نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-24

نویدنو  04/02/1398 

 

 

  • طبق رسوم همه ساله ۵۰ سال گذشته در روزهای عید پاک در شهرها و مناطق مختلف آلمان تظاهرات بزرگ ضد جنگ با شرکت بیش از ۶۰ هزار نفر برگزار شد. این تظاهرات ضد جنگ سابقه و سنت طولانی دارد .

 

 

گزارش از تظاهرات ضد جنگ در المان در جشن عید پاک 2019

خلع سلاح اکنون""

  

 

 طبق رسوم همه ساله ۵۰ سال گذشته در روزهای عید پاک در شهرها و مناطق مختلف آلمان تظاهرات بزرگ ضد جنگ با شرکت بیش از ۶۰ هزار نفر برگزار شد. این تظاهرات ضد جنگ سابقه و سنت طولانی دارد . با نظامی کردن جمهوری فدرال آلمان از سال های ۵۰ قرن گذشته ؛ هرسال انسان های مخالف جنگ ،دموکرات و با سنت کمونیستی به خیابان ها آمده و نظر و نفرت خود را در باره تسلیحات و اختصاص دادن بودجه کشور به نظامیگری را به نمایش میگذاشتند. این جنبش مبارزاتی مانند جنبش های دموکراتیک دیگر شاهد افت و خیزهایی بوده است . در سال های ۵۰ پیکان این جنبش بر علیه نظامی کردن غرب آلمان بعد از پایان جنگ جهانی و پیروزی بر فاشیسم بود. در سال های 70 بر علیه جنگ ویتنام و در اوایل سال های ۸۰ مبارزه برعلیه استقرار راکت های میان برد آمریکایی (پرشینگ) در آلمان بود . این سال ها شاهد شرکت میلیون ها انسان در کل اروپادر این تظاهرات بوده است.( در بن پایتخت وقت دولت آلمان فدرال در یک روز ۳۵۰۰۰۰ نفر ).  بعداز وقایع ۱۹۸۹ - ۱۹۹۰ از قدرت و برد این تظاهرات کاسته شد. خیلی ها فکر می کردند که دنیا در صلح و صفا به حیات خود خود ادامه خواهد داد  ،غافل از اینکه جنگ طلبی امپریالیسم و سیاست هایش را خوب نشناخته بودند.

  در سال های اخیر مخصوصا بعد از اختصاص دادن ۲ درصد از بودجه ناخالص  کشور های عضو ناتو به تسلیحات و ترک و نقض یک طرفه ایالات متحده از پیمان سلاح های هسته ای INF جنبش رشد کمی و کیفی زیادی داشته است. امسال در شهرهای مختلف آلمان مانند برلن ،لاپیزیک،مونیخ و اطراف کلن ده ها هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. شعارهای امسال این جنش "خلع سلاح اکنون، منع فروش سلاح به کشور های در جنگ مانند عربستان و ..." بود. در پایتخت آلمان حدود ۱۰۰۰۰ نفر در این اعتراض شرکت کردند.  اعضا ی بعضی از احزاب و سازمان های ایرانی نیز در این تظاهرات شرکت کرده و جنگ طلبی امپریالیسم امریکا در منطقه خاورمیانه را محکوم کردند.

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: