نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-07-16

نویدنو  26/04/1394 

 

 

 

خلیج‌فارس آبستنِ سرطان  

غواصان انجمن محیط‌زیستی نبض زمین در ساحل عسلویه به اعماق آب های خلیج‌فارس رفتند تا آن روی سکه را به مردم نشان دهند.

زیست بوم: غواصان انجمن محیط‌زیستی نبض زمین در ساحل عسلویه به اعماق آب های خلیج‌فارس رفتند تا آن روی سکه را به مردم نشان دهند.

به گزارش زیست بوم، هم‌زمان با روز جهانی بدون پلاستیک (۲۱تیر) کنش‌گران محیط‌زیست در انجمن نبض زمین با همکاری اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان عسلویه (بوشهر) در اقدامی بی‌سابقه، غواصان خود را به اعماق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس فرستاد تا حقیقت زباله‌های انسانی غوطه‌ور در خلیج‌فارس که از عوامل تهدید و نابود کننده‌ی محیط‌زیست دریایی است را با پاکسازی نمادین و مستندسازی به نمایش بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد پلاستیک‌های رها شده در طبیعت عامل اصلی مرگ و میر انواع گونه‌های جانوری  است. آب‌زیان کیسه‌ها و خرده پلاستیک‌ها را به جای غذا می‌خورند و روند مرگ تدریجی این جانداران شروع می شود.

هزاران سکنه در سواحل خلیج فارس و گردشگرانی که به دیدن خلیج نیلگون فارس می‌آیند از حقیقت پنهان زیر دریا خبر ندارند، حقیقتی که مبدا آن انسانی است و با قرار گرفتن (پلاستیک) در زنجیره غذایی در نهایت آثار زیان‌بار آن باز به انسان می‌رسد. ناپیدا بودن این آلودگی‌ها از چشم انسان باعث شده تا گاهی شهرداری‌ها و صنایع پسماندهای شهری و صنعتی خود را بی ناجوانمردانه به دریا بریزند.

اعضای انجمن نبض زمین برای بازنمایی حقیقت تلخ و غیر قابل کتمان بستر خلیج فارس، برای اولین بار در شرایط جوی نا مساعد غواصان خود تراب، کشاورز و سیاوشی را به دریا فرستاد.

هدف از پاکسازی بستر خلیج فارس بازنمایی رفتار خودخواهانه و منفعت طلبانه انسان با دریایی است که این روزها آبستن انواع سرطان و بیماری های مهلک برای انسان است.

منبع: زیست بوم

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: