نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-03-20

نویدنو  28/12/1397 

 

 

  • بازنشستگان ومستمری بگیران عزیز!
    خروش شما در اعتراض ها و برگزاری تجمع ات متعدد در سالی که به انتها رسید نشانه روشنی از تغییر های بنیادین و کیفی در جامعه ما ودر عین حال بیانگر بحران عمیق اقتصادی ،معیشتی است که زندگی ما را تحت شعاع قرار داده است.
     

 

 

بیانیه نوروزی اتحاد سراسری بازنشستگان ایران


بازنشستگان و مستمری بگیران گرامی ! هم میهنان زحمتکش!

 

نوروز سال ۹۸ در شرایطی فرا می رسد که کارگران،معلمان،بازنشستگان،کارکنان دولت و اکثر قشرهای حقوق بگیر در چنگال فقر ،گرانی ،تبعیض و نابرابری و محرومیت بی سابقه زجر می کشند .فقر وفلاکت گسترده ناشی از سیاست ها وبرنامه های اقتصادی حکومت ،کام آنها را تلخ تر کرده است.
اقدام ضدمردمی وبی خردانه افزایش قیمت دلار وکاهش شدید ارزش پول ملی با هرنیت وهدفی از جانب حکومت در ابتدای سال ۹۷ موجب تحمیل گرانی سرسام آور وکاهش بی سابقه قدرت خرید مزد بگیران و بازنشستگان گردید. با وجود این ،دولتیان ونمایندگان مجلس شورای اسلامی با بی اعتنایی به دشواری های طاقت فرسای میلیونها خانواده زحمتکش تنها نظاره گر استیصال و نابودی زندگی آنهابودند وعلیرغم اعتراضات گسترده اقشار مختلف مردم کوچکترین گامی در جهت جبران و حفظ توان خرید مردم برنداشتند.و حق مردم را برای برخورداری از یک زندگی شایسته انسانی به پشیزی نگرفتند.
بازنشستگان ومستمری بگیران عزیز!
خروش شما در اعتراض ها و برگزاری تجمع ات متعدد در سالی که به انتها رسید نشانه روشنی از تغییر های بنیادین و کیفی در جامعه ما ودر عین حال بیانگر بحران عمیق اقتصادی ،معیشتی است که زندگی ما را تحت شعاع قرار داده است.
سالی که گذشت توام بود با مبارزات قهرمانانه کارگران کشور برای حقوق از دست رفته شان در فولاد،هفت تپه،بخش های پتروشیمی.آذراب،هپکو و سایر شرکتها و ...،راهپیمایی اعتراضی کشاورزان ودهقانان کشور،تجمعات اعتراضی بازنشستگان کشوری،لشکری وتامین اجتماعی و فولاد، تحصن سراسری فرهنگیان و اعتصاب رانندگان و دیگر اقشار زحمتکش جامعه ،که همگی نشان از وجود زمینه مادی نارضایتی عمومی از وضعیت موجود داشت .
از این رو نوروز را برای رساندن موسیقی امواج اقیانوس حق خواهی خود به گوش هم سرنوشتان در بین اقشار مختلف بازنشسته و شاغل مغتنم می شماریم تا چشمه زلال برابری خواهانه و ضد تبعیض وستم را در گستره وطن به فوران در آوریم.
مردم آگاه ایران
سردمداران سرمایه هرگز با استغاثه و التماس و دعوت به قانون و اخلاق ،از سودخواهی خویش نمی گذرند.
بازنشستگان کشوری،لشکری،تامین اجتماعی وسایر صندوقها چون تنی واحد برای بدست آوردن حقوق خود ،راهی جز بیان مشکلاتشان با مردم زجر دیده میهن و تشریح عوامل دخیل در فقر وفلاکت خود و ومعیشت دم به دم کاهنده شان ندارند.
خود فروختگان مکتب نئولیبرالیسم در صدد الغای این مسئله هستند که راه برون رفت از فقر وفلاکت و عقب ماندگی خصوصی سازی اموال عمومی و ریاضت اقتصادی و مقررات زدایی است .
حذف خدمات اجتماعی،مقررات زدایی از مناسبات کار وروابط تولیدی ،گسترش خصوصی سازی و سرکوب تشکل های مستقل برای کنترل هر گونه حرکت حق خواهی زحمتکشان از اقدامات لشکر سرمایه برای سود خواهی اربابانشان ودر نتیجه تحمیل فقر وگرسنگی بیشتر به مردم در سال ۹۷بود.
گرانی و تورم لجام گسیخته که زیست طبیعی مردم را مورد تهاجم قرار داده است ناشی از عوارض مخرب اقتصاد بازار آزاد و پیاده سازی برنامه های نئولیبرالیسم است.
نفس صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی که یک دارایی بین النسلی است به علت دستبرد دولت به منابع و سرمایه آن به شماره افتاده است.
دخالت بانک ها و موسسات مالی اعتباری و اتاق بازرگانی ولابی قدرتمندش در اقتصاد کشور باعث غارت منابع ملی و در نهایت فقیر سازی عمومی گردیده است.
طرح اصلاح پارامتریک در سازمان تامین اجتماعی زندگی میلیونها شاغل عضو صندوق را مورد تهاجم قرار می دهد.
با همه اینها بر همه ما، وسایر اقشار مزد بگیر است که با طرح مطالبات‌ و خواسته های برزمین مانده مان در سالی که گذشت با پافشاری و تلاش مضاعف تا دستیابی به آنهادر سال پیش رو متحدانه بکوشیم ؛
-
دستیابی به یک زندگی شرافتمندانه توام با رفاه و آسایش
-
حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و شاغلین باید تضمین کننده یک زندگی آبرومندانه و متناسب با استاندارد انسانی باشد.که علاوه بر گذران خود ، زندگی فرزندان آنها را مورد توجه قرار گیرد.
-
برخورداری از بیمه درمانی رایگان وکارآمد.
-
کنترل ،نظارت ومدیریت صندوقهای بازنشستگی توسط منتخبین واقعی مشترکین صندوق ها
-
به رسمیت شناختن تشکلهای مستقل صنفی،مدنی واجتماعی
-
لغو طرح اصلاح پارامتریک
-
آزادی تجمعات و اعتراضات مدنی واجتماعی
-
لغو پیگردهای قضایی فعالین صنفی و اجتماعی و آزادی تمامی فعالین دربند که برای رفاه و بهبود زندگی ما مبارزه کرده اند.
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با اعلام بهترین شادباش های نوروزی،آرزو می کند سال ۹۸ سال همگرایی،همدلی و اتحاد عمل بیشتر برای تمام گروه های مطالبه گر و دادخواه برای رسیدن به ،برابری و عدالت اجتماعی باشد
اتحادسراسری بازنشستگان ایران
اسفند۹۷

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: