نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-03

نویدنو  13/01/1398 

 

 

  • بحران حزب عدالت و توسعه که 17 سال پیش به قدرت رسید ، عمیق تر شده است . انتخابات نه تنها برای حزب عدالت و توسعه بلکه برای احزاب اپوزیسیونی که با رژیم حزب عدالت و توسعه همراهی می کنند به بحران تبدیل شده است . بلافاصله پس از انتخابات ، فراخوان به عادی سازی از سوی نمایندگان سرمایه ممکن است بحران را موقتا به تاخیر بیندازد . با این حال ترکیه وارد یک بحران شدید اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی می شود .

 

 

بیانیه حزب کمونیست ترکیه در باره انتخابات محلی :

 "حزب کمونیست ترکیه به (ادامه) سیستم دو حزبی اجازه نخواهد داد"

هاتف رحمانی

1- بحران حزب عدالت و توسعه که 17 سال پیش به قدرت رسید ، عمیق تر شده است . انتخابات نه تنها برای حزب عدالت و توسعه بلکه برای احزاب اپوزیسیونی که با رژیم حزب عدالت و توسعه همراهی می کنند به بحران تبدیل شده است . بلافاصله پس از انتخابات ، فراخوان به عادی سازی از سوی نمایندگان سرمایه ممکن است بحران را موقتا به تاخیر بیندازد . با این حال ترکیه وارد یک بحران شدید اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی می شود .

2- هم چنین آشکار است که حزب اصلی اپوزیسیون ، که شهرداری های انکارا و استانبول را ، با دو نامزد ، اولی از حزب ملی گرای جنبش ملی و دیگری با گرایشات اسلامی  به دست آورده است  وارد بحران خاص خود شده است . خشم ضد حزب عدالت و توسعه ، که در طی 17 سال در جامعه انباشته شده است ، یک بار دیگر ایدئولوژی حزب عدالت و توسعه را با کمک  حزب جمهوری خواه محکوم کرده است . ایجاد  داستان موفقیت یا هر نوع امید برای مردم از این تصویر غیر ممکن است .   

3- بعنوان نماینده ائتلافی گسترده ، فاتح مهمت ماچ اوغلو نامزد حزب کمونیست ترکیه ، برنده شهرداری استان درسیم شده است . این پیروزی در ترکیه یک اهمیت تاریخی دارد . ما همراه با دوستان ، هر کاری را که بتوانیم  در راستای گسترش چشم انداز "شهرداری مردمی" در سطح استانی انجام خواهیم داد . ما به مردم درسین برای تصمیم شان تبریک می گوییم .

4- حزب کمونیست ترکیه در این انتخابات ، که نوعی ازتصور سیستم دو حزبی را ارائه می دهد ، با وجود تمام چالش ها ، تحمیل ها و محدودیت ها با افزایش شدید نرخ رای  خود  پیروز شد . حزب کمونیست ترکیه بیش از 130هزار رای برای شوراهای شهر دریافت کرد . در سه شهر بزرگ عمده ، افزایش قابل توجهی در آرا حزب وجود داشت ، و در اورلا    Urla بالچوا Balçova ، نارلی دره Narlıdere ، چشمه (از ازمیر)  Çeşme (of İzmir)و بشیکتاش ( از استانبول )   Beşiktaş آرا حزب کمونیست ترکیه یک درصد از آرا داده شده در آن بخش افزایش یافت .  قابل ذکر است که درصد آرا حزب کمونیست ترکیه در اورلا 2 درصد است .

5- حزب کمونیست ترکیه بالاترین نرخ رای را در برخی بخش ها که  اداره آن ها را بعنوان شهرداری های مردمی هدف گرفته بود دریافت کرد ، اما به خاطر برخی رخ داد های دقیقه آخر موفق نشد . حزب کمونیست ترکیه نمی خواهد و نمی تواند خود را به انتخابات محدود نماید . در واقع کمونیست ها در ده ها بخش و محله جدید گسترده بودند و ما خروجی این بخش ها را شکست تلقی نمی کنیم . بر عکس ، ما آن حوزه ها را بعنوان دست آورد های جدید خود می بینیم .

6- در شرایط انتخابات شهرداری ها ، که در آن تصمیم رای دهندگان تحت تاثیر عوامل بسیار متفاوت و تعادل محلی قرار دارد ، حزب کمونیست ترکیه نیز آرا خود را افزایش داده است . ممکن است این واقعیت که برخی آرا داده شده به حزب کمونیست ترکیه "آرا اعتراضی" باشد  وجود داشته است ، اما نتایج به روشنی نشان می دهد که حزب در طی سال گذشته پایگاه خاص خود را ایجاد کرده است . آن هایی که در ترکیه خواهان سرنگونی رژیم و استقرار کشوری سوسیالیستی هستند آرا خود را به کمونیست ها دادند.

7- آن هایی که به حزب کمونیست ترکیه رای دادند باید به یاد داشته باشند که اراده آن ها پی آمد مهمی دارد : امید در ترکیه در حال شکوفایی است . حزب ما در باره ارزیابی جزئیات نتایج انتخابات تلاش می کند و حتی تلاش شدیدتری را نسبت به دوران انتخابات به کارمی بندد ، به نحوی که مردم ترکیه به نظم سرمایه داران ، امپریالیست ها و مرتجعانی که با " آن ها در یک قایق نیستیم"  محکوم نخواهند بود .

8- ما از تمام شهروندانی که به ما رای دادند یا به شیوه های گوناگون از ما حمایت کردند سپاسگذاریم .

9- یک بار دیگر ، ما کسانی را که قلب هایشان با حزب کمونیست ترکیه است دعوت می کنیم به مبارزه ما بپیوندند. ما با یک دیگر قوی تر خواهیم شد . اگر پول سلطنت خود را دارد ، زحمتکشان حزب کمونیست خود را دارند!

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: