نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-06

نویدنو  16/10/1397 

 

 

  • منی که زمین زیر پایم میلرزید تحقیر شدم و به شخصیت دیگری بدل شده بودم و هنوز با وجود قرص های اعصاب و روان گاهی دچار حمله های شدید عصبی روحی و روانی می شوم، اکنون از جنابعالی بعنوان وزیر اطلاعات و کسی که خودش یک روحانی مذهبی ست این پرسش را دارم : از نظر اخلاقی، حقوق بشری و بخصوص دین اسلام حکم شکنجه ی یک بازداشتی چیست؟ آیا رواست؟ اگر رواست به چه میزان؟

 

 

 

نویدنو :

 کارگری برآمده از دل جنبش کارگری ، عبور کرده از هفت توی دستگیری و زندان و شکنجه گاه های جمهوری اسلامی ، برای اولین بار رفتاری را به نمایش گذاشته است که قطعا در طول عمر جمهوری اسلامی پدیده ای تاریخی است .

 او پس از بهبود نسبی ، طی نامه ای از وزیر اطلاعات در باره چرایی شکنجه اش پرسیده و او را به گفتگویی رو در رو در سیمای جمهوری اسلامی خوانده است . شاخک های فرصت طلبی حساس شده و افراد گوناگونی در لزوم بررسی ادعای اسماعیل سخن گفته اند. اما جالبترین آن سخن علی اکبر گرجی اندرزیانی (معاون پیگیری اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور) در صفحه اینستاگرام خود است که نوشته است « ممنوعیت شکنجه خط قرمز قانون اساسی جمهوری اسلامی  است » و از آقای بخشی درخواست کرده است «هر چه زودتر شکایت خود را به صورت مکتوب به نهادهای صالح تقدیم کند»  خوب است آقای گرجی به این که چرا آقای بخشی را در زمان بازداشت از اعزام به پزشکی قانونی باز داشتند ، و این که پس از گذشت زمان ، و با احتمال قوی نفوذ مقامات در گزارشات پزشکی قانونی ، " مدارک مستند" قابل ارائه به دادگاه چیزی جز ادعای شفاهی آقای بخشی نخواهد بود، و اسماعیل ، عملا از پیش به عنوان "مفتری" محکوم و پرونده اش سنگین تر خواهد شد، بیندیشد و به فشارهایی که برای تکذیب شکنجه بر اسماعیل و خانواده اش وارد می شود توجه کند و برای شستن دستان خود و آسودگی وجدان خود به چنین سخنان بی پایه ای متوسل نشود .

 

 

 

 

 پرسش و دعوت اسماعیل بخشی از وزیر اطلاعات به مناظره

فشار برای تکذیب شکنجه بر اسماعیل و خانواده

 


جناب آقای علوی در 25 روزی که ناعادلانه در بازداشت وزارت اطلاعات بودم مصائب و رنج هایی بر من تحمیل شد که هنوز از شرّ آنها خلاص نشدم و برای رهایی از آن ها به داروهای اعصاب و روان پناه آورده ام، اما در این مدت دو پرسش اساسی مثل خُره مغز مرا درگیر خود کرده است که پاسخ دهنده ی اصلی آنها فقط شخص شما میباشید و این حق بنده و ملت شریف ایران است که پاسخ این پرسش ها را بدانیم.

اول اینکه در روزهای اول بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ مرا شکنجه و زیر مشت و لگد گرفتند که تا 72 ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم و آنقدر زده بودند که حتی از تاب درد خوابیدن هم برایم زجز آور بود و امروز پس از گذشت تقریبا دوماه از آن روز سخت در دنده های شکسته ام، کلیه ها، گوش چپم و بیضه هایم احساس درد میکنم جالب اینکه شکنجه گران خود را سرباز گمنام امام زمان می‌نامیدند اما به بنده و خانم قلیان انواع اقسام فحش های رکیک جنسی میدادند و ایشان راهم کتک می‌زدند اما از شکنجه ی جسمی بدتر، شکنجه های روانی بود، نمی‌دانم چه بر سرم آوردند که مثل موش آب کشیده شده بودم و هنوز دستهایم میلرزد، منی که زمین زیر پایم میلرزید تحقیر شدم و به شخصیت دیگری بدل شده بودم و هنوز با وجود قرص های اعصاب و روان گاهی دچار حمله های شدید عصبی روحی و روانی می شوم، اکنون از جنابعالی بعنوان وزیر اطلاعات و کسی که خودش یک روحانی مذهبی ست این پرسش را دارم : از نظر اخلاقی، حقوق بشری و بخصوص دین اسلام حکم شکنجه ی یک بازداشتی چیست؟ آیا رواست؟ اگر رواست به چه میزان؟

مسئله دوم که برای من و خانواده ام بسیار بسیار مهمتر از شکنجه های جسمی و روحی ست بحث «شنودِ» مکالمات تلفنی بنده و خانواده ام توسط دستگاه اطلاعاتی شماست، بازجویم میگفت ما از همه چیز تو خبر داریم حتی می‌دانیم همسرت چند بار بخاطر مبارزاتت با تو دعوا کرده است گفتم از کجا میدانید گفت مدت ها تماس های تو «شنود» می شد که باعث عصبانیت شدید من حین بازجویی شد حال پرسش بنده و خانواده ام از شما بعنوان وزیر اطلاعات و یک شخصیت روحانی و مذهبی این است که : آیا «شنود» خصوصی ترین مکالمات انسانها از نظر اخلاقی، حقوق بشری و دین اسلام رواست؟ به چه حقی مکالمات تلفنی خصوصی بنده و همسر عزیزم را دستگاه اطلاعاتی شما باید «شنود» کند؟؟؟
لذا جناب آقای علوی اینجانب اسماعیل بخشی برای شنیدن پاسخ هایتان شما را به یک مناظره در یک برنامه زنده تلویزیونی دعوت میکنم

اسماعیل بخشی
14
دی 97

 

 

فوری! به حمایت از بخشی و خانواده اش بشتابیم. تحت فشار شدید برای تکذیب شکنجه قرار گرفته اند !!!

پس از انتشار نامه اسماعیل بخشی و شرح گوشه هایی از شکنجه های اعمال شده بر او و نیز اشاراتی بر ضرب و شتم خانم قلیان، از روزهای قبل، اسماعیل بخشی و اعضای خانواده اش تحت فشارهای مداوم و شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته اند که نامه اسماعیل را تکذیب کنند. اسماعیل بخشی در مقابل این درخواست مقاومت کرده که سپس مامورین امنیتی با تماس با خانواده و تهدیدهایی علیه اسماعیل و سایر افراد خانواده، از آنها خواسته اند آنها دست به تکذیب گفته های اسماعیل بزنند.

تا این لحظه یعنی غروب یکشنبه کماکان اسماعیل بخشی و خانواده اش در برابر این خواسته ی نیروهای امنیتی مقاومت کرده اند.

ما از تمامی کارگران و رسانه ها میخواهیم که به هر نحوی صدای اعتراض اسماعیل بخشی که صدای تمامی کارگران و زجردیدگان و به خصوص صدای کارگران هفت تپه است را در همه جا بازتاب دهند.
ما همچنین به طور اضطراری از نهاد ها و تشکلات کارگری در ایران و جهان، رسانه ها، نهاد های حقوق بشری، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر جهان میخواهیم که علیه فشارهایی که بر اسماعیل بخشی و خانواده اش اعمال میشود اعتراض و اقدام کنند.

اسماعیل بخشی و خانواده اش را تنها نگذاریم. آنها در شرایط سختی به سر میبرند

کانال مستقل کارگران هفت تپه
یکشنبه ١٦ دیماه ٩٧

فوری!!! به حمایت از بخشی و خانواده اش بشتابیم. تحت فشار شدید برای تکذیب شکنجه قرار گرفته اند

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: