نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-03

نویدنو  13/10/1397 

 

 

  • امروز کوبا فانوس دریایی امید و سرمشق میلیون ها مردم ستم دیده سراسر جهان است .چراغ درخشانی در ارائه خدمات بهداشت و آموزش وپرورش رایگان در تمام سطوح ، رها از سلطه امپریالیسم است .کوبا پایه های برابری کامل و حقیقی بین زنان و مردان ، بین تمام نژاد های مختلف کوبا را بر قرار کرده است

    .

     

     

 

بیانیه حزب کمونیست ایرلند

به شصت سال مبارزه ضد امپریالیستی کوبای انقلابی درود می فرستیم

هاتف رحمانی

اول ژانویه 2019

 

حزب کمونیست ایرلند به مناسبت شصتمین سالگرد انقلاب کوبا به مردم کوبا و حزب کمونیست کوبا درود های انقلابی می فرستد.

انقلاب کوبا الهاهم بخش میلیون ها نفر مردم ستم دیده در سراسر جهان و به ویژه در امریکای لاتین بوده است . کوبا اولین کشور و خلق در نیمکره غربی بود که راه دشوار ساختمان جامعه جدیدی رها از بهره کشی را در آغوش گرفت ، که طبقه کارگر و دهقانان توانستند کنترل اقتصادی و قدرت سیاسی را ، برای ساختن کشوری که ابزار قدرت طبقاتی آن ها است به دست گیرند.

آن ها در طی شصت سال کشوری را که قبل از آن تحت سلطه و کنترل امپریالیسم بود تغییر داده اند. کوبا هیچ حق حاکمیت ملی یا دموکراسی ملی جز آن که عملا مستعمره ایالات متحده بود نداشت .  

   امروز کوبا فانوس دریایی امید و سرمشق میلیون ها مردم ستم دیده سراسر جهان است .چراغ درخشانی در ارائه خدمات بهداشت و آموزش وپرورش رایگان در تمام سطوح ، رها از سلطه امپریالیسم است .کوبا پایه های برابری کامل و حقیقی بین زنان و مردان ، بین تمام نژاد های مختلف کوبا را بر قرار کرده است .کوبای سوسیالیستی دهه ها از همبستگی بی شائبه اتحاد شوروی بر خوردار بود ،  و در نتیجه آن توانست، پس از پیروزی ضد انقلاب در خود اتحاد شوروی، به موجودیت خود ادامه دهد.

مردم کوبا نیز در همبستگی  انترناسیونالیستی خود ، با اعزام ده ها هزار پزشک و دیگر کارکنان پزشکی به تمام گوشه های جهان ، برای فراهم کردن خدمات پزشکی برای میلیون ها مردم فقیر محروم از دست رسی به مراقبت بهداشتی بی شائبه بودند. در عرصه مصائب طبیعی در سراسر جهان کارکنان پزشکی کوبا از اولین رسیدگان و آخرین ترک کنندگان صحنه اند.

کوبا در مبارزه علیه امپریالیسم هم نیرویی اصولی بوده است . کوبا نقش برجسته ای در شکست ارتش آپارتاید افریقای جنوبی ، و هدایت به شکست نهایی آن رژیم ایفا کرد. با وجود دهه ها محاصره از سوی ایالات متحده ، کوبا از زانو زدن در برابر همسایه شمالی خود داری کرده است .

مردم کوبا بر دشواری های بسیاری غلبه کرده اند و به رو در رویی با چالش های جدید و سخت ادامه داده اند، اما با با اراده ، خوشبینی انقلابی و امید با دشواری ها مواجه شده اند .

تمام بشریت بدهی بزرگی به مردم کوبا و انقلاب آن ها دارند، حداقل به این خاطر که آن ها دروغ فروخته شده از سوی مدافعان غربی که بدیلی برای سرمایه داری وجود ندارد افشا کرده اند. انقلاب کوبا نشان خود را بر تفکر سیاسی و اقدامات الهام بخش قهرمانانی چون فیدل کاسترو، چه گوارا و کامیلو سینفوگزگذاشت .کوبا به نوشتن صفحه های جدیدی در تاریخ مبارزه ستمدیدگان ، مبارز ه جهانی طبقه کارگر و نیروهای ضد امپریالیست ادامه خواهد داد .

ابراز حداکثر همبستگی با مردم کوبا وظیفه طبقه کارگر جهانی است . پیروزی های طبقه کارگر کوبا پیروزی هایی برای طبقه کارگر جهانی وتمام خلق های ستم دیده است .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: