نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-18

نویدنو  29/01/1398 

 

 

  • توده های مبارز اعتراض کننده با بالا تر بردن صدای خود و تشدید اقدام های مشترک پنج روز گذشته را با اشغال میدان های پایتخت و دیگر شهرها و شهرک های سراسر کشور، گذرانده اند. شعار " آزادی ، صلح و انقلاب انتخاب مردم است " در تمام گوشه های کشور طنین انداخته است . آن شعار به درود صبحگاهی مردم سودان تبدیل شده است .

 

 

انقلاب سودان

برای اتحاد علیه امپریالیسم و دولت های ارتجاعی تلاش می کند.

برگردان : هاتف رحمانی

- امپریالیسم جهانی ، در هم دستی با دولت های ارتجاعی جهان عرب و ژنرال های ارتش سودان ، کودتای کلاسیک کاخ را در تلاشی بیهوده برای ساقط کردن مارش پیروزمند مردم به سوی ریشه کن کردن رژیم دیکتاتوری به صحنه آوردند .

- رهبران کودتا که البشیر را برکنار کردند برای سه ماه دولت اضطراری اعلام و به توده های معترض دستور دادند همراه با برقراری حکومت نظامی از غروب آفتاب تا صبح در خانه بمانند.میلیون ها اعتراض کننده  با نادیده گرفتن حکومت نظامی تحمیلی خوانتای نظامی جدید به اقدامات روزانه خود ادامه داده اند.

- توده های مبارز اعتراض کننده با بالا تر بردن صدای خود و تشدید اقدام های مشترک پنج روز گذشته را با اشغال میدان های پایتخت و دیگر شهرها و شهرک های سراسر کشور، گذرانده اند. شعار " آزادی ، صلح و انقلاب انتخاب مردم است " در تمام گوشه های کشور طنین انداخته است . آن شعار به درود صبحگاهی مردم سودان تبدیل شده است .

- در اثر فشار وارده از سوی اقدام مداوم توده ای ، خوانتای نظامی جدید ناچار به اظهار رسمی برکناری و بازداشت البشیر و نیز برخی از نمایندگان نزدیک او ، مانند معاون رئیس جمهور و رئیس بد نام خدمات اطلاعات و امنیت ملی ، صالح قوش شده بود . اما نیروهای اپوزیسیون به درخواست انتقال فوری قدرت به نمایندگان مردم سازمان یافته در سازمان برای آزادی و تغییر ادامه می دهند. آن ها در اخرین بیانیه خوداهمیت ادامه اقدام توده ای را ، به ویژه با توجه به آن که شورای نظامی که کودتای داخل قدرت را به صحنه آورد بحشی از رژیم است مورد تاکید قرار دادند.

- نیروهای برای آزادی و تغییر، از جمله حزب کمونیست سودان ،به ایفای نقش برجسته در گسترش و تحکیم اتحاد توده ها در خیابان ها ادامه می دهند و پیش از این در وادار کردن البشیر و نمایندگان نزدیک آن ها  به کناره گیری ، آزادی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی ، و کنار زدن  وضعیت اضطراری و حکومت نظامی موفقیت هایی کسب کرده اند.

- مقابله بین شورای نظامی و مخالفان غیر نظامی بر سر انتقال بی درنگ قدرت به نیروهای برای آزادی و تغییرو تغییر و منحل کردن شورای نظامی ، احترام به حاکمیت قانون و پاسخگو کردن تمام کسانی است که علیه مردم سودان مرتکب جنایت شده اند ، توقف جنگ در دارفور و احیا صلح در سودان غربی است .

- پس از تقریبا پنج ماه اعتراضات قدرتمند مسالمت آمیزادامه دار ، و با وجود پیروزی های کسب شده ، اپوزیسیون هنوز در مبارزه برای تغییرپایه ای که انتقال کامل قدرت به نمایندگان نیروهای برای آزادی و تغییر، درهم شکستن رژیم دیکتاتوری ونابودی آن را در بر می گیرد متحد است .

حزب کمونیست  سودان در طی پنج ماه گذشته ، به تشدید بیشتر اقدام های توده ای بر پایه اتحاد استوار توده ها برای جلوگیری از توطئه های جاری طراحی شده از سوی امریکا و نوکران آن برای تحمیل پروژه " فرود نرم" که هدف آن تشویق برخی بخش های ضعیف اپوزیسیون برای شکل دادن بخشی از رژیم است تا به آن موفقیت جدیدی اعطا کند فرا خوانده است.

- اشغال خیابان ها و حفظ ماهیت مسالمت آمیز انقلاب قدرت حقیقی انقلاب سودان هستند.

- علاوه بر این ، حزب کمونیست سودان بر اهمیت افزایش همبستگی بین المللی با مبارزه مردم سودان که در حال رسیدن به سطوح پیشرفته و دست یابی به هدف های خود است تاکید می کند.

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: