نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-02

نویدنو  12/01/1398 

 

 

  • از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ ماه مارس  ۲۰۱۹ فستیوالی که قدمت ۲۰ ساله دارد در پایتخت آلمان  با هنرمندان آلمانی،  اروپایی و از دیگر نقاط جهان( ژاپن و فرانسه و شیلی)  برگزار شد. این فستیوال  تاریخ   سنت و  رسوم  طولانی  مدت دارد .از اوایل سالهای ۷۰ قرن گذشته در جمهوری دموکراتیک آلمان به دعوت  جوانان آن کشور هر سال این جشنواره تحت نام  فستیوال موسیقی سیاسی    Festvial der polititschen  Liedes   برگذار می شد.

 

 

فستیوال موسیقی و سیاست

از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ ماه مارس  ۲۰۱۹ فستیوالی که قدمت ۲۰ ساله دارد در پایتخت آلمان  با هنرمندان آلمانی،  اروپایی و از دیگر نقاط جهان( ژاپن و فرانسه و شیلی)  برگزار شد.

این فستیوال  تاریخ   سنت و  رسوم  طولانی  مدت دارد .از اوایل سالهای ۷۰ قرن گذشته در جمهوری دموکراتیک آلمان به دعوت  جوانان آن کشور هر سال این جشنواره تحت نام  فستیوال موسیقی سیاسی    Festvial der polititschen  Liedes   برگذار می شد.

سالهای  پرشور این فستیوال ، سال ۷۱ دعوت از آنجلا دیویس  مبارز حقوق بشر و کمونیست امریکایی به این فستیوال،  سال ۷۳ بعداز کودتای  پینوشه در  شیلی ، سال ۷۴ بعد از انقلاب در  کشور  پرتقال و سالهای ۸۱ تا ۸۳ بر علیه  استقرار راکتهای میانبر ناتو و دامن   زدن به نظامیگری بیشتر در اروپای مرکزی بودند.  

 بعد از تغییرات سال ۱۹۸۹ - ۱۹۹۰ جشنواره به صورت دیگر با  هنرمندان جوان آلمانی و اروپایی بر علیه جنگ و سیاستهای امپریالیسم آلمان در کاستن هزینه های اجتماعی به نفع بوجه نظامی ،  حفظ محیط زیست و  برای همبستگی بین الملی  برگزار می شود.

امسال  تیتر برنامه " با وجود همه اتفاقات ،  با هم آهنگهای کارگری و صلح بخوانیم" بود .

این جشنواره از  طرف دولت محلی پایتخت آلمان و تشکیلاتهای دموکراتیک  و بعضی از روزنامه ها  پشتیبانی میشود.

 در کنسرت پایانی هنرمندان نامدار آلمان مانند "  کنستانتین وکر  Konstantin Wecker و   ونزل و گروه اش    Wenzel & Band"   به روی صحنه امده و با   اشعار و آهنگ های متفاوت ومختلف علیه  سیاست نظامی گری, علیه راسیسم  ,نژادپرستی و علیه عملکرد کمرنگ  وسیاست کجدار و مریز در این زمینه از دولت المان  انتقادکردند   

 در سالن اجرایی این فستیوال نمایشگاه عکس از مبارزات نیروهای مترقی و کارگری بنمایش گذاشت شده بود که عکسهای "سمبول آزادی و زبان امید" از همه بیشتر جلب توجه می کرد. 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: