باشیم، نه فقط در بین خودمان، بلکه در وسط مبارزه ی اصلی و سازمان های اصلی طبقه ی کارگر و مردم. هیچکس نباید به تنهائی اقدام کند. همانطور که فرانک اوپکین[1] گفته است، "همیشه مردم را به گرد خودت جمع کن." و اگر این کار را نمی توانی بکنی، " به مردم بپیوند."

همزمان با افزایش بحران اشتغال، کمیته های بیکاری- سازماندهی شده خارج از اتحادیه های کارگران، انجمن های شهری، کلیساها - بویژه از طریق اینترنت- ضروریست.  همچنین کمیته های علیه سلب مالکیت و تخلیه خانه ها، کاهش بودجه های ایالتی و شهری و گاهی جلب نظر و اجماع کارگران در مورد مذاکرات پیش رو ضروریست.

تشکیل کمیته های مردمی برای کنترل و نظارت بر پروژه های زیربنائی حمایتی مرحله ی آینده ی مبارزه را تشکیل می دهد. بسیاری از این پروژه ها دست به نقد وجود دارد، اما نباید تصمیم گیری در مورد استخدام، میزان حقوق، منافع، و سازماندهی اجرای آن ها را به مقامات دولتی و شهری واگذاشت.

به هرحال، پیشنهادهای جدید باید به مقامات دولتی مسئول ارائه شود. چرا نباید کلینیک های مراقبت های بهداشتی منطقه ای ایجاد کرد و خانه هایی با اتلاف انرژی کمتر در شهرها و روستاها ساخت؟ این کار ایجاد، به مردمان نیازمند کمک، و انرژی را ذخیره می کند.

برای این کار باید مدل کمیته های پاسخگویی سریع یو اس دبلیو ا در سطح اتحادیه ها و همچنین معادل آن ها در سطح محله و شهر توسط اتحادیه ها درنظر گرفته شود. ائتلاف کارسبز باید به پروژه ی فعالین کارگری و محیط زیستی تبدیل شود.

گروه های محله ای و اتحادیه ها باید به هم بپیوندند و شرایط بحرانی را نشانه بگیرند که درآن بسیاری از خانواده ها، به علت سوراخ بودن تور ایمنی ایجاد شده توسط هیئت حاکمه ی بوش و کلینتون، دچار آن می شوند. اکنون می توانیم ببینیم که لایحه ی رفاه اجتماعی هیئت حاکمه ی کلینتون چقدر ناکافی بوده است. سازماندهی کمیته ی های آمریکا باید درسمت نشانه گرفتن موضوع های داخلی و همچنین اعمال فشار در مورد قوانین ملی باشد.

در طی این و سایرمبارزات است که تعادل بین قدرت جابجا می شود و فضای جدیدی برای اصلاحات ضد شرکتی، حتی با ماهیت سوسیالیستی به شکلی گسترده و موثرتر ایجاد خواهد شد.   


 

[1] Frank Lumpkinکارگر فولادکار عضو کمیته ی مرکزی حزب کمونیست آمریکا

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics