نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-02

نویدنو  12/10/1397 

 

 

  • اعلام هبستگی با این مبارزات از طرف دیگر گردان های اجتماعی، خصوصاً دانشجویان سایر دانشگاه های کشور و ادامۀ مبارزه هماهنگ معلمان کشور بر ضد خصوصی سازی و برای حقوقشان، در کنار ادامۀ پیکار کارگران و زحمتکشان کشور کمک کم شرایط را برای به چالش کشیدن جدی رژیم استبدادی و ضد مردمی فراهم می سازد..

     

     

پیکار خستگی ناپذیر دانشجویان و معلمان کشور

بر ضد رژیم ضدمردمی همچنان ادامه دارد

در روزهای اخیر، در پی حادثۀ دلخراش واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد، ‌که در جریان آن ده نفر کشته و بیش از بیست نفر مجروح شدند،‌موج جدیدی از اعتراض ها بر ضد سران حکومتی در برخی از دانشگاه های کشور بلند شده است.  روز ۸ دی ماه هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در تهران، در اعتراض به واژگونی این اتوبوس فرسوده که ترمز بریده بود،‌ کلاس های درس را تعطیل کردند و با تجمع در محل این دانشگاه خواستار استعفای علی اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا  و محمد مهدی طهرانچی، رئیس این دانشگاه شدند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از دانشجویان گفت ما "خواستار استعفای مسئولانی هستیم که باعث مرگ تعدادی از دانشجویان شدند". در پی فراخوان دانشجویان دانشگاه آزاد، امروز ۱۰ دی ماه گروهی از مردم و دانشجویان در اطراف دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب تجمع اعتراضی کردند. در رابطه با این تجمع عبدالعظیم رضایی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران، به ایسنا گفت "امروز تعدادی از افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند" وی این تجمع را "غیرقانونی" خوانده و در عین حال گفت که "شرایط تحت کنترل است". براساس گزارش های رسیده رژیم برای مقابله با این موج اعتراضی دانشجویان تعدادی از یگان ضد شورش نیروی انتظامی را  در مقابل دانشگاه تهران و میدان انقلاب مستقر کرد.

مبارزه معلمان کشور و یورش وحشیانه رژیم

بر اساس گزارش های منتشر شده، روز ۶ دی ماه شماری از معلمان اصفهان در اعتراض به وضعیت وخیم معیشت شان و همچنین ادامه روند خصوصی سازی آموزش و پرورش در کشور در مقابل ادارۀ آموزش و پرورش استان اصفهان تجمع اعتراضی کردند که با یورش وحشیانه نیروهای امنیتی با گاز اشک آور و مضروب کردن و دستگیری شماری از اعتراض کنندگان همراه بود.  جنبش معلمان ایران در سال‌های اخیر بارها تجمّعات بزرگ همزمان در شهرهای مختلف را ترتیب داده است. اعتصاب سراسری معلمان و تعطیلی کلاس های درس در سراسر ایران در آغاز سال تحصیلی جدید از جمله حرکت های موفق و سازمان یافته سراسری معلمان در سال های اخیر بود. معلمان ایران و سازمان های صنفی آنان خواهان توقف روند خصوصی‌سازی آموزش در ایران هستند.

حزب تودۀ ایران ضمن ابراز همبستگی با مبارزات دلیرانه دانشجویان و معلمان کشور، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان، و رسیدگی فوری به خواست های برحق معلمان  و دانشجویان کشور و برکناری افراد مزدور و بی لیاقتی همچون ولایتی و طهرانچی است. اعلام هبستگی با این مبارزات از طرف دیگر گردان های اجتماعی، خصوصاً دانشجویان سایر دانشگاه های کشور و ادامۀ مبارزه هماهنگ معلمان کشور بر ضد خصوصی سازی و برای حقوقشان، در کنار ادامۀ پیکار کارگران و زحمتکشان کشور کمک کم شرایط را برای به چالش کشیدن جدی رژیم استبدادی و ضد مردمی فراهم می سازد.

هرچه گسترده تر باد همبستگی گردان‌های جنبشِ مردمی در مبارزه علیه رژیم ولایت فقیه!

کار نان آزادی!

 

حزب توده ایران

۱۰ دی ماه ۱۳۹۷

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: