نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-02-25

نویدنو  06/12/1397 

 

 

  • هدف های تجاوز و حمله از سوی سرمایه جهانی و نیروهای دست راستی محلی دست نشانده ی آن ها علیه کرامت ملی و رفاه مردم ونزوئلا دیگر برای هیچ کس پوشیده نیست . بورژوازی ایالات متحده امریکا ، انحصار های بزرگ سرمایه داری محلی و حزب های وابسته به آن ها ، به مدت بیش از نیم قرن علیه دهقانان، کارگران و جوامع در ونزوئلا و امریکای لاتین عمل کرده اند.

 

 

بیانیه جبهه مردمی ضد امپریالیستی وضد فاشیستی ونزوئلا

 علیه دخالت امپریالیستی

 اتحاد در دفاع از میهن !

برگردان : هاتف رحمانی

حزب ها و جنبش های سیاسی امضا کننده زیر ، اعضا جبهه مردمی ضد امپریالیستی و ضد فاشیستی (FPAA)، تهاجم امپریالیسم امریکا در هم دستی با اتحادیه اروپا و گروه لیما ، علیه کشور ما را محکوم می کنند. اعمال آن ها نشانگر اقدامی تحریک آمیز و دخالتی است که حق حاکمیت ملی و صلح جمهوری بولیواری ونزوئلا و سراسر آمریکای لاتین و کارائیب را نقض می کند.

هدف های تجاوز و حمله از سوی سرمایه جهانی و نیروهای دست راستی محلی دست نشانده ی آن ها علیه کرامت ملی و رفاه مردم ونزوئلا دیگر برای هیچ کس پوشیده نیست . بورژوازی ایالات متحده امریکا ، انحصار های بزرگ سرمایه داری محلی و حزب های وابسته به آن ها ، به مدت بیش از نیم قرن علیه دهقانان، کارگران و جوامع در ونزوئلا و امریکای لاتین عمل کرده اند. 

دردهه های گذشته تهاجم امپریالیستی در روند های سیاسی ونزوئلا به صورت قابل توجهی افزایش یافته است . این تهاجم نه تنها در برگیرنده توطئه سیاسی ، تلاش های ترور و طرح های تکه تکه سازی ، اشغال مناطق جغرافیایی ، انجام شده از سوی شرکت های نفت و معدن ، بلکه خرابکاری اقتصادی ، افزایش عجیب قیمت سبد کالایی پایه ، تحریم حمل و نقل ، به راه انداختن هرج و مرج و هزاران سوء استفاده روزانه انجام شده از سوی راست طرف دار امپریالیست را نیز در بر می گیرد . به خوبی معلوم است که برای پیش بردن این نقشه ها ، راست از مصونیت از مجازات و دیگر اشتباهات دولت بهره می گیرد . 

در ماه های اخیر برنامه های انزوا گرایانانه و تحریکات اقتصادی – نظامی آنها ، با توجه نزدیک به محاصره کشور ونزوئلا ، برای وارد کردن ضربه نهایی علیه روند بولیواری و پیشتاز آن وارد مرحله جدیدی شده است . امپریالیست ها و دیگرنوکران خفه شده با بحران طولانی و عظیم ساختاری که آن ها را می بلعد ، فکر می کنند که زمان مناسب برای وارد کردن ضربه به مبارزه مردم ونزوئلا در بنیاد آن ، خراب کردن برنامه های اجتماعی ، به گوشه راندن مردم و پیدا کردن راهی برای رهایی از دولت بولیواری از هر طریق ممکن فرا رسیده است . 

کودتا طلبان به این نقشه ها چراغ سبز نشان داده بودند ، و از سوی امپریالیسم امریکا ، نوکران آن ها در امریکای لاتین و نیز از سوی راست غیر وطن پرست مستقر در خاک ونزوئلا ترویج شد  . 

سیاست انجام کودتای دخالت گرانه که به این شکل از سوی دولت امپریالیستی امریکا ، اتحادیه اروپا و با هم دستی شرم آور تعدادی از دولت های امریکای لاتینی فر آوری می شود ، اکنون هدف خود را بر کارزار تبلیغاتی تهاجم نظامی - سیاسی متمرکز و پشت به اصطلاح "کمک های بشر دوستانه " که برای توجیه تجاوز به کشور ما تلاش می کند پنهان می شود . 

ما طرح های امپریالیستی برای تصرف منابع طبیعی و خصوصی سازی آن ها ، سیاستی که از سوی ایالات متحده امریکا ، اتحادیه اروپا ، گروه لیما ، فدراسیون تجار و تولید کنندگان ، اتاق بازرگانی ونزوئلا - امریکا ، و مجلس ملی رسوا و تحت کارگردانی گروه گوایدو اعلام شد را محکوم می کنیم.

ما ، اعضا جبهه مردمی ضد امپریالیستی وضد فاشیستی ، به آمادگی ، سازماندهی و بسیج مردمی فرا می خوانیم . ما خواستاد اقدام قاطع دولت علیه خرابکاران ، مداخله گران و تروریست ها، زندانی کردن بی درنگ دلالان هستیم . ما خواستار اجرای مواد 113 و 114 قانون اساسی جمهوری بولیواری ونزوئلا به ویژه برای دلالان انحصارگر قیمت و به طور کلی برای سیستم مالی هستیم . ما خواستار برقراری کنترل مردمی - کارگری - دهقانی بر روند های تولید ، بازاریابی و توزیع ، و برای گسترش برنامه های صنعتی سازی ملی هستیم . ما همچنین به انقلاب کشاورزی واقعی که می تواند به صورت قطعی وابستگی ، بهره کشی و باج گیری ظالمانه غیر میهن پرستانه دشمنان تاریخی مردم ونزوئلا و جهان را حذف نماید فرا می خوانیم .

علیه تجاوز امپریالیستی !

اتحاد و بسیج !

  

حزب کمونیست ونزوئلا

حزب وطن برای همه

حزب انقلابی کارگر

جنبش گایونز

برگرفته از تارنمای حزب کمونیست امریکا

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: