نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-28

نویدنو  07/10/1397 

 

 

  • به دنبال تصمیم ترامپ رئیس جمهور امریکا برای خارج کردن سربازان امریکایی  از سوریه در روز 19 دسامبر ، یگان مدافع خلق (ی پ د) گفتگو هایی را با روسیه و سوریه برای عملیات مشترک آغاز کرد .

    .

     

     

 

گفتگوی یگان مدافع خلق با دمشق و مسکو برای همکاری علیه عملیات ترکیه

برگردان : آرش وجدانی  

به دنبال تصمیم ترامپ رئیس جمهور امریکا برای خارج کردن سربازان امریکایی  از سوریه در روز 19 دسامبر ، یگان مدافع خلق (ی پ د) گفتگو هایی را با روسیه و سوریه برای عملیات مشترک آغاز کرد .

در طی این گفتگو ها ، ی پ د از ارتش سوریه درخواست کرد تا برای حفاظت  ازمرز ها وارد  منطقه تحت کنترل ی پ گ شود .

به دنبال این دعوت ، ارتش سوریه در 28 دسامبر اعلام کرد که وارد مرکز منبج شده و پرچم سوریه را در ساختمان های دولتی شهر بر افراشته است . طبق بیانیه ارتش سوریه ، ی پ گ کنترل تمام منطقه را به ارتش سوریه واگذار کرد .

الدار خلیل مقام پ ی د در گفتگو با رویترز گفت که دیدار دیگری با مسکو برنامه ریزی شده است . او اظهار داشت که امیدوارند روسیه بتواند دمشق را به " انجام وظایف ناشی از حق حاکمیت آن " وادار کند. او گفت " ما با روسیه و رژیم برای جستجوی سازو کار روشنی برای حفاظت از مرز های شمالی تماس گرفتیم . ما می خواهیم روسیه نقش مهمی در ایجاد ثبات بازی کند."

نمایندگانی از سوی دولت ترکیه شامل وزیر امور خارجه ، وزیر دفاع ملی ، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و سخنگوی ریاست جمهوری در 29 دسامبر برای گفتگو در باره تحولات در سوریه به مسکو خواهد رفت . طبق گفته منابع ، آنکارا استفاده از فضای هوایی سوریه را در خواست خواهد کرد .

دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه روز 13 دسامبرعملیات نظامی در سوریه شمالی ، برای هدف قرار دادن گروه رزمنده ی پ گ مورد پشتیبانی امریکا را اعلام کرد . پس از تصمیم امریکا برای خروج از سوریه ، انکارا اعلام کرد که پیشرفت نظامی علیه رزمندگان ی پ گ کرد در سوریه شمالی می تواند تا تکمیل خروج امریکا به تاخیر افتد.

به دنبال اعلامیه ، ارتش ترکیه و سربازان ارتش آزاد سوریه ( اف اس ا) در مرز منبج مستقر شدند . با آغاز درشب شنبه  22 دسامبر در منطقه ساجر ، بیش از 8.000 نظامی ترکیه و اعضا ارتش آزاد سوریه به منطقه صفر مرزی منتقل شده اند .  

سرچشمه : سول اینترنشنال    

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: