نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-05-05

نویدنو  15/02/1398 

 

 

  • هیچ سرباز کوبایی در ونزوئلا نیست . هیچ نیروی امنیتی از کوبا در ونزوئلا وجود ندارد . کوبا با سربازان یا افراد نظامی در عملیات نظامی در ونزوئلا مشارکت نمی کند. این دروغ ها  توهین به مردم کوبا ، دولت کوبا ، مردم ونزوئلا ، و جامعه جهانی ، کشورهای مستقل و مردم امریکا است که شایسته دانستن حقیقت اند

 

 

امریکا برای توجیه حمله بیشتر علیه کوبا دروغ می گوید

برگردان : هاتف رحمانی

جوهانا تابلادا دبیر معاونت وزارت امور خارجه ی کوبا برای امریکا در بیانیه مطبوعاتی روز اول ماه می خود تصریح کرد :" هیچ سرباز کوبایی در ونزوئلا نیست . هیچ نیروی امنیتی از کوبا در ونزوئلا وجود ندارد . کوبا با سربازان یا افراد نظامی در عملیات نظامی در ونزوئلا مشارکت نمی کند. این دروغ ها  توهین به مردم کوبا ، دولت کوبا ، مردم ونزوئلا ، و جامعه جهانی ، کشورهای مستقل و مردم امریکا است که شایسته دانستن حقیقت اند. "

تابلادا تاکید کرد که در هفته های اخیر دولت کوبا رشته ای از اتهامات ، اکاذیب و تهمت در رابطه با ماهیت روابط همکاری بین کوبا و ونزوئلا را، که از سوی " یک دروغگوی ویژه ،سفیر سابق ، جان بولتون که تاریخ طولانی ستیزه با حقیقت را دارد "، و امروز مشاور امنیت ملی دولت امریکا است مطرح می شود،محکوم کرده است .

او یاد آوری کرد که بولتون در سال 2002در باره وجود سلاح های شیمیایی در عراق ، و سلاح های بیولوژیک در کوبا  دروغ گفت ، دروغ هایی که به دنبال استماع گزارش از سوی کمیته روابط خارجی سنا، به قیمت برکناری او از سفارت امریکا در سازمان ملل، رای حزب او علیه او و پیشنهاد آن که از بازگشت او به پست دولتی در این چنین سطح بالایی خود داری شود تمام شد .

 دیپلمات کوبایی تاکید کرد که هدف گسترش اتهامات در هفته های اخیر پنهان کردن سیاست پایدار تهاجمی امریکا علیه ونزوئلا ، و نا امیدی پس از شکست دومین کودتا علیه دولت قانونی نیکولاس مادورو است." هدف نادیده گرفتن حمایت واقعی است که در ونزوئلا از دولت و انقلاب بولیواری وجود دارد ، و فقدان حمایت ازرئیس جمهور خود خوانده یا به اضطلاح رهبران منتخب ایالات متحده است ".

تابلادا تشریح کرد که هدف یافتن بهانه های راحت تر برای تحمیل و توجیه اقدامات جدید تهاجمی علیه مردم کوبا ، با این ادعا است که جزیره 20.000 سرباز درحال خدمت در ونزوئلا دارد و در حال دخالت در امور داخلی ونزوئلا است . " چیزی که حتی دولت امریکا نا درستی آن را می داند."

او یاد آورشد که به عنوان بحشی از سیاست دشمنی ، رئیس جمهور امریکا جزیره را با اعلام " تحریم کامل و تمام " در صورت عدم خروج سربازان آن از ونزوئلا تهدید می کند. " ما چیزی را که در ونزوئلا وجود ندارد نمی توانیم خارج کنیم . این یک بیان توهین آمیز است که ماهیت بی رحمانه دامنه ی این اقدامات علیه مردم ما را پنهان می کند."

جوهانا تابلادا تاکید کرد به نظر می رسد که اطلاعیه های اخیر برای چشم پوشی از این حقیقت است که مردم کوبا به مدت 60 سال گسترده ترین ، پیچیده ترین و پوچ ترین سیستم تحریم های یک جانبه و اقدامات سرکوبگرانه در تاریخ را تحمل کرده اند ، و زمانی که بولتون می گوید که همه دنیا از تحریم ها حمایت می کنند هذیان می گوید ."

او در پایان گفت " این تصمیم مانند همیشه ، با کشور ما ، مردم ما ، دولت ما ، رو به رو خواهد شد : ما آن را محکوم خواهیم کرد، اما مقاومت خواهیم کرد . مردم کوبا مقاومت خواهد کرد و پیروز خواهد شد ."

منبع : گرانما - کوبا

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: